چگونه در کمترین زمان ممکن رم آیفون را پاک سازی کنیم ؟

چگونه در کمترین زمان ممکن رم آیفون را پاک سازی کنیم ؟
  • 1395/9/28
  • زهرا معبودی
  • 0

آیا تا کنون برایتان پیش آمده که آیفون تان دارای افت سرعت شده و با کند عملکر کردن اعصابتان را بهم بریزد؟ حتی گاهی آیفون ها پا را فراتر گذاشته و اتصال شبکه را نیز با مشکل مواجه می کنند و این سرعت به قدر پایین و ضعیف می شود که شما تصمیم می گیرید گوشی را یک بار ریبوت نمایید. اما صبر کنید زیرا ما قصد داریم یک راه حل مفید تر و موثرتر خاموش کردن برای رفع این مشکل به شما بیاموزیم. بنابراین با گویا آی تی همراه باشید.

گاهی شاهد این موضوع هستید که اتصال اینترنت بدون هیچ مشکلی با سرعت همیشگی خود در حال انجام وظیفه است اما آیفون شما قادر به استفاده از آن نیست و سرعت بسیار پایین و ضعیفی را به شما ارائه می دهد. در چنین مواقعی یک روش کاربردی و موثر وجود دارد که می تواند بدون خاموش کردن اسمارت فون به شما در بهبود عملکرد آیفون تان کمک نماید. این روش باعث خالی شدن حافظه دستگاه شده و منابع اشغال شده توسط رم را آزاد می نماید تا آیفون شما با سرعت مضاعفی بتواند به وظایف خود عمل نماید.

برای این منظور لازم است تا دکمه پاور گوشی را مانند زمانی که قصد دارید آیفون را خاموش کنید فشرده و چند لحظه پایین نگه دارید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که صفحه “slide to power off” بر روی نمایشگر ظاهر گردد. در این حالت به جای خاموش کردن گوشی و یا فشردن دکمه کنسل کافی است دکمه Home  را کلیک نمایید و آن را چند ثانیه نگه دارید. با انجام این کار شما به صفحه اصلی برگشت داده می شوید اما حافظه مصرفی رم دستگاه تا حد قابل قبولی خالی شده است. (پیش از این تصور می شد با انجام این کار حافظه به طور کامل خالی می گردد، اما تست های انجام پذیرفته نشان می دهد این کار حافظه را به طور کامل خالی نکرده اما فضای بسیار زیادی را آزاد می نماید.)

iphone-cpu-manage

به نظر می رسد با انجام این کار تمامی برنامه های باز فعلی به حالت تعلیق برده خواهند شد زیرا در صورتی که شما دوبار بر روی دکمه Home کلیک نمایید لیست برنامه های اخیرا استفاده شده را مشاهده خواهید نمود، اما در صورت باز کردن هرکدام از آن ها خواهید دید که برنامه به طور کامل از ابتدا آغاز به کار می نماید.

به منظور تست این روش، برنامه ای برای نظارت بر فضای اشغال شده حافظه بر روی دستگاه نصب شد. پس از شبیه سازی حالت سنگین و مشغول دستگاه با باز گذاشتن تعداد زیادی از برنامه های سنگین مشاهده شد که انجام این روش در آیپد منجر به آزاد سازی ۷۵ مگابایت (میانگین دفعات تست شده) از مجموع ۱ گیگابایت حافظه رم و در آیفون ۶S از ۲ گیگابایت رم در حدود ۵۰ مگابایت حافظه آزاد گردید.

البته این نکته شایان توجه است که روش فوق در تمامی موارد پاسخگو نبوده است و در برخی مواقع این عملکرد پاسخگوی حل این مشکل نبوده است. احتمال این اتفاق می تواند بالا رفتن درصد حافظه اشغال شده در آیفون به نسبت فضای آزاد و در دسترس آن می باشد.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید همچنین می توانید با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب را به دیگران نیز بیاموزید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *