چگونه Game Center را در آیفون، آیپد و مک غیرفعال کنیم؟

چگونه Game Center را در آیفون، آیپد و مک غیرفعال کنیم؟
  • 1395/10/6
  • زهرا معبودی
  • 1

سرویس گیم سنتر (Game Center) که یک سرویس گیمینگ اجتماعی برای بازی‌های پلتفرم‌های اپل است در آیفون، آیپد و مک به صورت پیشفرض قرار دارد. این برنامه ممکن است اعلان‌هایی برای درخواست دوستی، دعوت به بازی، و نوتیفیکیشن‌های دیگر برای شما ارسال کند، اما اگر بخواهید می‌توانید همه‌ی آن‌ها را غیرفعال کنید تا دیگر هیچ وقت نوتیفیکیشنی از این اپلیکیشن نبینید.

شما می‌توانید از گیم سنتر خارج شوید اما بعضی از بازی‌ها شاید به آن نیاز داشته باشند. اگر نمی‌خواهید از حساب کاربری‌تان خارج شوید می‌توانید دعوت‌های بازی، درخواست‌های دوستی و نوتیفیکشن‌ها را غیرفعال کنید تا این سرویس دیگر مزاحم شما نشود.

آیفون و آیپد

اپلیکیشن Game Center بخشی از سیستم عامل iOS است و مثل همه‌ی اپ‌های پیشفرض اپل قابل پاک شدن نیست. البته می‌توانید آن را داخل یک پوشه مخفی کنید تا دیگر مجبور نباشید آیکنش را ببینید.

اگر واقعاً می‌خواهید تنظیمات گیم سنتر را تغییر دهید، اپ Settings را باز کنید. به سمت پایین اسکرول کرده و از بخش iTunes U گزینه‌ی Game Center را لمس نمایید. برای این که به صورت کامل از گیم سنتر خارج شوید باید فیلد Apple ID: را از بالای صفحه لمس کرده و بعد گزینه‌ی Sign Out را انتخاب کنید.

-disable-game-center-on-your-iphone-ipad-and-mac-

با این وجود شاید بخواهید داخل حساب کاربری گیم سنتر بمانید — چون بعضی از بازی‌ها برای اجرا شدن به آن نیاز دارند— ولی دوست نداشته باشید تا مدام نوتیفیکیشن جدید دریافت کنید.

برای غیرفعال کردن دعوت‌ها، تیک گزینه‌های Allow Invites و Nearby Players را از صفحه‌ی تنظیمات Game Center را بردارید. برای غیرفعال کردن پیشنهادهای دوستی که از طریق مخاطبانتان می‌آید، گزینه‌های Contacts و Facebook را غیرفعال کنید.

-disable-game-center-on-your-iphone-ipad-and-mac-

برای غیرفعال سازی همه‌ی نوتیفیکیشن‌های گیم سنتر، اپلیکیشن Settings را باز کرده و وارد بخش Notifications شوید. حالا به سمت پایین اسکرول کرده و اپ Game Center را از لیست موجود لمس کنید. در صفحه‌ی بعدی سوئیچ Allow Notifications را لمس نمایید تا نوتیفیکیشن‌ها غیرفعال شود.

-disable-game-center-on-your-iphone-ipad-and-mac-

مک

در مک هم اپلیکیشن Game Center به صورت پیشفرض همراه با سیستم عامل OS X نصب می‌شود. در OS X 10.11 El Capitan این اپ توسط قابلیت System Integrity Protection حفاظت شده و به صورت معمولی پاک نمی‌شود.

برای فعال سازی آن، از داک بر روی آیکن Launchpad کلیک کرده و Game Center را انتخاب کنید، یا این که دکمه‌های ترکیبی Command+Space را فشار دهید تا کادر جستجوی اسپات‌لایت باز شود، سپس عبارت Game Center را تایپ و اینتر کنید.

برای خارج شدن از گیم سنتر، کافی است بر روی منوی Account کلیک کرده و گزینه‌ی Sign Out را انتخاب نمایید. با این کار گیم سنتر دیگر نمی‌تواند با اپل آیدی شما وارد شود، بنابراین از این پس نوتیفیکیشنی در این رابطه نخواهید دید.

-disable-game-center-on-your-iphone-ipad-and-mac-

علاوه بر این می‌توانید کارهایی که گیم سنتر قادر به انجام آن‌هاست را هم سفارشی‌سازی کنید. برای انجام این کار از داخل اپ Game Center بر روی منوی Account کلیک کرده و گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. از این جا می‌توانید دعوت‌های بازی را با برداشتن تیک Allow Invites و Nearby Players غیرفعال نمایید. به علاوه می‌توانید تیک Contacts و Facebook را هم بردارید تا نرم‌افزار دیگر بر اساس مخاطبان شما اکانت‌های دیگر را برای دوستی پیشنهاد ندهد.

-disable-game-center-on-your-iphone-ipad-and-mac-

شما می‌توانید از نمایش کامل نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن گیم سنتر هم جلوگیری کنید. برای انجام این کار بر روی منوی Apple کلیک کرده و گزینه‌ی System Preferences را انتخاب کنید. حالا وارد بخش notifications شوید، یا این که بر روی آیکن چرخ‌دنده‌ای که در گوشه‌ی پایین سمت راست مرکز نوتیفیکیشن‌ها قرار دارد کلیک کنید تا مستقیماً به بخش تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها منتقل شوید. از لیست سمت چپ بر روی Game Center کلیک کنید. حالا در بخش Game Center alert style گزینه‌ی None را انتخاب نمایید.

-disable-game-center-on-your-iphone-ipad-and-mac-

اگر می‌خواهید گیم سنتر را فعال بگذارید ولی فعالیت‌تان را از مخاطبان مخفی کنید و باعث شوید دیگر شما را دعوت نکنند، باید از حساب کاربری فعلی خود خارج شده و با یک اپل آیدی جدید وارد گیم سنتر شوید.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    گیم سنتر اپل ای دی من رو یه گوشی دیگه فعال است چطور دسترسی اون گوشی رو به گیم سنتر قطع کنم دسترسی به گوشی ندارم به این شکل که اپل ای دی رو گوشی جدیدم زدم گیم سنتر هم بالا اومد رو گوشی قبلی ریست نزدم و فقط اپل ای دی رو ساین اوت کردم و یادم رفت که باید گیم سنتر رو هم ساین اوت کنم اینجوری شد که گیم سنتر من رو گوشی دیگه فعال است و من کاری نمیتونم کنم آیا راهی هست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *