مشکل هاله ی آبی در نمایشگر نوکیا ۸

مشکل هاله ی آبی در نمایشگر نوکیا ۸
  • 1396/8/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پرچمدار نوکیا، یعنی نوکیا ۸، از هر لحاظ که خوب باشد از لحاظ نمایشگر ضعیف است. چنان که احتمالاً می دانید، نمایشگر گوگل پیکسل ۲ چون از زاویه ی کناری مشاهده شود، هاله ای آبی رنگ موجب آزار می گردد. این هاله ی آبی در نمایشگر نوکیا ۸ با شدت و قدرت بیشتری دیده می شود. یعنی از هر زاویه ای که به نمایشگر نوکیا ۸ نگریسته شود، هاله ی آبی رنگ موجب آزار می گردد.

گویا آی تی – پیش از آن که در مورد این مشکل بیشتر بحث کنیم، بهتر است نیم نگاهی به مشخصات این نمایشگر داشته باشیم. نمایشگر نوکیا ۸، ۵٫۳ اینچی و از نوع IPS LCD می باشد. رزولوشن آن ۲۵۶۰* ۱۴۴۰ بوده و تراکم پیکسلی اش ۵۵۴ پیکسل در اینچ است. با این مشخصاتِ خوب، به نظر می رسد مشکلِ مورد نظر از جای دیگری است.
مشکلِ این نمایشگر، از دمای رنگ است. اگر به تصویر زیر دقت کنید، می بینید که ماجرا برای نمایشگر نوکیا ۸ به نسبت یک نمایشگر استاندارد تا به چه اندازه متفاوت است (ردیف بالا مربوط به نمایشگر نوکیا ۸ است و ردیف زیر مربوط به یک حالت استاندارد).

تفاوت بین دمای رنگ نمایشگر نوکیا ۸ و حالت استاندارد که در تصویر بالا وجود دارد، به طرزی ملموس در تصویر زیر در مقایسه با نوت ۸ و آیفون ۸ پلاس مشخص است:

فارغ از دو تصویر فوق، اعداد نیز نشان از آن دارند که نمایشگر نوکیا ۸ به سمت رنگ آبی متمایل است. یک نمایشگر استاندارد بایستی از دمای رنگ تقریباً ۶۵۰۰ کلوین برخوردار باشد، این در حالی است که دمای رنگ نمایشگر نوکیا ۸ عدد ۸۵۱۵ کلوین است، و این یعنی تمایل نمایشگر نوکیا ۸ به رنگ های سرد.

چنان که در تصویر بالا مشخص است فاصله داشتن دمای رنگ با دمای استاندارد در میان نمایشگر سایر اسمارت فون ها نیز چیز عجیبی نیست، اما تفاوت نوکیا ۸ با دیگر اسمارت فون ها در این است که برخلاف آن ها، نوکیا ۸ فاقد گزینه ای برای تنظیم دمای رنگ است. این امر به سبب آن است که در طراحی نوکیا ۸ فوکوس زیادی بر روی روشنایی نمایشگر شده، به گونه ای که نمایشگر نوکیا ۸ با دارا بودن ۷۰۰ نیت از روشنایی بسیار بالایی برخوردار است.
با این احوال، نوکیا اگر می خواهد باری دیگر از عرصه ی رقابت خارج نشود، بایستی این مشکل را حل کند. البته این مشکل می تواند با ارائه ی یک آپدیت نرم افزاری رفع شود و نیازی به کارهای دیگر نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *