حذف سنسور اثر انگشت TouchID از آیفون های آینده

حذف سنسور اثر انگشت TouchID از آیفون های آینده
  • 1396/8/1
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل با حذف کلید هوم از آیفون X تغییر بزرگی در زبان طراحی گوشی هایش اعمال کرد. با این کار سنسور اثر انگشت TouchID از میان برداشته شد.گویا آی تی: در چند سال اخیر سنسور اثر انگشت به گرایشی همه گیر در امنیت دستگاه های همراه تبدیل شده است و همچنین اپلیکیشن های متعددی از آن استفاده می کنند.

اما تصمیم اپل در کنار گذاشتن این قابلیت برای آیفون X بدین معنیست که آینده آیفون های دیگر نیز به احتمال زیاد دچار تغییراتی مشابه خواهد شد.

تحلیل گر KGI  Securities، مینگ چی کو که همواره حرکت های اپل را دنبال می کند به این نکته اشاره کرد که احتمالا از سال آینده سنسور های اثر انگشت از گوشی های اپل حذف خواهند شد.

سنسور اثر انگشت TouchID

او به مجله investors گفت ” ما پیش بینی می کنیم تمام آیفون های سال ۲۰۱۸ حسگر تشخیص اثر انگشت را کنار می گذارند.”

“ما باور داریم که این تغییر به تمام مدل های جدید این امکان را می دهد که از طریق تمایز با کمک تجربه کاربری یکپارجه با طراحی تمام صفحه و دوربین TrueDepth، تشخیص چهره، Face ID و اپلیکیشن های واقعیت افزوده، به برتری رقابتی برسند”

تمرکز اپل بر روی دوربین “TrueDepth” که در جلو آیفون X قرار دارد خواهد بود. این دوربین مجهز از چهره فرد مدلی سه بعدی می سازد و بدین طریق قفل این گوشی ۹۹۹ دلاری باز خواهد شد.

چیزی که همچنان باید منتظر دیدن آن باشیم این است که آیا گوشی های اندرویدی ساخته شده توسط  سامسونگ، ال جی و گوگل نیز همین مسیر را طی می کنند و سنسور اثر انگشت را حذف کرده و از سنسور تشخیص چهره استفاده خواهند کرد یا خیر.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *