معرفی قابلیت ها و ویژگی های Google Photos

معرفی قابلیت ها و ویژگی های Google Photos
  • 1395/9/30
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از کاربردی ترین و جذاب ترین سرویس های گوگل، سرویس تصاویر گوگل یا Google Photos است که معمولا به صورت پیش فرض بر روی اکثر اسمارت فون های اندرویدی به عنوان گالری تصاویر نصب شده است. این سرویس که عملکردی بیش تر از یک گالری تصاویر را دارد، عملا توانسته یک ارتباط بسیار خوب میان گالری شما و فضای ابری رایگانی که از سوی گوگل به شما اختصاص داده شده است ایجاد نماید. به کمک این سرویس تمامی تصاویر شما در حساب کاربرری گوگلی که به دستگاه خود متصل نموده اید ذخیره خواهد شد و به این طریق شما همواره خواهید توانست از طریق حساب کاربری خود و با هر پلتفرمی به آن دسترسی بیابید. این سرویس جذاب حتی برای کاربران iOS نیز می تواند در دسترس قرار گیرد. با گویا آی تی همراه باشید تا شما را بیشتر با این سرویس کاربردی آشنا نماییم.

جستجوی افراد، اشیا و مکان ‌ها

-Search for people, objects and placesgoogle-photos

Google Photos قادر است با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی قوی به گالری شما سر و سامان دهد و عکس ها را بر اساس تاریخ و مکان گرفته شدن آن ها مرتب نموده و در کنار هم دسته بندی نماید. همچنین این الگوریتم به شما امکان می دهد تا در صورت تمایل در تصاویر خود به دنبال یک شی یا مکان خاص بگردید. برای انجام این کار کافی است آیکون ذره بین را لمس نموده و عبارت مورد نظر را جستجو کنید. مثلا برای جستجوی ماشین، غذا و یا هرچیز دیگری تنها کافی است همان عبارت را نوشته و دکمه جستجو را بفشارید و منتظر نتایج بمانید.

-Search for people, objects and places-google-photos

تغییر تنظیمات پشتیبان ‌گیری و هماهنگ ‌سازی

شما قادر هستید تنظیمات این سرویس را برای پشتیبان گیری، حساب گوگل مورد نظر، حجم تصاویر و … در پنجره تنظیمات تغییر دهید. برای این کار بایستی منوی برنامه را لمس نموده و سپس مسیر زیر را دنبال نمایید.

Settings > Back up and sync

در این بخش با گزینه های بسیاری رو به رو هستید که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

Active account : تنظیمات حساب کاربری مورد نظر به منظور ذخیر سازی تصاویر

Upload Size : در این بخش شما با تعیین کیفیت و حجم ذخیره سازی عکس می توانید میزان فضای ذخیره سازی خود را تعیین نمایید. در این بخش با انتخاب گزینه High Quality (کیفیت پیش فرض گوگل) می توانید میزان فضای ابری حساب کاربری خود را در حالت بی نهایت قرار دهید. در حالتی که گزینه Original Size را انتخاب نمایید فضای ذخیره سازی شما به ۱۵ گیگابایت محدود خواهد شد اما عکس ها با کیفیت گرفته شده ذخیره می شوند که این گزینه اغلب مورد استفاده عکاسان حرفه ای و کسانی است که می خواهند کیفیت فعلی عکس خود را حفظ نمایند.

Back up photos over Wi-Fi or Both: این بخش تعیین کننده ای است که آیا تصاویر تنها در حالت اتصال به شبکه وای فای آپلود شوند و یا شما حالت داده تلفن همراه را نیز برای انجام عملیات آپلود مجاز می دانید. پیشنهاد ما استفاده در حالت وای فای می باشد.

در گزینه دیگری نیز با انتخاب Back up all می‌ توانید انتخاب کنید که ویدئوها نیز در حساب گوگل شما آپلود و پشتیبان‌گیری شوند.

While charging only: انتخاب این گزینه سبب می گردد که تصاویر و ویدئوها تنها در حالتی پشتیبان گیری شوند که اسمارت فون شما به شارژ متصل شده است.

google-photos-Change settings backup and synchronization

پشتیبان ‌گیری تصاویر از دیگر اپلیکیشن‌ ها

سرویس Google Photos به  صورت پیش فرض تنها از تصاویری پشتیبان گیری می کند که توسط برنامه دوربین پیش فرض دستگاه گرفته و ذخیره شده باشند. در صورتی که شما تمایل به پشتیبان گیری از تصاویر برنامه های دیگری چون تلگرام، اینستاگرام و … دارید بایستی یا به بخش Device Folders مراجعه نمایید و یا به کمک مسیر Settings > Back up and sync>Choose folders to back up تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید.

google-photos-Backup images from other applications

ارسال تصاویر به جیمیل و یوتیوب

به صورت پیشفرض گوگل امکان دسترسی به تصاویر موجود در Google Photos را از طریق جیمیل به کاربران نخواهد داد. در صورتی که تمایل به دسترسی این اطلاعات دارید لازم است اکانت گوگل درایو خود را با تصاویر گوگل سینک نمایید. پس از انجام این کار، از این پس در قسمت جیمیل خواهید توانست به وسیله گزینه  Insert from Drive به تصاویر فضای ابری خود دسترسی یابید. در قسمت آپلود یوتیوب نیز گزینه‌ ای برای دسترسی به تصاویر گوگل شما وجود دارد.

به منظور ایجاد هماهنگی بین اکانت  Google Photos با درایو گوگل بایستی با مرورگر وارد تنظیمات گوگل درایو شوید و تیک گزینه Automatically put your Google Photos into a folder in My Drive را انتخاب نمایید. بعد از فعال‌ سازی این گزینه، تمامی تصاویر گوگل شما در داخل پوشه ‌ای به نام Google Photos در حساب درایو قابل دسترسی هستند.

google-photos-Send images to Gmail and YouTube

دانلود یک ‌باره تمام تصاویر

Google Photos به شما این امکان را می دهد تا تمامی تصاویر موجود در این بخش را به صورت یک جا دانلود نمایید. برای این منظور کافیست پس از ورود به حساب کاربری وارد بخش Google Takeout شده و  و مانند تصویر زیر،  آلبوم‌ های مورد نظر و تصاویر مورد نظر در حساب خود را برای دانلود انتخاب کنید.

google-photos-Download once all images

از تصاویر خود مجموعه، انیمیشن و کلاژ بسازید

برای انجام چنین کاری بایستی در اپلیکیشن Google Photos،  روی علامت + در بخش بالا و سمت راست کلیک نمایید. گزینه مورد نظر خود را از میان  Story, Animation یا Collage انتخاب کنید. توجه نمایید که این مجموعه ها جدا از تصاویر اصلی تان ایجاد می شوند و اگر آن ها را پاک کنید تصاویر اصلی پاک نخواهد شد.

google-photos-Collection of images, animation and collage

تصاویر خود را به ‌راحتی ویرایش کنید و روی آنها افکت‌ گذاری کنید

با انتخاب تصویر و لمس آیکون مداد، وارد بخش ویرایش تصویر خواهید شد در این بخش می توانید افکت‌ های مختلفی را بر روی تصویر اعمال نمایید، تصویر را برش دهید، اندازه آن را تغییر دهید و تغییرات دیگر را اعمال کنید. پس از ذخیره تغییرات، تصویر جدیدی با تغییرات اعمال شده ایجاد خواهد شد.

google-photos-Easily edit your images and the effects on them

 

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از قابلیت ها و ویژگی های این سرویس پرکاربرد گوگل آگاه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *