گجت جدید گوگل (کلیپس) یک دوربین با هوش مصنوعی است

گجت جدید گوگل (کلیپس) یک دوربین با هوش مصنوعی است
  • 1396/7/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گوگل روز چهارشنبه از تلفن ها، بلندگوها، لپ تاپ ها و دیگر دستگاه های جدید خود رونمایی کرد. سورپرایز این رونمایی، یک گجت جدید است که دستگاهی بحث برانگیز و آینده نگرانه است.

گویا آی تی – دستگاه ۲۴۹ دلاری جدید که به آن گوگل کلیپس می گویند در مراسمی در سان فرانسیسکو رونمایی شد و شامل یک دوربین کوچک و سبک است که به تلفن های پیکسل متصل می شود. می تواند به میز، صندلی یا قسمتی از لباس وصل شود و عکس بگیرد؛ این عکس ها در اپلیکیشن Google Photos ذخیره می شود.
شرکت می گوید که این دستگاه به منظور تشخیص اتوماتیک و عکسبرداری از سوژه های مهم برای کاربر از یادگیری ماشینی استفاده می کند که نوعی هوش مصنوعی است.
کمی شبیه گوگل گلس کار می کند، دستگاهی که روی سر قرار می گرفت و واکنش های شدیدی در پی داشت، چرا که کسانی که آن را در اختیار داشتند می توانستند بدون این که دیگران متوجه بشوند از آن ها عکس بگیرند. گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که کلیپس دارای چراغی است که به دیگران نشان می دهد در حال کار کردن است.
با ظهور یک رقیب بزرگ و جدید در بازار، سهام GoPro به اندازه ۶٫۹ درصد سقوط کرد.

گوگل برخی از وب سرویس های محبوب و رایگان خود را در کلیپس قرار می دهد. البته این استراتژی را در مورد دیگر محصولات داخلی خود نیز اعمال می کند.
تصاویر گرفته شده با کلیپس به طور رایگان در Google Photos نگهداری می شوند و محدودیتی برای تعداد عکس ها وجود ندارد. بنا به اعلام گوگل، کاربران می توانند از این تصاویر، ویدئو درست کنند و بر روی آن ها موسیقی قرار دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *