آموزش ویرایش اسناد اسکن شده با گوگل درایو

آموزش ویرایش اسناد اسکن شده با گوگل درایو
  • 1395/12/18
  • زهرا معبودی
  • 0

اسکن کردن اسناد و جزوه ها و کتاب ها این روزها برای هرکسی مهم نباشد، برای دانشجویان بسیار اهمیت دارد. از این رو گویا آی تی طی یک آموزش به شما نشان داد که چگونه می توانید از طریق گوشی و تبلت اندرویدی اسناد خود را اسکن کنید. همان طور که گفته شده این فایل ها به صورت پی دی اف ذخیره می شوند. حالا اگر لازم باشد که بخواهید این فایل ها را ویرایش کنید یک راه خیلی ساده وجود دارد که می توانید آن را بررسی کنید.

بدین منظور لازم است که اسناد اسکن شده تان را ابتدا یا با گوگل درایو اسکن کنید یا اینکه از سایر منابع ذخیره سازی تان، مثل دراپ باکس و نظیر آن، آن ها را به گوگل درایو ارسال کنید و در ادامه با روشی که می گوییم آن را ویرایش کنید.

ویرایش فایل اسکن شده

دقت کنید که لازم است که این اپلیکیشن را از مارکت ها یا گوگل پلی، نصب کنید و روی گوشی یا تبلت خود داشته باشید و با یک اکانت جیمیل یا گوگل به آن وارد شوید تا بتوانید این اقدامات را انجام دهید.

بعد از اینکه وارد گوگل درایو شدید، فایل اسکن شده مورد نظرتان را پیدا کنید. از قسمت آپشن های ارائه شده برای آن به دنبال بخش Open with باشید و مسیر Open with > Google Docs را دنبال کنید. یعنی می خواهیم بگوییم که این فایل را در حالت گوگل داکیومنت باز کنید:

تبدیل فایل پی دی اف به فایل قابل ویرایش

بدین ترتیب این سامانه به شما کمک می کند که بتوانید روی فایل مورد نظر تغییراتی ایجاد کنید و در نهایت آن را با تغییرات جدید ذخیره سازی کنید. دقت کنید که نام فایل جدید را به گونه ای قرار دهید که اشتباهی صورت نگیرد و به جای آن از فایل اولیه استفاده نشود چرا که این مشکل بارها رخ داده و من اشتباه کرده ام.

همچنین شما می توانید اقدامات دیگری برای این فایل انجام دهید که از جمله آن ها می توان به انتقال، اشتراک گذاری، تغییر نام و غیره می باشد.

دیدگاه های خود و تجربیات تان را برای ویرایش فایل های اسکن شده با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *