معرفی و بررسی گوشی LG Stylo 3

معرفی و بررسی گوشی LG Stylo 3
  • 1395/10/12
  • زهرا معبودی
  • 0

در هفته پایانی سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی چند گوشی از شرکت ال جی بودیم. به نظر می رسد که در میان تمام مدل هایی که به تازگی معرفی نموده است، برای LG Stylo 3 برنامه ی ویژه وجود داشته باشد چرا که در میان این چند گوشی، LG Stylo 3 از ویژگی های قابل توجهی برخوردار است.

اما اگر بخواهید این گوشی را به پای رقابت با پرچم داران روز بکشانید باید بگوییم که تفاوت های بین پرچم داران با LG Stylo 3 از جمله تفاوت های میلی متری است! حالا گویا آی تی قصد دارد تا زمان انتشار رسمی این گوشی، با معرفی جزییات ابتدایی آن، دید شما را نسبت به LG Stylo 3 کمی توسعه بخشد . با ما همراه باشید.

عموما ال جی به ساخت گوشی هایی با نمایشگر بزرگ شهرت دارد. حالا که پرچم داران روز دنیا از نمایشگر های ۵٫۵ اینچی بهره مند هستند، ال جی اولین سنت شکنی اش را با یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی به رخ بقیه رقبا می کشد اما این نمایشگر از رزولوشن معمولی برخودار است که اگر بخواهیم آن را به رقم تفسیر کنیم، باید بگوییم که میزان ۷۲۰ x 1280  پیکسل چیزی است که برای این نمایشگر در نظر گرفته شده است. با این حساب به نظر نمی رسد تراکم پیکسلی LG Stylo 3 در مقابل رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد!

از نظر ظرفیت حافظه ای نیز باید بگوییم که حافظه رم در نظر گرفته شده برای این گوشی ۳ گیگابایت است که رقم مناسب و مرسومی است اما حافظه داخلی LG Stylo 3 برابر با ۱۶ گیگابایت است که اگر کسی از کاربران بخواهد حافظه را ارتقا دهد می تواند توسط اسلات حافظه این کا را انجام دهد.

باتری LG Stylo 3 نیز با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپر در ساعت، باید عملا وارد کار شود تا ببینیم که چند مرده حلاج است.

LG Stylo 3

این گوشی هوشمند اندرویدی ال جی قرار است تحت سییستم عامل Android (7.0) ارائه شود. ابعاد این گوشی به تناسب باید کمی بزرگ تر از سایر پرچم دارها و رقبا باشد بدین صورت اندازه گزارش شده برای این گوشی به صورت  ۱۵۵٫۶ در ۷۹٫۸ در ۷٫۴  میلی متر است. ال جی این بار برای این گوشی از رنگ طلایی استفاده نکرده و آن را در سه رنگ، صورتی، مشکی و خاکستری ارائه داده است. به نظر می رسد که این شرکت برای هر قشر تنها دست به انتخاب یک رنگ زده باشد.

همانطور که گفته شد این گوشی به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ و البته رزولوشن پایین دارای تراکم پیکسلی پایینی خواهد بود. رقم محاسبه شده برای تراکم این گوشی ۲۵۸ پیکسل است که فوق العاده پایین است. هر چه تراکم پایین تر باشد، رنگ ها در نمایش واقعیت خود را از دست می دهند و دقت رنگ پایین می آید. این نمایشگر از سنسورهای مجاورتی و نوری نیز برخوردار است.

شاید یکی از ویژگی هایی که در این گوشی تعبیه شده تا بتواند روی کمبود های نمایشگر را بپوشاند، چیزی جز وضعیت دوربین آن نباشد. این گوشی از یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار است که با یک فلش LED برای تصاویر با کیفیت آمادگی خود را اعلام کرده اما دوربین سلفی گیر آن نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است. این گوشی در رقابت خود از نظر دوربین شانه به شانه بسیاری از پرچم داران است.

از نظر پردازنده نیز باید بگوییم که چیپست MediaTek MT6750 از یک پردازنده ۸ هسته ای که  تحت سیستم ۶۴ بیتی توسعه یافته استفاده می کند. این پردازنده با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز به پردازش داده های شما می پردازد. اما پردازش گر گرافیکی این گوشی نیز Mali-T860 MP2 معرفی شده است. در مورد حافظه این گوشی نیز نکته جالبی وجود دارد که گفته می شود کاربران می توانند حافظه داخلی را با استفاده از اسلات های microSD, microSDHC, microSDXC  تا ۲ ترابایت ارتقا دهند.

LG Stylo 3

از جمله مزایای دیگر این گوشی این است که کاربر می تواند باتری آن را تعویض کند. در حال حاضر بسیاری از پرچم دار ها از این قابلیت محرومند و تعویض پذیر بودن باتری به عنوان یک مزیت رقابتی ارزشمند تبدیل شده است. نکته مهمی که وجود دارد این است که ال جی از نهایت تکنولوژی در طراحی و تعبیه باتری استفاده کرده چرا که توانسته با ضخامتی کمتر از ۸ میلی متر، بالاخره باتری قابل تعویض را در آن بگنجاند. این دقیقا چیزی است که بزرگترین پرچم دار ها هنوز به آن نرسیده اند.

همیشه گوشی های ال جی برای پخش موسیقی گزینه های معمولی به شمار می آیند. این بار هم در گوشی جدید ال جی، این شرکت از دو پخش کننده صدا استفاده کرده که یکی از آن ها برای صدای گوشی و دیگری برای موسیقی در نظر گرفته شده است. نکته مهم تر در این باره این است که پخش کننده موسیقی در این گوشی استریو نیست بنابراین منتظر سورپرایز نباشید!

LG Stylo 3 رقبا
رقبای گوشی LG Stylo 3

برای اینکه شناخت بهتری نسبت به این گوشی پیدا کنید بهتر است آن را توسط رقبایش بنشناسید. عموم رقبای این گوشی در دسته خانوادگی آن ها یعنی در دسته استایلوس و استایلو قرار دارند. اما سامسونگ نیز گلکسی نوت ۴ خود را برای رقابت با این گوشی آماده کرده است.

نظر شما در باره این گوشی تازه متولد شده ی ال جی چیست؟ به نظر شما کدام یک از قابلیت های این گوشی واقعا متمایز از دیگر گوشی های خانواده ال جی و حتی رقبایش است؟ نظر خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *