۳ روش برای استعداد یابی و پرورش مهارت های پنهان

۳ روش برای استعداد یابی و پرورش مهارت های پنهان
  • 1395/9/23
  • زهرا معبودی
  • 0

گاهی اوقات ما می دانیم که دارای توانمندی های بیشماری هستیم اما انگار در جا زدن در جای همیشگی به صورت عادت روزانه ما تلقی شده است. اگر شما هم از وضعیت کنونی خود خسته شده اید می توانید این بار، کمی نگرش و رفتار خود را تغییر دهید تا درب شکوفایی استعداد های تان را بر روی خودتان باز کنید. امروز گویا آی تی در این باره سرنخ ها و خط مشی هایی به شما می دهد. پس با ما همراه باشید.
محدودیت را کنار بگذارید
در توضیح این مورد، ابتدا به این دیدگاه باید برسیم که، ماندن در یک وضعیت محدود کردن خودمان است پس باید بیاییم تلاش کنیم تا بتوانیم این محدودیت ها را از بین ببریم. از خودتان این را بپرسید که در انجام چه کارهایی موفق تر هستید و یا اینکه توانایی انجام آن را دارید اما در رسیدن به آن سهل انگاری کرده اید. وقتی متوجه شدید که به چه کاری علاقه دارید و می توانید آن را به درستی انجام دهید، باید به سمت آموزش مهارت ها بروید. با آموختن مهارت ها می توانید به طور موثری، دامنه عملکرد خود را تغییر دهید. گاهی با آموختن مهارت ها و تلفیق آن با توانمندی های خود، می تواند شما را به نو آوری ها سوق دهد و این می تواند کسب و کار و فعالیت های شما را به کلی تغییر دهد. پس سعی کنید ابتدا بند محدودیت ها را از خود بگشایید.

hidden talent and skills
مسئولیت های بیشتری بپذیرید
گاهی پذیرفتن مسولیت های بیشتر موجب می شود که بتوانید، به اجبار توانمندی های بیشتری از خود کشف کنید. برخی مدل از کارها، مثل کارهای اداری خلاقیت و مهارت را از فرد دور می کنند بنابراین اگر در چنین شرایطی هم هستید باید در مورد توسعه مهارت و مسئولیت ها بیشتر تلاش کنید.
جک ولش، مدیر عامل جنرال الکتریک ایده قشنگی دارد. او می گوید که همیشه باید به صدر و اوج فکر کرد. به نظر او، اگر بخواهیم بدرخشیم و متمایز باشیم باید کاری کنیم که از دامنه وظایفمان فراتر است. اینگونه می توانیم انسانی متفاوت و خوب و اثر گذار را به خود لقب بزنیم.
برای این که به مرحله بالاتری از وضعیت کنونی برسید باید سعی کنید از وضعیت معمولی کنونی و به طور کلی وضعیت معمولی یک انسان عادی پا را فراتر بگذارید. باید از خودتان انتظار بالاتری داشته باشید.
به این فکر کنید که در زمینه ای که فعالیت دارید باید بهتر از دیگران ظاهر شوید، اقداماتی متفاوت داشته باشید و خدمات و رفتارهایی فراتر از آنچه دیگران به طور معمولی انجام می دهند داشته باشید.
این کار کم کم به شما کمک می کند سطح توانایی ها، بروز استعداد ها و پذیرش شما توسط اجتماع افزایش پیدا کند.

کشف مهارت پنهان
استمرار در کار های مهم داشته باشید
قرار نیست در زندگی تان، هر کاری را تست کنید. این کار به آشفتگی شما و محیط پیرامون تان دامن می زند پس سعی کنید کارهایتان را اولویت بندی کنید و فعالیت های اثر گذار را به طور مستمر تر دنبال کنید و بر آن تاکید خاص داشته باشید. قرار نیست شما همه چیز را تست کنید بلکه باید کارهای مهم را بشناسید و بعد آن ها را تست کنید. برای این که به یک سری اعمال اثر گذار برسید باید اهداف خود را مشخص کنید. اهداف که مشخص شوند، راه های رسیدن به ان ها نیز مشخص شده و این به شما کمک می کند که فعالیت های اثر گذار را شناسایی کنید. حالا اگر روی انجام این کارها برنامه ریزی دائمی داشته باشید، نتیجه ای خواهید گرفت که در آینده از آن لذت خواهید برد و بسیار برجسته خواهید شد.

کشف مهارت پنهان

هنری دیوید ثورو، نویسنده و فیلسوف، چنین نوشت:
«اگر انسان با اطمینان در مسیر رویاهای ارزشمندش پیشروی کند و بکوشد به‌گونه‌ای زندگی کند که آن را در تصورش پرورانده است با موفقیتی غیرمنتظره روبه‌رو خواهد شد که دستیابی به آن به‌طورمعمول، در طی آن دوره‌ی زمانی، کمابیش غیرممکن به نظر می‌رسد. او از حدومرزهایی ناپدید عبور خواهد کرد. قانون‌هایی جدید، جهانی و شگفت‌انگیزتر در وجود او و در محیط پیرامونش به جریان می‌افتند و او مجوزی را برای رفتن به حیطه‌‌ای والاتر از هستی به دست می‌آورد.»
نظر شما در مورد زندگی با خلاقیت به همراه کشف استعداد ها چیست؟ آیا شما حاضرید بخاطر نتایج چنین زندگی، ریسک ها و چالش های آن را بپذیرید؟ نظر خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و تجربیات خود را در مورد کشف استعداد هایتان به کاربران و بازدید کنندگان از این مطلب بگویید. همچنین به منظور افزایش بهره وری عمومی این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *