ساخت بزرگترین مرکز داده دنیا جهان در قطب شمال

ساخت بزرگترین مرکز داده دنیا جهان در قطب شمال
  • 1396/5/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مراکز داده با توجه به نیاز شدیدی که به خنک کردن دارند، انرژی بسیاری مصرف می کنند. برای مقابله با این مسائل، قرار است بزرگترین مرکز داده دنیا در شمال نروژ ساخته شود، و از آب و هوای سرد قطب شمال برای خنک نگاه داشتن سرورها استفاده شده و تمام انرژی از منابع تجدید پذیر دریافت شود.

گویا آی تی – در حالی که ما شاهد تلاش های مایکروسافت برای خنک کردن یک مرکز داده توسط آب بوده ایم، که برای اینکار آن را در بستر دریا قرار داده اند، قطب شمال متشکل از یک یخچال عظیم دایره ای است که می تواند محل مناسبی برای ذخیره داده در مقیاس های بزرگ باشد. کولوس، شرکتی که پشتیبان این طرح است، منطقه ای را در نزدیکی شهر بالانژن در نروژ انتخاب کرده است، منطقه ای در اطراف یک دریاچه که یک خاکریز طبیعی را فراهم می کند، و مرکز را به یک “قلعه مناسب برای داده ها” تبدیل می کند.
کولوس می گوید ۱۰۰ درصد انرژی مرکز داده از منابع تجدید پذیر تأمین خواهد شد، که شامل انرژی باد و هیدروالکتریکی است که از آب های اطراف به دست می آید. این منابع در نهایت هزینه های انرژی را ۶۰ درصد کاهش می دهند، حتی با در نظر گرفتن آنکه انتظار می رود در نهایت این مرکز داده از ۱۰۰۰ مگا وات برق استفاده کند که آن را به عظیم ترین نوع خود در دنیا تبدیل می کند.
تا اینجا، کولوس با شرکت طراحی معماری HDR همراه شده است، که طرح های مربوط به ساختمان پیشنهادی را خلق کرده، زمین را به دست آورده و اولین بخش از سرمایه را نیز گرد آورده است. طبق اظهارات این شرکت، این پروژه حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ شغل جدید محلی ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *