معرفی آیفون ۷s و آیفون ۸ در کنار هم

معرفی آیفون ۷s و آیفون ۸ در کنار هم
  • 1396/1/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

طبق گزارشی که در چند ماه گذشته از سوی AppleInsider و با استناد به زنجیره تأمین، منتشر شد، انتظار می‌رود که آیفون ۸ در کنار آیفون ۷s و در پاییز معرفی شود. احتمالا آیفون ۷s محصولی بر پایه آیفون ۷ بوده که بهبودها و اصلاحاتی را تجربه خواهد کرد. اما آیفون ۸ با انبوهی از تکنولوژی‌های جدید اپل، روانه بازار خواهد شد.

گویا آی تی – پیش بینی می‌شود که آیفون ۸ از یک نمایشگر OLED با حاشیه‌های بسیارکم و ابعاد۵٫۱ اینچی به همراه کلیدهای ناوبری مجازی برخوردار باشد. از بین بردن یا کوچک کردن حاشیه‌ها، به اپل اجازه می‌دهد تا باتری بزرگ‌تری را در محصولی با ابعاد ۴٫۷ اینچی مشابه آیفون۷ بگنجاند و حضور اسکنر۳ بعدی چهره هم در این محصول دور از انتظار نیست. با وجود طراحی کاملا جدید، پنل پشتی شیشه‌ای خمیده و شارژ بدون سیم، احتمال دارد که آیفون۸ قیمتی بیش از۱۰۰۰ دلار داشته باشد. انتخاب نامی دیگر هم چندان دور از ذهن نیست درحالی‌که پرچم‌دار دهمین نسل از آیفون، بیشتر با نام آیفون ۸ شناخته می‌شود.

تکرار سریع
درحالی ‌که افراد زیادی در حال کار بر روی پرچم‌دار اپل در سال ۲۰۱۸ هستند، اما شایعات دراین‌باره ، تا پیش از رونمایی از پرچم‌دار امسال، فاش نخواهند کرد. از نوامبر ۲۰۱۶ شایعات بسیاری پیرامون آیفون ۷s و آیفون ۸ شروع شدند. در نوامبر۲۰۱۵ نخستین اطلاعات از آیفون ۷ به فضای وب رسیدند و این روند درباره گوشی‌های قبلی هم صادق است. نخستین طرح‌های شماتیک و تصاویر قاب‌های آیفون ۷ در آوریل ۲۰۱۶ منتشر شدند و طراحی نهایی گوشی هم بسیار شبیه به همان طرح‌های فاش شده بود.
در سال ۲۰۱۷ شرکت اپل تلاش بسیاری کرده تا از فاش شدن اطلاعات و تصاویر محصولاتش پیش از رونمایی جلوگیری به عمل آورد اما واقعیت این است که لو دهنده‌ها، از این سدهای امنیتی عبور می‌کنند. انتظار نداریم که طراحی آیفون ۷s تغییر چندانی را نسبت به آیفون ۷ داشته باشد. در مورد آیفون ۸ هم باید بگوییم که طرح‌های جدیدی از این محصول راه خود را به اینترنت باز می‌کنند اما مانند سال‌های گذشته ، این طرح‌ها در طول زمان و با نزدیک شدن به زمان رونمایی، بهتر و کامل‌ترمی‌شوند.

اپل به ‌طور غیر معمولی، از نقشه راه آینده می‌گوید
اپل درباره فروش بسیار خوب محصول آینده خود که همان آیفون ۸ باشد می ‌گوید اما به آیفون۸ اشاره نکرده‌اند. اپل به تکنولوژی‌ های آیفون ۸ اشاره می‌کند و می‌گوید که تکنولوژی‌های موردعلاقه کاربران را هدف قرار داده است. ازنظر تکنولوژی نیز آیفون ۸ استثنا نخواهد بود.
در مصاحبه‌ای در ماه فوریه با مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک، به وجود ویژگی واقعیت افزوده در نسل بعدی تلفن هوشمند اپل اشاره کرد. کوک می‌گوید : تلفن هوشمند ما برای همه مردم در دسترس است و نباید بگوییم که آیفون، به گروهی خاص از مردم، کشور و یا بازار ویژه ای تعلق دارد. آیفون برای همه است. واقعیت افزوده، اما موضوع بسیار مهم و اتفاق بزرگی است. من با وجود این چیزهایی که می‌تواند به بهبود زندگی مردم منجر شده و سرگرم کننده باشد، بسیار هیجان‌زده می‌شوم.
تیم کوک پیش ‌از این هم سخنان مشابهی را ایراد کرده بود و این موضوع نشان از ورود کوپرتینو به واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی است. می‌توان انتظار داشت که در یک گوشی با قیمت بیش از۱۰۰۰ دلار شاهد حضور تکنولوژی های پیشرفته ای باشیم .تکنولوژی‌های مربوط به واقعیت افزوده قیمت بسیار بالایی دارند.

همه ‌چیز با سرعت بیشتری به آیفون ۸ اضافه خواهد شد
تیم کوک و تحلیلگران صنعت موبایل درباره تکنولوژی‌هایی صحبت می‌کنند که به ‌زودی در پرچم دار آینده اپل شاهد آنها خواهیم بود. جدیدترین تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی S8، که تبلیغات بسیار زیادی پیرامون آن شده، ازنظر سرعت عملکرد در حد پایین‌تری از آیفون۷ قرارمی‌گیرد حال‌آنکه معرفی محصول جدید در پاییز، این اختلاف را بیشتر خواهد کرد. به نظر می‌رسد که آیفون ۸ بتواند تاج پادشاهی بازار گوشی‌های هوشمند را از برادر بزرگ‌تر خود به ارث ببرد.

اما هرگز نمی‌توان ۱۰۰ درصد با اطمینان سخن گفت
هیچ‌کس خارج از شرکت اپل، از آنچه قرار است در پاییز اتفاق بیفتد خبر ندارد. در طی سال‌های اخیر، شایعات درباره رویداد پاییزی اپل از فصل بهار آغاز شده‌اند اما همه‌ چیز آن‌ طور که کاربران پیش‌بینی کرده‌اند، رخ نمی‌دهد و گاهی هم برخلاف این موضوع اتفاق می‌افتد! حفظ و نگهداری رازها با وجود ۵۰ میلیون جزء که باید راز را حفظ کنند، کار آسانی نیست.
اپل همیشه بهترین عملکرد را به هنگام نوآوری دارد. از شایعات مطرح ‌شده پیرامون آیفون ۸، نمایشگر OLED و سخت‌افزار همگام برای واقعیت افزوده است؛ تکنولوژی‌ هایی که برای سالیان دراز در گوشی‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند اما اپل صبر کرده و تلاش کرده تا این تکنولوژی‌ها به‌ حد اعلای خود برسند.
به‌عنوان‌مثال آی پد می‌توانست زودتر از این به مرحله تولید وارد شود اما اپل باز هم برای رسیدن به بهترین نتیجه، صبر کرد. این موضوع می‌تواند در رابطه با کامپیوتر مک بوک، آیفون و آی پد هم صادق باشد.
اپل بازار را برای عرضه محصولی تمام ‌عیار آماده می‌بیند؛ محصولی مهندسی‌ شده که ارزش پول پرداختی را داشته باشد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه برنامه ای در دستور کار خود دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *