نکات طلایی برای تبدیل شدن به یک مدیر شبکه های کامپیوتری حرفه ای

نکات طلایی برای تبدیل شدن به یک مدیر شبکه های کامپیوتری حرفه ای
  • 1396/7/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه در سطح جهان، متخصصان شبکه در وضعیت خوبی قرار دارند، خصوصاً آن ها که حرفه ای تر و برجسته تر هستند. متخصص شبکه به یکی از محبوب ترین مشاغل جهان تبدیل شده و این امر بیشتر به سبب درآمد بالای آن است.دانشگاه ممکن است متخصص های شبکه را وارد بازار کند، اما این که آن ها حرفه ای یا نیمه حرفه ای باشند، به خود آن ها بستگی دارد.
در ادامه، به پنج نکته اشاره خوهیم کرد. نکاتی که می توانند در حرفه ای و برجسته تر شدن متخصصان شبکه های کامپیوتری، نقشی مثبت داشته باشند.

گویا آی تی – امروزه در سطح جهان، متخصصان شبکه در وضعیت خوبی قرار دارند، خصوصاً آن ها که حرفه ای تر و برجسته تر هستند. متخصص شبکه به یکی از محبوب ترین مشاغل جهان تبدیل شده و این امر بیشتر به سبب درآمد بالای آن است.دانشگاه ممکن است متخصص های شبکه را وارد بازار کند، اما این که آن ها حرفه ای یا نیمه حرفه ای باشند، به خود آن ها بستگی دارد.
در ادامه، به پنج نکته اشاره خوهیم کرد. نکاتی که می توانند در حرفه ای و برجسته تر شدن متخصصان شبکه های کامپیوتری، نقشی مثبت داشته باشند.

حفظ آرامش

هر متخصص شبکه ای، به مثابه ی یک متخصص فناوری اطلاعات، همواره با چالش های گوناگونی مواجه می شوند. این چالش ها گاه به گونه ای هستند که وسوسه ی رها کردن کار را در ذهنِ متخصصان شبکه ایجاد می کنند. اما یک متخصص شبکه حرفه ای، در برابر چالش های سنگین و آزاردهنده، آرامش خود را حفظ می کند و به این ترتیب با مشکلات و چالش ها با ذهنی باز رو به رو می شود. مخصص شبکه ی برجسته، هنگام رویارویی با مشکلی دشوار، درصدد حل آن برمی آید، خواه از طریق راه حل خود و یا از طریق اینترنت. او می داند که گاه مشکلات یکسانی گریبان متخصصان شبکه ای را می گیرد، از این رو با گشت و گذار در اینترنت به دنبال حل مشکل خود برمی آید.

عدم استفاده از حدس


متخصصان حرفه ای می دانند که هیچ کاری را نبایستی در رابطه با سیستم کامپیوتر، از روی حدس و گمان انجام دهند، زیرا این کار ممکن است موجب آسیب به سیستم شود. آن ها به هنگام مواجه شدن با مشکلات جدید، یا از کتاب های مرجع بهره می گیرند و یا از دوستان و همکاران خود.

داشتن دفترچه یادداشت

داشتن یک دفترچه یادداشت برای یک متخصص شبکه می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. این دفترچه ها برای یادداشت خیلی سریع برخی موارد گزینه ای بسیار مناسب هستند. یک متخصص شبکه بایستی تمامی یادداشت ها را دسته بندی کرده و یادداشت مربوط به هر دسته را در داخل همان دسته بنویسد.

برقراری ارتباط با دیگران

این بسیار مهم و ضروری است که متخصصان شبکه با دیگران رابطه برقرار کنند زیرا برقراری ارتباط با دیگران، می تواند در خروجی های شرکت بهبود حاصل کند. این برقراری ارتباط با دیگران، می تواند از طریق جلسات منظم صورت گیرد و این جلسات منظم می توانند باعث فهم بهتر کارکرد دیگر بخش های شرکت شوند. متخصص شبکه بایستی با همکاران خود ارتباطی شفاف داشته باشد. امکان این که این ارتباط شفاف از راه مستندسازی صورت گیرد نیز وجود دارد. این مستند خود تواند یک دفترچه یادداشت باشد و یا توضیح در مورد یک کُد.

عدم توقف در یادگیری

این یک امر بدیهی برای هر متخصص شبکه است که در دنیای رایانه، هیچ زمانی وجود ندارد که یادگیری متوقف شود. در این دنیا، هر روزی که می گذرد، دانش ها و فناوری های تازه ای ایجاد می شوند و یک متخصص شبکه بایستی بتواند خود را به روز نگه دارد تا از این فناوری های جدید عقب نماند.

بر طبق آمار، در سال ۲۰۱۷، تعداد مشاغل مربوط به رایانش [= Computing] چیزی حدود ۱۰ برابر تعداد فارغ التحصیلان علوم مربوط به رایانه در سال ۲۰۱۵ است. این امر نشان از آن دارد که صنعت رایانه تا به چه اندازه در حال پیشرفت است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *