iPhone 9 : هر آنچه باید در مورد نسخه بعدی آیفون (۲۰۱۸) بدانید

iPhone 9 : هر آنچه باید در مورد نسخه بعدی آیفون (۲۰۱۸) بدانید
  • 1396/7/5
  • زهرا معبودی
  • 2

همیشه قبل و بعد از معرفی محصولات جدید شرکت اپل، مخصوصاً گوشی آیفون، اشتیاق زیادی در بین طرفداران این گوشی هوشمند وجود دارد. در اینجا قصد داریم تمام اطلاعاتی که در مورد نسخه ی جدید گوشی آیفون داریم مانند مشخصات، امکانات، قیمت، تاریخ معرفی و غیره را با شما به اشتراک بگذاریم.

همایش هایی که هر ساله اپل برای معرفی محصولات جدیدش برگزار میکند بدین معنی است که هواداران این برند همیشه چشم به محصولات جدید دارند. شاید موضوع آخرین آیفون معرفی شده د بین مردم هنوز هم داغ باشد ولی با این حال اپل در حال کار بر روی نسخه ی جدید این گوشی هوشمند است.

iPhone 9

اگر چه اطلاعات کمی از نسخه ی آینده آیفون به بیرون درز پیدا کرده است ولی معتقدیم که حدس زدن در مورد آن کار چندان سختی نخواهد بود. دلیل این امر ۳ چیز است:

۱- اپل طبق عادت های گذشته عمل میکند.

۲- ما از امکانات و تکنولوژی هایی که در زمان معرفی این محصول در دسترس خواهند بود اطلاع داریم.

۳- گرایشات موجود در صنعت تلفن همراه به آسانی قابل تشخیص است.

پس تمامی اخبار، شایعات و اطلاعات درز کرده را مطالعه کنید و برای نسخه ی بعدی آیفون آماده شوید.

iPhone 9

تاریخ عرضه نسخه ی بعدی آیفون چه زمانی خواهد بود ؟

با توجه به اطلاعات موجود در مورد تاریخ هایی که نسخه های قبلی آیفون معرفی و عرضه شده است میتوان براحتی تاریخ معرفی آیفون بعدی را حدس زد :

  • iPhone 8 – معرفی : سه شنبه، ۱۲ سپتامبر – عرضه : جمعه، ۲۲ سپتامبر
  • iPhone 7 – معرفی : چهارشنبه، ۷ سپتامبر – عرضه : جمعه، ۱۶ سپتامبر
  • iPhone 6S – معرفی : چهارشنبه، ۹ سپتامبر – عرضه : جمعه، ۲۵ سپتامبر
  • iPhone 6 – معرفی : سه شنبه، ۹ سپتامبر – عرضه : جمعه، ۱۹ سپتامبر
  • iPhone 5S – معرفی : سه شنبه، ۱۰ سپتامبر – عرضه : جمعه، ۲۰ سپتامبر
  • iPhone 5 – معرفی : چهارشنبه، ۱۲ سپتامبر – عرضه : جمعه، ۲۱ سپتامبر

خب این تاریخ ها به ما میگوید که اپل علاقه دارد تا مراشم سالانه ی معرفی نسخه ی جدید را در اوایل ماه سپتامبر و در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه برگزار کند. دوم اینکه اپل در اواسط سپتامبر و در روز جمعه آیفون ها را برای فروش در فروشگاه ها عرضه میکند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده میتوانیم این تاریخ ها را بیان کنیم :

  • تاریخ احتمالی رونمایی از iPhone 9 : سه شنبه، ۱۱ سپتامبر یا چهارشنبه ۱۲ سپتامبر
  • تاریخ احتمالی عرضه ی iPhone 9 : جمعه ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸

البته این احتمال نیز وجود دارد که اپل زمان بندی های معمول خود را تغییر دهد و تمام این تاریخ های پیش بینی شده اشتباه از آب در بیاید ولی احتمال این مورد کم است. منطق حکم میکند که اپل به برنامه های قبلی خود وفادار بماند چون در اینصورت سرمایه گذاران، توزیع کنندگان و سهامداران خوشحال تر خواهند بود.

iPhone 9

نام آیفون ۲۰۱۸ : اپل نام آیفون جدید را چه چیزی خواهد گذاشت ؟

همانطور که خودتان هم میدانید هیچ ضمانتی وجود ندارد که اپل نسخه ی بعدی آیفون را iPhone 9 نامگذاری کند. که البته امیدواریم اینگونه نباشد.

در این مقاله ما این گوشی را آیفون ۹ مینامیم زیرا این نام محتمل ترین اسم برای جانشین آیفون ۸ خواهد بود.

اما مشکل اصلی اینجاست که آیفون در سال ۲۰۱۷ آیفون X را نیز معرفی کرده است و موضوع زمانی جالب میشود که بدانید حرف X در الفبا و اعداد رومی  معرف عدد ۱۰ است.

این موضوع بدین معنی خواهد بود که نام گذاری نسخه ی جدید بنام آیفون ۹ از دید مصرف کننده یک گام رو به عقب تلقی میگردد که با توجه به شناختی که از شرکت اپل داریم به شدت از این موضوع اجتناب خواهد کرد.

این احتمال نیز وجود دارد که این دستگاه iPhone 8s لقب بگیرد. زیرا بارها شاهد این بودیم که اپل برای مشخص کردن بروزرسانی در سخت افزارِ نسخه های موجود از یک پسوند S در آخر آنها استفاده کرده است و این چیزی است که خود سال ۲۰۱۸ نیز آن را پیشنهاد می کند.

iPhone 9

میتوانیم شاهد این باشیم که نسخه ی جدید از آیفون X ایده گرفته شده باشد. به عنوان مثال iPhone x2، iPhone XS و یا iPhone XI.

این احتمال نیز وجود دارد که همانند چیزی که بعد از iPad 2  شاهد آن بودیم اپل نام گذاری آیفون بر اساس اعداد ترتیبی را کنار بگذارد.

کنار گذاشتن نام گذاری بوسیله ی اعداد و استفاده از سال معرفی محصول به عنوان یک مولفه در اسم آن علاوه بر اینکه تصمیم راحتی تلقی میگردد، میتواند از گیج شدن مشتریان نیز جلوگیری کند.

پس نام های احتمالی نسخه ی جدید آیفون به شرح زیر خواهد بود :

  • iPhone 9
  • iPhone 8S
  • iPhone XS
  • New iPhone
  • iPhone 2018
  • iPhone X2
  • iPhone XI

iPhone 9

طراحی، مشخصات و امکانات آیفون ۹ : چه چیز جدیدی به آیفون اضافه خواهد شد ؟

در ادامه تعدادی از شایعاتی که در مورد نسخه ی جدید آیفون شنیده ایم را در کنار مواردی که دوست داریم آنها را در نسخه ی جدید ببینیم به شما معرفی خواهیم کرد.

صفحه نمایش Super Retina : یکی از بزرگترین تغییراتی که iPhone X معرفی کرد صفحه نمایش Super Retina است. این صفحه نمایش با ابعاد ۵٫۸ اینچی و تکنولوژی OLED دارای ریزولوشن ۱۱۲۳ x 2436  خواهد بود.

بسیار امیدواریم که آیفون ۹ در سال ۲۰۱۸ نیز از iPhone X تاثیر پذیرفته و شاهد این نمایشگر در نسخه ی جدید آیفون نیز باشیم.

در شروع باید عنوان کنیم که بدلیل اینکه هزینه ی خرید نمایشگرهای OLED برای اپل کمتر شده است، احتمال حضور آن در مدل های جدید آیفون نیز محتمل تر خواهد بود.

البته باید به این نکته نیز دقت کرد که اگر بخواهیم تلفن همراه را طوری بهبود ببخشیم که در مقایسه با دیگر پرچمداران پیروز شده و توسط اکثر کاربران انتخاب شود کار بسیار دشواری پیش رو خواهیم داشت. در مورد نمایشگر تلفن همراه میتوان بالا بردن کیفیت را ساده ترین راه عنوان کرد.

شرکت اپل سه طرح برای ابعاد نمایشگر آیفون در سال ۲۰۱۸ داشت. ۵٫۲۸ اینچی، ۵٫۸۵ اینچی و ۶٫۴۶ اینچی که با توجه به شایعات صفحه نمایش ۵٫۲۸ اینچی از برنامه ی اپل کنار گذاشته شده که در نتیجه دو گزینه را باقی خواهد گذاشت.

iPhone 9

این احتمال نیز وجود دارد که شاهد نمایشگر تمام صفحه ای که در iPhone X معرفی شد باشیم که در بالای آن یک قسمت جهت دوربین و سنسور تعبیه شده است.

Face ID : اگر اپل در آیفون از صفحه نمایشگر Super Retina استفاده کند بدین معنی است که حسگر اثر انگشت در این گوشی حذف میشود. راه حل اپل برای جایگزین کردن حسگر اثر انگشت در iPhone X اسکنر سه بعدی چهره بنام Face ID است.

بسته به اینکه Face ID چقدر میتواند در جلب رضایت خریداران iPhone X موفق عمل کند این احتمال وجود دارد که اپل در آیفون ۹ نیز از این تکولوژی استفاده کند.

پردازنده ی A12 : طبق اطلاعاتی که داریم اپل برای آیفون ۹ از یک مدل پردازنده ی جدید و شخصی سازی شده استفاده خواهد کرد.

iPhone 9

به احتمال فراوان اپل این تراشه را A12 نامگذاری میکند که علاوه بر بهبود کارایی عمر باتری را نیز بهبود خواهد بخشید.

پردازنده ی کنونی اپل، یعنی  تراشه ی A11 Bionic دارای ۲ هسته با کارایی بالاست که از پردازنده ی قبلی این شرکت یعنی A10 Fusion 25 درصد سریعتر عمل میکند و همچنین دارای ۴ هسته با راندمان بالاست که از هسته های تراشه ی A10 70 درصد سریعتر هستند.

ساده ترین راه برای اپل جهت  بهبود تراشه اش این است که به سمت راندمان بالاتر حرکت کند.

تراشه A11 اپل براساس معماری ۱۰ نانومتری بنا شده است. منظور از ۱۰ نانومتر فاصله ی بین ترانزیستورهاست. هر چه این فاصله کمتر باشد تعداد ترانزیستورهای بیشتری را میتوان در این تراشه قرار داد  که نتیجه ی آن تولید توان محاسباتی بسیار بالاتر خواهد بود.

بسیاری از شرکت ها در حال کار بر روی معماری ۷ نانومتری هستند که از آن جمله میتوان SAMSUNG و TSMC را مثال زد. که هر دوی این شرکت ها در برهه ای تامین کننده تجهیزات مورد نیاز اپل بودند.

طول عمر باتری : تا زمان نگارش این مقاله این خبر و یا شایعه ای در مورد باتری آیفون ۹ .ج.د ندارد. اما حدس میزنیم به احتمال بسیار زیاد اپل در این زمینه نیز بهبودهایی را برای آیفون ۹ در نظر گرفته است.

همانطور که پیش تر عنوان کردیم تولید یک گوشی که از همه لحاظ عالی باشد بسیار دسوار است.

iPhone 9

اتفاقی که افتاده این است که تاکنون توجه بیش از حد به کاراییِ گوشی های هوشمند باعث شده تا توجه کافی به عمر باتری معطوف نشود. اما با توجه به اینکه نگرانی کاربران در مورد باتری گوشی های هوشمندی که دارند در حال افزایش است، میتوان انتظار داشت که در آینده ای نه چندان دور طول عمر باتری توجه ها را به سمت خود جلب کند.

بهبود عملکرد باتری در ـیفون ۹ میتواند نتیجه ی تغییر ساختار پردازنده ی اپل به معماری ۷ نانومتری باشد زیرا همانطور که اشاره کردیم کارایی و راندمان در تراشه های ۷ نانومتری بهتر خواهد بود.

در این مورد فقط میتوانیم امیدوار باشیم که طول عمر باتری گوشی های اپل در سال ۲۰۱۸ بهبود پیدا کند. زیرا هیچکس از داشتن یک گوشی که برای مدت ۳ یا ۴ روز شارژ داشته باشد بدش نمی آید.

شارژ بی سیم با برد بالا: در ماه های گذشته خبری اعلام شد مبنی بر اینکه اپل پتنتی برای یک سیستم شارژ بی سیم ثبت کرده است.

البته شارژ بی سیم هم اکنون یکی از امکانات iPhone X است. اما پتنت ثبت شده یک تفاوت دارد. این پتنت مربوط به شارژ بی سیم با برد بالاست.

ایده این است که اپل میتواند از طریق فرکانس هایی که برای جابجایی اطلاعات طراحی شده اند نیروی بق را به گوشی شما منتقل کند. تصور کنید شارژر را در نقطه ای از خانه به برق متصل کرده اید که در این مورد شارژر چیزی شبیه به روترهای امروزی خواهد بود. سپس همانطور که شما در پذیرایی خود نشسته اید گوشی شما بصورت خودکار و بدون اتصال به شارژر شارژ خواهد شد.

iPhone 9

میتوانید این شارژر را در محل کار، فروشگاه و یا حتی اتومبیل خود داشته باشیدو با اینکار گوشی شما همیشه و در تمام روز شارژ خواهد بود. بعلاوه این کار فشار را از روی شرکتها برای تولید باتری با طول عمر بیشتر برخواهد داشت. زیرا شارژ کردن و دسترسی داشتن به آن بسیار راحت خواهد بود.

البته این طرح هنوز در حد یک پتنت است و متاسفانه هیچ ضمانتی وجود ندارد که اپل بتواند این طرح را پیاده سازی کند.

قیمت آیفون ۹ : مدل جدید آیفون در سال ۲۰۱۸ چقدر قیمت خواهد داشت.

ما از قیمت دقیق آیفون ۹ بی خبر هستیم ولی تقریباً میتوانید مطمئن باشید که برای خرید آن باید هزینه ی زیادی را پرداخت کنید.

در مورد آیفون ۸ این تجربه را داریم که قیمت پایه اعلام شده تا ۶۹۹ پوند افزایش یافته که حتی از Samsung Galaxy S8 689 پوندی و OnePlus 5  ۴۴۹ پوندی نیز بیشتر است. به احتمال فراوان آیفون ۹ حداقل به اندازه ی آیفون ۸ بر چسب قیمتی خواهد خورد. البته هنوز محتمل ترین قیمت برای آیفون جدید ۶۹۹ پوند است. و میتوان انتظار قیمتی در بازه ی ۶۷۹ تا ۷۴۹ پوند را از این محصول داشت.

در همین راستا اگر آِفون ۹ به عنوان نسخه ی بعدی iPhone X وارد بازار شود متوان انتظار قیمتی در محدوده ی ۸۹۹ تا ۱۰۹۹ پوندی را داشت.

نظر شما در رابطه با خبری که به اطلاع شما رساندم چیست؟ دیدگاه های خود را با من در گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. خدا نکنه جای آیفون x چیز دیگه بیاد وگرنه من گوشیمو میندازم دور هنو یه ماه نیس که خریدم

  2. همه برند هی پر فروش در حال تست و آزمون و خطا بر روی تکنولوزی های جدید هستن ولی اپل چون یک مدل گوشی بسیار پرفروش داره از این امتیاز محروم هست و این باعث عقب موندن از رقبا میشه به نظر من.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *