راهنمای خرید: بهترین ردیاب سلامتی موجود در بازار کدام است؟

راهنمای خرید: بهترین ردیاب سلامتی موجود در بازار کدام است؟
  • 1395/10/14
  • زهرا معبودی
  • 0

فیت بیت یک شرکت آمریکایی است که در شهر سانفرانسیسکو سکونت دارد. این شرکت تولید کننده محصولاتی با نام فیت بیت است که ردیاب سلامت هستند. این ردیاب ها اطلاعاتی چون قدم های برداشته شده، ضربان قلب، کیفیت خواب و … را بررسی می نمایند. در این راهنمای خرید قصد داریم به معرفی محصولات این شرکت بپردازیم. با گویا آی تی و راهنمای خرید ردیاب سلامت همراه باشید.

چرا فیت بیت بخریم؟

یکی از دلایل مهم و اصلی خرید فیت بیت ها در واقع خود این دستگاه ها نیستند، بلکه نرم افزار ارائه شده توسط این کمپانی است که برای دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه گردیده است. این اپلیکیشن هم چنین بزرگترین پایگاه داده اجتماعی را داراست و به این ترتیب شما می توانید با دوستان و اعضای خانواده خود بر سر رسیدن به اهداف سلامت و تناسب اندام رقابت کنید.

شما همچنین می توانید اپلیکیشن فیت بیت را به صورت رایگان و بدون دارا بودن این دستگاه دانلود نموده و بر روی اسمارت فون خود نصب نمایید و آن را به صورت جداگانه تست نمایید.

کمپانی فیت بیت تا کنون ۸ ردیاب سلامت با نام های Zip، One، Flex، Charge، Alta، Charge HR، Blaze و Surge به همراه یک ترازوی هوشمند که آریا (Aria) نامیده می شود و قادر به هماهنگ شدن با ردیاب های این کمپانی است معرفی نموده است. در صورتی که علاقه مند شدید یکی از این ردیاب های سلامت را خریداری نمایید با ما همراه باشید تا با معرفی و بررسی هریک از آن ها به شما د رانتخاب محصول دلخواهتان کمک نماییم.

Fitbit Zip

fit-bit-

این محصول ارزان ترین ردیاب سلامت کمپانی فیت بیت است که در سپتامبر ۲۰۱۲ رونمایی و عرضه شد این محصول با قیمت ۶۰ دلار در دسترس است که با توجه به قیمت امکانات مناسبی را ارائه می دهد.

مزایا معایب
زیپ یک ردیاب ساه و ابتدایی است که قابل اتصال به کمربند، جیب و یا هر لباس دیگری است. عدم محاسبه کیفیت خواب
قابلیت شمارش قدم ها و میزان کالری مصرفی
بدون نیاز به شارژ و با طول عمر ۶ ماهه

 

Fitbit One

fit-bit-

این محصول یکی از محصولات قدیمی کمپانی فیت بیت است که در سپتامبر ۲۰۱۲ رونمایی گردیده و قیمتی معادل ۱۰۰ دلار داراست. این ردیاب با توجه به امکانات خود به هیچ عنوان ارزش خرید نداشته و انواعی چون Alta یا Charge HR گزینه های مناسب ‌تری در این رده قیمتی هستند.

Fitbit Flex

fit-bit-

این محصول نیز یک نمونه قدیمی است که حتی در صورت دارا بودن تخفیف ارزش خرید ندارد. فلکس در می ۲۰۱۳ رونمایی شده و قیمت آن ۱۰۰ دلار می باشد. به جای فلکس می‌توانید فیت بیت Alta یا Charge HR را خریداری کنید.

Fitbit Charge

fit-bit-

 

شرکت فیت بیت ردیاب نوع  Alta را به عنوان جایگزینی برای  Charge معرفی کرده است، بنابراین در صورتی که نتوانستید این محصول را با تخفیف بسیار زیاد و به قیمت کمتر از ۵۰ دلار پیدا کنید، سراغ Alta یا Charge HR بروید. قیمت فعلی این محصول ۱۳۰ دلار است.

Fitbit Alta

fit-bit-

یکی از ردیاب های نسبتا خوب کمپانی فیت بیت، ردیاب سلامت نوع آلتاست که با ظاهری مطلوب و با قیمت ۱۳۰ دلار د رمارس ۲۰۱۶ عرضه شده است. در صورتی که به ردیابی ضربان قلب خود نیازی ندارید این ردیاب یکی از بهترین نمونه ها برای شما خواهد بود.

مزایا معایب
ظاهر باریک و جذاب، طراحی شده مطابق روز بندهای جایگزین بسیار گران قیمت هستند
بند قابل تعویض در طرح ها و رنگ های متفاوت  از جمله پلاستیکی، چرمی یا فلزی فاقد حسگر ضربان قلب
قابلیت ارزیابی قدم‌ها، مسافت، کالری‌ مصرفی، مدت زمان فعالیت و کیفیت خواب عدم مقاومت در برابر آب و رطوبت
امکان بیدار نمودن کاربر با تکان های ساده
امکان تشویق کاربر به تحرک بیشتر با پیام هشدار اختصاصی “Move”
قابلیت نمایش نوتفیکیشن های دریافتی بر روی اسمارت فون
ثبت فعالیت های روزانه مختلف مثل دویدن و غیره
طول عمر باتری دستگاه بیش از ۵ روز می باشد.

 

Fitbit Charge HR

fit-bit-

این محصولی با ظاهری قدیمی خود در ژانویه ۲۰۱۵ عرضه گردید و قیمت آن ۱۵۰ دلار است. در صورتی که عجله ای ندارید می توانید کمی صب کنید تا فیت بیت در سال جاری نمونه جدید را جایگزین آن را نماید.

مزایا معایب
دارای یک حسگر ضربان قلب اپتیکال، قادر به محاسبه کیفیت خواب و میزان کالری مصرفی ضخامت بسیار زیاد
ارزیابی قدم‌ها، مسافت، کالری مصرفی، تعداد طبقات طی شده، مدت زمان فعالیت و کیفیت خواب در زمان فعالیت فیزیکی حسگر ضربان قلب دقت چندانی ندارد
قادر به اعلام هشدار ها با ویبره و در حالت بی صدا عدم مقاومت در برابر آب و رطوبت
قابلیت دریافت نوتفیکیشن های اسمارت فون
دارای کرنومتر
با ظاهری مانند ساعت و بند سگکی که احتمال بازشدن از دست را به حداقل می رساند.
طول عمر باتری بیش از ۵ روز
ثبت فعالیت های روزانه مختلف مثل دویدن و غیره

 

Fitbit Blaze

fit-bit-

این محصول که در فوریه ۲۰۱۶ با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه گردید ترکیبی از یک ردیاب سلامت و ساعت هوشمند است که اگر عیبی چون جدا نمودن کامل بند به منظور اتصال شارژر را در نظر نگیریم می تواند محصولی قدرتمند و جذاب باشد. به خصوص این ساعت برای افرادی که از ساعت های با صفحه بزرگ لذت می برند می تواند گزینه مناسبی باشد.

مزایا معایب
یک ساعت هوشمند برای کاربرانی که فعالیت بدنی بالایی دارند. فاقد جی پی اس
مجهز به سنسور ضربان قلب اپتیکال به منظور محاسبه  قدم‌ها، مسافت طی شده، کالری مصرفی، مدت زمان فعالیت، طبقات طی شده و کیفیت خواب کاربر چون جدا نمودن کامل بند به منظور اتصال شارژر
قادر به اعلام هشدار ها با ویبره و در حالت بی صدا عدم مقاومت در برابر آب و رطوبت
قابلیت تعویض بند
قابلیت دریافت نوتفیکیشن های اسمارت فون
ثبت فعالیت های روزانه مختلف مثل دویدن و غیره
طول عمر باتری بیش از ۵ روز

 

Fitbit Surge

fit-bit-

اگرچه این محصول تنها ردیاب فیت بیت است که به جی پی اس مجهز شده است، اما در سال جاری مانند زمان عرضه یک محصول متمایز و برجسته نیست و در زمان خرید می‌توانید آن را با محصولاتی همچون Garmin Forerunner 230 یا Forerunner 235 مقایسه کنید. قیمت این محصول ۲۵۰ دلار بوده و در اکتبر ۲۰۱۴ رونمایی شده است.

مزایا معایب
مجهز به جی پی اس به منظور محاسبه سرعت و مسافت در زمان دویدن طراحی نه چندان جذاب با ضخامت بالا
مجهز به سنسور ضربان قلب اپتیکال به منظور محاسبه  قدم‌ها، مسافت طی شده، کالری مصرفی، مدت زمان فعالیت، طبقات طی شده و کیفیت خواب کاربر نمایشگر کوچک با رزولوشن کوچک
قادر به اعلام هشدار ها با ویبره و در حالت بی صدا در زمان فعالیت فیزیکی حسگر ضربان قلب دقت چندانی ندارد
قابلیت دریافت نوتفیکیشن های اسمارت فون عدم مقاومت در برابر آب و رطوبت
ثبت فعالیت های روزانه مختلف مثل دویدن و غیره
طول عمر باتری بیش از ۷ روز

 

مطابق با دسته بندی ارایه شده توسط کمپانی فیت بیت، ردیاب‌های  Zip، One، Flex، Charge، Alta  محصولات “روزانه”، محصولات  Charge HRو Blaze در رده محصولات “فعالیت” و Surge نیز در رده محصولات “عملکرد” قرار می ‌گیرند.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این محصول با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *