چگونه شفافیت رنگ ها را در ویندوز ۱۰ فعال یا غیر فعال کنیم؟

چگونه شفافیت رنگ ها را در ویندوز ۱۰ فعال یا غیر فعال کنیم؟
  • 1396/3/11
  • زهرا معبودی
  • 1

مایکروسافت در آخرین ورژنی که از ویندوز به عنوان نسخه بروزرسانی CREATE ارائه داده است، تلاش داشته تا به هر دلیلی که نزد خودش محفوظ است، نمای ویندوز را روشن تر و شفاف تر کند. در واقع شفاف سازی المان های ویندوز، یکی از ویژگی هایی بوده که تا کنون در ویندوز های قبلی به چشم نیامده است. البته میزان شفافیت ها به همین میزانی که دیده می شود نیست و قابل ارتقا و دست کاری است. مثلا در مقاله ای در روزهای قبل به این موضوع اشاره کردیم که چگونه نوار وظیفه را در ویندوز ۱۰ شفاف تر کنیم؟ طی آموزشی که ارائه شد شما با کمک رجیستری ویندوز می توانستید و البته می توانید، این المان حساس و پر بازدید در ویندوز را همانطور که دوست دارید شفاف سازی کنید اما چیزی که وجود دارد این است که ممکن است برخی از افراد از این میزان شفافیت در ویندوز ۱۰ راضی نباشند و بخواهند آن را به طور کامل غیرفعال کنند. بدین منظور شیوه ای وجود دارد که گویا آی تی به شما امروز یاد می دهد تا با انجام آن میزان شفافیت ویندوز ۱۰ را به حالت نرمال ببرید. با ما همراه باشید

برای شروع به استارت منو بروید و از آن جا اپلیکیشن Settings را باز کنید.

Settings

Settings در سمت چپ و بالای سایر گزینه ها قرار گرفته که در عکس بالا مشاهده می کنید. بعد از این که Settings را باز کردید، پنجره ای به شما نمایش داده می شود:

Personalization

در اینجا سه گزینه وجود دارد که شما لازم است سمت چپ ترین آن یعنی Personalization را انتخاب کنید. روی این گزینه کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید:

Colors

در این پنجره گزینه Colors را انتخاب کنید. Colors در سمت چپ قرار دارد و ما آن را برای تان های لایت کرده ایم. بعد از این، که Colors را انتخاب کردید، در صفحه ای که مشاهده می کنید عبارتی وجود دارد به نام Transparency effects که باید مقدار روبروی آن را به صورت OFF تنظیم کنید تا شفافیت رنگ ها از بین برود.

بعد از این که تنظیمات ذخیره شد، متوجه خواهید شد که رنگ ها شفافیت قبلی را ندارند. البته همانطور که پیش از این گفته شد شما می توانید، به سادگی المان های مختلف را از نظر شفاف سازی تغییر دهید که در ابتدای این مقاله به موضوع شفافیت رنگ در نوار وظیفه اشاره شده است.

در صورتی که بخواهید میزان شفافیت را دوباره فعال کنید، کافی است مسیری که تا کنون طی کرده اید را دنبال کرده و بعد به جای OFF گزینه ON را انتخاب نمایید و تنظیمات را ذخیره و نتیجه را مشاهده کنید.

در این باره در صورتی که تجربه ای دارید یا اینکه پیشنهادی دارید که بهتر است کاربران و خوانندگان گویا آی تی آن را بدانند، لطفا نظر خود را در بخش نظرات همین مطلب بنویسید و برای آنکه این مطلب آموزشی به دست کاربران ویندوز ۱۰ برسد، این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *