نقد بازی Shadow of War : نبردهای هیجان انگیز و خشن در سرتاسر سرزمین میانی

نقد بازی Shadow of War : نبردهای هیجان انگیز و خشن در سرتاسر سرزمین میانی
  • 1396/7/29
  • زهرا معبودی
  • 0

هر عملی عواقبی خواهد داشت؛ البته این موضوع شاید خیلی واضح به نظر برسد، ولی در واقع این موضوع نقش بسیار مهمی در درگیری‌های  سرزمین میانی ایفا خواهد کرد. برای تجربه‌ی این وقایع می‌توانید بازی Shadow of War را از فروشگاه‌ها تهیه کرده و تجربه کنید.

گویا آی تی: کسانی که نسخه‌ی پیشین این بازی را با نام Shadow of Mordor تجربه کرده اند شخصیت اصلی بازی، Talion، را بخاطر خواهند داشت که با همراهی روح یک اِلف به نام Celebrimbor قصد دارد دنیا را از شر ارباب تاریکی ،Sauron، نجات دهد.

نقد بازی Shadow of War

این بازی با سبک نقش آفرینی باز، بازیکن را به مبارزاتی که در سه گانه‌ی هابیت شاهد آن بودیم می‌برد؛ جایی که قهرمان ما حلقه‌ی قدرت را در دست دارد و دنبال راهی است تا بتواند بوسیله‌ی آن Sauron،  Nazgul و همچنین ارتش‌ها و قبایل ارک‌ها، ترول‌ها و موجوداتی با نام Caragor و سایر جانورانی که تهدید محسوب می‌شوند را نابود کنند.

نقد بازی Shadow of War

حرکات و مکانیک شخصیت‌های بازی، مانند گذشته، توسط سیستم Nemesis پیاده‌سازی شده است که در این نسخه از بازی نسبت به قبل (Shadow of Mordor) بهبود یافته، بطوریکه اکنون شخصیت سازی قدرتمند بازی، بخوبی بر روی تمامی دنیای بازی تاثیر گذاشته است. همانند گذشته، شکست دادن تعدادی از غول‌های بازی  و یا کشته شدن در بحبوحه‌ی نبرد، بصورت غیرمستقیم بر روی قدرت دشمنان تاثیر خواهد داشت.

این بار، در سیستم Nemesis، قلعه‌ها و پیروانی نیز وجود دارد که در بازی شما را با چالش روبرو می‌کنند. Talion به همراه Celebrimbor بایستی ارتش ارک‌ها را متقاعد کنند تا در حمله و تسخیر دژهای نظامی در سرتاسر سرزمین میانی آن‌ها را همراهی کنند که این موضوع نبردهایی دشوار و هیجان انگیز در پی خواهد داشت. در این میان عناصری مانند وفاداری و خیانت نیز در ارتش شما وجود خواهد داشت. حتی گاهی نیاز است تا با یکسری از فرماندهان ارتش‌تان روبرو شوید و با آن‌ها بجنگید که این مورد هیجان بازی را دو چندان کرده و آن را به یک بازی سرگرم کننده تبدیل نموده است.

درگیری‌ها شباهت بسیار زیادی به Shadow of Mordor دارد، که البته تغییرات کوچکی که در آن ایجاد شده باعث شده تا نبردها روانتر باشد. گزینه‌هایی که کارهای سخت را ساده کرده اند(ضربه زدن، تلافی کردن، گیج نمودن) بسیار تداعی کننده‌ی بازی Batman Arkham از شرکت Rocksteady است، که روبرو شدن با تعداد بیشماری از ارک‌ها را بسیار راحت کرده است.

توانایی‌ها و سلاح‌های مختلف در طول بازی و با توجه به میزان پیشرفت شما در بازی، شکست دادن دشمنان و تکمیل کردن ماموریت‌های اصلی و جانبی، برای شما آزاد خواهد شد. و البته گاهی اوقات، بدلیل یکنواخت بودن مبارزات، شاید این حس به شما دست بدهد که مسیر خود را برای رسیدن به اهداف گم کرده‌اید.

نقد بازی Shadow of War

شما می‌توانید در نبردهای سخت از دست دشمنان فرار کنید، البته نمی‌توان اسم این کار را گول زدن گذاشت، ولی با کمک قدرت‌هایی که Celebrimbor به شما داده می‌توانید با حرکات پارکر مانند از روی ساختمان‌ها عبور کنید، از دیوارها بالا بروید و با سرعت بدوید. البته گاهی اوقات انتخاب یک هدف کاری سخت و گیج کننده خواهد بود، زیرا آنها همه جا هستند.

ویژگی جدیدی که به آخرین عنوان بازی Middle-earth : Shadow اضافه شده، جعبه‌های گنج است، چیزی که همیشه طرفداران خود را در بین بازیکنان دارد. البته همانطور که شاید حدس زده باشید، باید جعبه‌های گنج را بخرید تا یکسری گزینه‌ها برای شما فعال شود. از نظر من و تجربه‌ای که هنگام بازی کردن دارم، خرید جعبه‌های گنج ضروری نیست. می‌توانید با انتخاب دشمن مناسب، زمان مناسب و بکار بردن مهارت‌های کاربردی، بدون خرج کردن هیچ پولی برای خرید جعبه‌های گنج، از تمام نبردها سربلند بیرون بیایید.

شاید این موضوع کمی نگران کننده بنظر برسد که وجود جعبه‌های گنج باعث شود تعدادی از بازیکنان، در زمان شروع جنگ سایه‌ها، قدرت بیشتری داشته باشند. این ویژگی بعد از مرحله‌ی Bright Lord در دسترس قرار می‌گیرد و بازیکنان را قادر می‌سازد تا مراحل ۱۰ گانه‌ی Siege را آغاز کنند.

در طی این مراحل شما می‌توانید با کاراکترهای جدید به توافق برسید و یا از توافقی که قبلا داشته‌اید دفاع کنید. همچنین احتمال اینکه موفق به تصاحب کاراکتری قدرتمند و کمیاب شوید زیاد خواهد بود. از نظر من، انجام این رویه برای بدست آوردن سرباز و تجهیزات جذابیت بیشتری به بازی می‌بخشد، حتی اگر سخت بنظر برسد. اما از طرف دیگر، دانستن این موضوع که براحتی و در کمترین زمان می‎توان با استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای و انتخاب جعبه‌های گنج همان تجهیزات و سربازها را بدست آورد می‌توانند تا حدودی آزاردهنده باشد.

نقد بازی Shadow of War

تمام کردن مراحل Siege امکان تمام کردن بازی را به شما خواهد داد. پایان بازی نیز یک اپیلوگ مرتبط با داستان ارباب حلقه‌هاست که به شما نمایش داده خواهد شد. می‌توان حدس زد که بازیکنان بعد از دیدن روند و داستان بازی به این موضوع فکر می‌کنند که یا باید ساعت‌ها بازی کنند تا بتوانند صحنه‌ی پایانی را ببینند و یا اینکه هم اکنون با پرداخت پول آن صحنه را مشاهده کنند که مطمئنا این موضوع واکنش‌هایی منفی در پی خواهد داشت.

جدا از خریدهای درون برنامه‌ای، بازی ادعا دارد که ماجراجویی بزرگی در دنیایی خیالی در انتظار شما است. دنیایی که چشم آتشین در بالای برج Sauron شما را نظاره می‌کند. .مبارزات هیجان انگیزی در انتظار شما خواهد بود که شامل نبردهایی با دژهای عظیم و ماموریت‌های جانبی خواهد بود که در میان آن‌ها مبارزه با بالروگ عظیم و آتشین شما را به یاد فضای سه گانه‌ی ارباب حلقه‌ها خواهد انداخت.

بازی Shadow of War یک تجربه خوب از بازی‌های نقش آفرینی خواهد بود که تمام توان خود را بکار گرفته تا لحظات خوب و هیجان انگیزی برای شما به ارمغان بیاورد. در این بازی می‌توانید بطور ناگهانی به دشمنان یورش ببرید و یا اینکه بطور مخفیانه، از پشت بوته‌ها و یا پشت بام‌ها حریفان را از پا در بیاورید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *