رقیب امروزی اینشتین را بهتر بشناسید

رقیب امروزی اینشتین را بهتر بشناسید
  • 1396/2/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 2

آلبرت اینشتین فیزیکدان نامدار ، اخیرا رقیب تازه ای پیدا کرده است که در حال حاضر یکی از مشهورترین فیزیکدانان ایالات متحده آمریکاست.

گویا آی تی – به گزارش نشریه فوربس، دانشگاه هاروارد آمریکا خانم سابرینا گونزالس پاسترسکی، فیزیکدان و پدیده بدیع را به عنوان اینشتین بعدی معرفی نموده است. سابرینا در ۱۴ سالگی، وقتی هم‌کلاسی‌هایش ویدیو گیم بازی می کردند، هواپیمای تک موتوره‌اش را در گاراژ خانه پدرش از اول تا آخر ساخت.
سابرینا گونزالس پاسترسکی در ۲۳ سالگی اولین خانمی است که در ۲۰ سال گذشته شاگرد اول دوره لیسانس دانشگاه MIT شده، و در حال حاضر دوره دکترای فیزیک دانشگاه هاروارد را آغاز می‌کند.

این خانم تلفن همراه هوشمند ندارد، و نسل اول مهاجر کوبایی-آمریکایی است، همچنین از سایت‌های اجتماعی مانند تویتر، فیسبوک و اینستاگرام استفاده نمی‌کند. اما او از طریق وبسایت شخصی خود به نام PhysicsGirl به طور مرتب تجربه‌ها و دستاوردهای خود را به همه معرفی می‌کند.
پاسترسکی متخصص ثقل کوانتمی است و هدفش توضیح نیروی جاذبه در قالب مکانیک کوانتمی است. تاکنون شرکت‌های ناسا، بلو اوریجین، و مدیر آمازون، جف بزوس به او پیشنهاد کار داده‌اند. گفتنی است کارهای او در رشته فیزیک از سوی بسیاری از دانشمندان همچون استفان هاوکینز مورد ستایش قرار گرفته است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. جالبه !! فقط خدا میدونه تا چه حد روی این خانم به لحاظ رسانه ای تبلیغ شده !!! اینجور افراد متاسفانه بیشتر رسانه ای هستند تا علمی . درست مثل شخصیت سمیعی برای ایرانیان !!!

  2. شما برین نظرات فیزیک دان ها رو در موردش بخونین تا دیگه اینقدر جو سازی نکنید. اگرم خواستین بگین تا نظر یکی از متخصص های سرن رو براتون بفرستم. حالم از این سلبریتی های علمی بهم میخوره. علم بیشتر شبیه دنیای سینما شده …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *