محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در کشور‌های مختلف

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در کشور‌های مختلف
  • 1396/3/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند به گونه ای که تقریبا هیچ گوشی هوشمندی را بدون آن‌ها نمی‌توان پیدا کرد. این موضوع موجب شده تا اپ‌های مختلفی با هدف پیام‌رسانی توسط شرکت های مختلف ایجاد شوند و هرکدام با ویژگی های خاص خودشان، توجه تعداد زیادی از کاربران را به سوی خودشان جلب ‌کنند.

گویا آی تی – معمولا در هر کشور یک اپلیکیشن پیام‌رسان وجود داشته که از همه پر هوادارتر است و بیشترین کاربران از آن استفاده می‌کنند. علت این محبوبیت می‌تواند مربوط به سرویس هایی باشد که آن اپلیکیشن در آن کشور ارائه می‌دهد. تبلیغات زیاد یک برنامه هم گاهی اوقات، باعث همه‌گیر شدن آن در میان کاربران می‌شود.
همان طور که می‌دانید پیام رسان تلگرام در ایران به‌عنوان محبوب‌ترین اپ پیام‌رسان توسط مردم انتخاب شده است و تقریبا همه ایرانیان با آن آشنایی دارند. اما موضوعی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که محبوبیت این اپ در سایر کشور‌ها چگونه و به چه صورت است؟
براساس بررسی similarweb در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۷ انجام شده است، جالب است بدانید ، تلگرام با این همه امکانات جالب و کاربردی، تنها در دو کشور ایران و ازبکستان از محبوبیت بالایی برخوردار است و کاربران دیگر کشورها از برنامه‌های دیگری در این زمینه استفاده می‌کنند. در تصویر زیر می‌توانید محبوبیت اپ‌های پیام‌رسان را در کشور‌های مختلف مشاهده کنید.
دو برنامه واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر، همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پر طرفدارترین اپ‌های پیام‌رسان در جهان هستند و کاربران زیادی از این دو سرویس بهره می‌برند.
با توجه به نقشه محبوبیت پیام‌رسان‌ها، می توان گفت تقریبا کلیه کاربران آمریکای شمالی، مرکزی و استرالیا از فیس‌بوک مسنجر به‌عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض بهره می برند. نکته جالب توجه دیگر، محبوبیت پایین اپ اسکایپ در مقابل دیگر اپلیکیشن‌های موجود بوده است. نبود ایمو هم در این بخش کمی شوک برانگیز است. جالب است بدانید ایمو تا سال ۲۰۱۶ در کشور کوبا محبوبیت بالایی داشته است.

دیدگاه شما در مورد با محبوبیت اپ‌های پیام‌رسان در کشور‌های گوناگون چیست؟ آیا فکر می کردید که تلگرام تنها در یک کشور دیگر به جز ایران به این میزان محبوب باشد؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *