آغاز فروش تبلت Galaxy Note 10.1 سامسونگ و بررسی مشخصات آن

آغاز فروش تبلت Galaxy Note 10.1 سامسونگ و بررسی مشخصات آن
  • 1391/5/17
  • عليرضا شیری
  • 3

بالاخره سامسونگ اعلام کرد که تبلت Galaxy Note 10.1 دراین ماه به صورت بین‌المللی به فروش می‌رسد. مدلی که اتصال اینترنتی LET را پشتیبانی کند  کمی بعد عرضه می‌شود. قیمت این تبلت 750 دلار است، با توجه به قابلیت‌های آن رقم بالایی نیست.نزدیک‌ترین رقیب iPad است که 250 دلار کمتر هزینه دربردارد. ولی Nexus 7 محصول گوگل و ایسوس نیز رقیب بزرگی است چرا که 500 دلار ارزان‌تر است.

 

سیستم عامل اندروئید 4.0 یا بستنی حصیری روی تبلت نصب شده، Learning Hub جدید سامسونگ و نرم‌افزارهای آموزشی نیز در آن دیده می‌شود. گرچه سامسونگ می‌گوید که این تبلت در کاربردهای غیرآموزشی نیز بین هنرمندان و سایر مشاغل تجاری محبوب خواهد بود. به همین دلیل است گه Adobe Photoshop Touch یا فتوشاپ لمسی و همچنین نرم‌افزار S Note سامسونگ، نیز روی تبلت نصب شده است.

می‌توان نرم‌افزاری مثل S Note یا هر نرم‌افزار دیگری را برای باز شدن خودکار به هنگام خروج S Pen از محل خود، انتخاب نمود. حالت نمایش صفحه‌ی دو تکه نیز در این تبلت پشتیبانی شده است، بنابراین می‌توان دو نرم‌افزار را به طور هم‌زمان روی صفحه نمایش مشاهده کرد. سامسونگ این امکان را برای کاربرانی که می‌‌خواهند هنگام مرور صفحات وب، به تماشای ویدیو بپردازند و یا کسانی که می‌خواهند نوت‌برداری کنند، در نظر گرفته است، می‌توان تصاویر یا قسمتی از متون نرم‌افزار کناری را در نوت‌برداری استفاده کرد.

Learning Hub فعلاً برای کشورهای کره، انگلستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین و سنگاپور فراهم شده است و سامسونگ قول داده که به زودی برای سایر کشورها هم فراهم شود. در آمریکا نیز در حال حاضر Media Hub قابل استفاده است.

نکته‌ی کلیدی این تبلت قلم الکترونیکی دقیق S Pen است، تفاوت این قلم با سایر قلم‌های خازن‌گونه این است که از دیجیتایزر فعال Wacom استفاده می‌کند که دقت را بالا می‌برد. کارایی آن نسبت به فبلت اصلی یاGalaxy Note(منظور از اصطلاح فبلت، وسیله‌ای است که صفحه نمایش بزرگی نسبت به گوشی‌ها داشته و از تبلت‌ها کوچک‌تر است، مثلا گوشی Galaxy Note با صفحه نمایش بزرگش یک فبلت محصوب می‌شود) بهتر شده است.

همان‌طور که شاید حدس زده باشید، پردازنده‌ی این تبلت نیز 4 هسته‌ای است، یک Exynos 4 هسته‌ای با سرعت 1.4 گیگاهرتز، 2 گیگابایت حافظه‌ی RAM نیز آن را پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی است و دوربین سمت جلو نیز 1.9 مگاپیکسلی می‌باشد. حافظه‌ی microSD در ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایت را می‌توان برای این تبلت انتخاب کرد. باتری 7000 میلی آمپر ساعتی برای کارکرد طولانی مدت پیش بینی شده است.

اتصالات شامل WiFi a/b/g/n با فرکانس 2.4 یا 5 گیگاهرتز، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 به همراه صدای با کیفیت apt-X، هاست USB 2.0، خروجی ویدیویی MHL-HDMI و یک فرستنده‌ی مادون قرمز (IR) است، این فرستنده‌ی مادون قرمز تبلت را به یک کنترل همه‌کاره تبدیل می‌کند. حسگرهای معمول شامل شتاب‌سنج، قطب‌نمای دیجیتال، حسگر نور و ژیروسکوپ در این وسیله پیش بینی شده است، S-GPS در مدلی که دارای WiFi است و A-GPS نیز در مدلی که دارای اتصالی اینترنتی 3G است، نصب شده است.

منبع: slashgear و tweaktown

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. مرسی بابت مطلب خوبتون

    کاش درباره تبلت بیشتر مینوشتید. مثلا چه تبلتی بخریم، کدوماش سیمکارت میخورن، کدوما قابلیت مکالمه صوتی و پیامک دارن (مثلا یه نمونه تبلت اپل سیمکارت میخوره ولی فقط برای gprs) و… اصلا چرا تبلت بخریم، مثلا میشه سیستم عاملشو به نسخه جدید ارتقا بدیم یا نه اگه آره خب کدومارو میشه. و…

    بازم تشکر

    1. سلام
      برای بیشتر بررسی شدن این تبلت خوب به سایت دیجی کالا قسمت tv بروید و بررسی ویدئو را مشاهده کنید من خودم می خواهم این تبلت بی نظیر را بگیرم

  2. من خریدم … دوستان سوالی داشتند بپرسن من در حد توان و سواد در خدمتم !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *