سند رسمی جدید، تایید می‌کند که مایکروسافت از ویندوز فون دست خواهد کشید!

سند رسمی جدید، تایید می‌کند که مایکروسافت از ویندوز فون دست خواهد کشید!
  • 1396/2/12
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت پس از فروش بسیار ضعیف گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون (و ویندوز ۱۰ موبایل) دیگر به این پلت‌فرم نیمه‌جان اهمیت نمی‌دهد و بسیاری از کاربران گوشی‌های ویندوزی بابت این موضوع و وضعیت پشتیبانی دستگاه خود در آینده نگران هستند. با این‌حال، یک سند رسمی جدید تایید می‌کند که گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل در چشم‌انداز آینده مایکروسافت جایی ندارد و باید به‌زودی، برای همیشه آن‌ها را به فراموشی سپرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس سند منتشر شده توسط مایکروسافت برای سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ این شرکت، دیگر خبری از توسعه و سرمایه‌گذاری بر روی پلت‌فرم ویندوز فون نیست. این در حالی است که برای سه ماهه دوم سال مالی شرکت مایکروسافت، این غول نرم‌افزاری به “پیشرفت‌های قابل‌توجهی در تحقیق، توسعه و بازاریابی برای محصولات موجود، خدمات ارائه شده و فناوری‌های جدید از جمله سیستم‌عامل ویندوز و … و ویندوز فون” اشاره داشته است.

مایکروسافت هم‌چنین تایید کرده است که در سه‌ماهه جدید، درآمد حاصل از کسب‌وکار گوشی‌های ویندوزی بسیار پایین خواهد بود و علت آن، عدم عرضه یک محصول جدید عنوان شده است. با این‎حال، عدم تمایل به سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات جدید با پلت‌فرم ویندوز فون لزوماً به معنای جدایی همیشگی این شرکت از بازار موبایل نیست.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ یا حتی ۲۰۱۹، مایکروسافت از سیستم مقلد برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و با تراشه ARM استفاده نماید. این موضوع به چالش جدی برای سیستم‌عامل اندروید یا آی‌او‌اس تبدیل خواهد شد و کسب‌وکار شرکت‌های دیگر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

ویندوز فون

به‌نظر می‌رسد که روند فعلی گوشی‌های هوشمند، جایی برای هنرنمایی مایکروسافت باقی نگذاشته است و حتی در صورت عرضه یک گوشی‌هوشمند با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، فروش این محصول چندان بالا نخواهد بود و در نهایت، تنها ضرردهی برای مایکروسافت به دنبال خواهد داشت. به همین جهت، مایکروسافت دیگر علاقه‌ چندانی به وضعیت موجود ندارد و همان‌طور که پیش‌تر توسط این شرکت تایید شده است، ردموندی‌ها به دنبال محصولی هستند که تعریف موجود از گوشی‎های هوشمند را دستخوش تغییر نماید.

قابلیت “کانتینیوم” با اینکه می‌توانست به برگ برنده مایکروسافت در مقابل سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس تبدیل شد، با عدم عرضه محصولات جدید و هم‌چنین عدم ارائه یک محصول مجهز به تراشه ARM که می‌تواند برنامه‌های ۳۲ بیتی سیستم‌عامل ویندوز را اجرا نماید؛ دیگر چندان اهمیتی ندارد چراکه سامسونگ با قابلیت مشابهی با نام DeX به میدان پا گذاشته است و این امکان برای کاربران فراهم شده تا برنامه‌های توسعه داده شده برای سیستم‌عامل اندروید را که تعداد آن‌ها بسیار بیشتر از برنامه‌های ویندوزی برای گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون است، بر روی یک نمایشگر بزرگ‌تر اجرا نمایند.

هم‌چنین، پتنت‌هایی نیز توسط اپل به ثبت رسیده است که از توسعه یک رایانه‌ قابل‌حمل توسط کوپرتینویی‌ها حکایت دارد که با جای‌گیری گوشی‌هوشمندتان درون آن، می‌توانید از این محصول به عنوان یک رایانه با سیستم‌عامل iOS استفاده نمایید. به همین جهت، مایکروسافت باید هرچه سریع‌تر سرفیس‌فون را با قابلیت اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ارائه دهد؛ در غیر این‌صورت، قابلیت دیگری باقی نخواهد ماند که کاربران را نسبت به خرید گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز مجاب نماید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *