معرفی ۵ اپلیکیشن کاربردی و محبوب جهت یادگیری زبان های خارجی

معرفی ۵ اپلیکیشن کاربردی و محبوب جهت یادگیری زبان های خارجی
  • 1396/7/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به نظر می رسد که در دنیای امروز یاد گیری زبان های خارجی برای تمامی انسان ها، امری ضروری باشد. این امر برای انسان هایی که در کشور ایران زندگی می کنند نیز صادق است. البته بسیاری از شما که در حال مطالعه ی این نوشته هستید، خود بهتر از من بر این نکته واقفید. اما ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افراد باشید که با وجود آن که از اهمیت و ضرورت یادگیری زبان مطلع هستند، اما زمان کافی، حوصله ی کافی و یا پول کافی برای یادگیری زبان را ندارند.
ما با در نظر گرفتن این موضوع، درصدد برآمده ایم تا به معرفی ۵ اپلیکیشن بسیار مفید و کاربردی برای یادگیری زبان بپردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان کدام اند؟ کدام اپلیکیشن زبان انگلیسی بهتر است و …. این تیپ سوالات معمولا برای افرادی که تازه می خواهند زبان انگلیسی یاد بگیرند در ذهنشان رژه می رود، در ادامه به معرفی ۵ اپلیکیشن برتر در این زمینه می پردازیم.

۱- busuu:

اپلیکیشن busuu از جمله کاربردی ترین و محبوب ترین اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی است. گواه این امر، استفاده ی بیش از ۶۰ میلیون کاربر از این اپلیکیشن می باشد. این امر، یعنی وجود تعدادی زیادی کاربر، را شاید بتوان به سبب آن دانست که اپلیکیشن busuu برای هر یک از درس های خود نه تنها طراحی زیبا و جذابی در نظر گرفته بلکه یک بسته ی آموزشی کامل و بدون نقص را ارائه می دهد. افزون بر این می توان ارائه ی تمرین پس از هر درس و همچنین آموزش گرامر، مهارت گفتگو، تلفظ و قواعد نوشتار را نیز از جمله عواملی دانست که در محبوب شدن این اپلیکیشن نقش داشته اند.
نقطه ی قوت دیگری که در این اپلیکیشن وجود دارد استفاده از فلش کارت ها برای تقویت بهترِ حافظه ی بلند مدتِ کاربران است.
علاوه بر آن چه گفته شد، در اپلیکیشن busuu امکان یادگیری نکات مهم و کاربردی در طی سفر برای کسانی که خواهان یادگیری واژه های مربوط به سفر هستند فراهم شده است.
قابلیت خوب و مهم دیگری که در این اپلیکیشن وجود دارد امکان استفاده ی آفلاین از آن است. یعنی می توان درس ها را در هنگام داشتنِ اینترنت دانلود کرد و بعدها به صورت آفلاین مورد استفاده قرار داد.
شایان ذکر است که این اپلیکیشن برای کسانی که درس های سطح پایین تر را پشت سر گذاشته و به یادگیری درس های سطح بالاتر می پردازند این امکان را فراهم می سازد که به مثابه ی یک معلم عمل کنند و درس های سطح پایین تر را در صورت وجود نقص، اصلاح نمایند.

۲- Duolingo:

اپلیکیشن Duolingo نیز از جمله برترین اپلیکیشن های یادگیری زبان می باشد. اگر این اپلیکیشن را در پشت سر busuu قرار داده ایم تنها به سبب آن است که استفاده ی آفلاین از این اپلیکیشن محدود بوده و گاه کاربر مجبور است که از اپلیکیشن به صورت آنلاین استفاده کند. اما فارغ از این موردِ شاید جزئی، تمامی امکانات و ویژگی های این اپلیکیشن یک سر و گردن بالاتر از سایر اپلیکیشن ها می باشد. اگر رایگان بودن تمامی امکانات را نیز به این موارد اضافه کنیم دیگر جایی برای سخن بیشتر باقی نمی ماند.

۳- :Memrise

اپلیکیشن Memrise بیشتر به درد کسانی می خورد که خواهان گسترش دایره ی لغات خود هستند. افزون بر این، از این اپلیکیشن می توان به نحو احسن برای یادگیری زبان های غیر آکادمیک نیز استفاده کرد.
اپلیکیشن Memrise به سبب استفاده از روش های خوب برای تقویت حافظه در سال ۲۰۱۷ جایزه ی بهترین اپلیکیشن آموزشی سال را از آنِ خود کرد.
هم با استفاده از فلش کارت ها و هم با استفاده از ویدئوهای آموزشی می توان از طریق این اپلیکیشن به یادگیری زبان پرداخت.
به خاطر داشته باشید که قسمت های اصلی این اپلیکیشن رایگان می باشد اما برای استفاده از برخی قسمت های دیگر، می بایست اشتراک ماهانه خریداری کنید.

۴- Learn 50 Languages:

اپلیکیشن Learn 50 Languages، چنان که از نامش پیداست، قادر به آموزش ۵۰ زبان مختلف به کاربران است. البته این اپلیکیشن به نسبت سایر اپلیکیشن ها از گرافیک مطلوبی برخوردار نیست اما می تواند برای هر زبان، در طی ۱۰۰ مرحله آموزش های خوبی برای کاربر داشته باشد.
طراحان اپلیکیشن Learn 50 Languages تمرکزشان بیشتر بر روی جملات پرکاربرد در زبان عامیانه و به هنگام سفر بوده و سعی شان بر آن بوده که به نیازهای کاربر توجه کنند. ذکر این نکته لازم می نماید که برای هر یک از دروس موجود در این اپلیکیشن، یک سری فایل های صوتی وجود دارد که کاربر با استفاده از آن ها می تواند با تلفظ صحیح لغات و عبارات آشنا شود.

۵- Lingua.ly:

این اپلیکیشن تقریباً ساختار متفاوتی با اپلیکیشن های بالا دارد. برای استفاده از اپلیکیشن Lingua.ly بایستی اندکی با زبانی که قصد یادگیری آن را دارید آشنایی داشته باشید. اپلیکیشن Lingua.ly از طریق ارائه ی مقالات علمی شما را با زبان مورد نظرتان آشنا می سازد. یعنی با استفاده از این اپلیکیشن، برای یادگیری زبان، بایستی مقاله بخوانید و هر زمان که معنی واژه ای را ندانستید از دیکشنری خود اپلیکیشن بهره جویید. البته امکان ذخیره ی کلماتی که معنای آن ها را نمی دانید و همچنین آشنایی با تلفظ صحیح آن ها نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *