لپ‌تاپ ارزان‌قیمت سرفیس CloudBook مایکروسافت به‌زودی معرفی خواهد شد

لپ‌تاپ ارزان‌قیمت سرفیس CloudBook مایکروسافت به‌زودی معرفی خواهد شد
  • 1396/1/26
  • مقدم
  • 0

انتظار می‌رود که شرکت مایکروسافت در ۲ می (سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت) به‌طور رسمی از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با نام Windows 10 Cloud رونمایی کند اما به همراه معرفی این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز، برخی مدعی هستند که ردموندی‌ها محصول جدیدی را نیز از سری سرفیس ارائه می‌دهند که رقبا را به چالش خواهد کشید. دستگاه جدید مایکروسافت که “سرفیس CloudBook” نامیده می‌شود، به عنوان یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت و با هدف رقابت با کروم‌بوک‌ها که بازار آن‌ها در حال رشد است، برای استفاده آموزشی ارائه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت مایکروسافت در حال‌حاضر، هیچ اطلاعاتی را پیرامون Surface CloudBook ارائه نداده است اما یکی از علاقه‌مندان به محصولات مایکروسافت، کالکشن برنامه جدیدی را در فروشگاه ویندوز استور یافته که CloudBook نامیده می‌شود و با توجه به احتمال عرضه یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت توسط مایکروسافت، انتظار می‌رود که این دسته‌بندی توسط ردموندی‌ها برای لپ‌تاپ ارزان‌قیمت جدید خود در نظر گرفته شده است.

از آنجایی‌که با یک لپ‌تاپ قابل‌رقابت با کروم‌بوک‌ها مواجه خواهیم بود، انتظار نداریم که سرفیس CloudBook، قیمتی نزدیک به سایر محصولات سری سرفیس داشته باشد. هرچند، انتظار برای عرضه آن با قیمت ۲۰۰ دلار نیز بیهوده به‌نظر می‌رسد زیرا مایکروسافت به دنبال عرضه محصولی است که از نظر کیفیت ساخت و هم‌چنین قابلیت‌ها با کروم‌بوک‌ها متمایز باشد. به همین جهت، قیمت سرفیس CloudBook به لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمتی که توسط شرکت‌های دیگر توسعه می‌یابد، نزدیک‌تر خواهد بود.

سرفیس CloudBook محصول چندان کاملی نیست زیرا از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ Cloud استفاده می‌کند و امکان اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی به صورت پیش‌فرض، بر روی آن وجود ندارد؛ کاربران تنها به برنامه‌هایی محدود می‌شوند که در فروشگاه ویندوز استور عرضه شده است. البته برنامه‌های چندانی در فروشگاه ویندوز استور وجود ندارد و شاید باید آن‌را به عنوان یک نقطه ضعف برای لپ‌تاپ جدید مایکروسافت از سری “سرفیس” در نظر گرفت. به هرحال، سرفیس CloudBook محصول متفاوتی خواهد بود که مایکروسافت آن‌را به بازار عرضه می‌کند و در صورتی‌که ایده چندان جالبی پشت عرضه این محصول نباشد، بعید نیست که ناکامی‌های ویندوز RT نیز برای ویندوز ۱۰ Cloud و سرفیس CloudBook تکرار شود. البته در حال‌حاضر، ردموندی‌ها به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند و نمی‌دانیم که اطلاعات منتشر شده پیرامون عرضه ویندوز ۱۰ Cloud و لپ‌تاپ ارزان‌قیمت جدید مایکروسافت صحت دارد یا خیر.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *