معرفی ۱۰ گوشی شکست خورده ی تاریخ

معرفی ۱۰  گوشی شکست خورده ی تاریخ
  • 1396/8/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چنان که می دانید گوشی پیکسل ۲ گوگل، با وجود آن که از امکانات و مشخصات بسیار خوبی برخوردار است، اما به سبب مشکل نمایشگرش و همچنین مشکل اش در زمینه ی صدا به هنگام تماس، سوژه ی بحث کاربران شده است. به همین بهانه، در این نوشتار در صدد برآمده ایم تا مروری بر برخی گوشی ها که در همان ابتدای عرضه ی خود با مشکلاتی جدی رو به رو شدند و به ناچار عرصه ی رقابت را ترک کردند داشته باشیم.

۱۰- آیفون ۳G:

آیفون ۳G از جمله گوشی هایی است که در اوایل عرضه با مشکلاتی مواجه بود. با وجودی که این گوشی در زمینه ی اینترنت و برخی اپلیکیشن ها از نوآوری های جدیدی برخوردار بود، ولیکن در حیطه ی فعال شدن مشکلاتی داشت. یعنی خریداران اولیه برای فعال کردن این گوشی با برخی مشکلات رو به رو شدند و اوضاع به گونه ای شد که خودِ «اپل» به خریداران توصیه کرد که فعال کردن گوشی را در منزل و به واسطه ی کامپیوتر و آیتونز انجام دهند.

 

۹- گوگل پیکسل دو ایکس ال:

گوگل پیکسل، چنان که در بالا نیز گفته شد، از لحاظ امکانات و مشخصات در وضعیت خوبی به سر می برد اما با این وجود برخی مشکلات در آن وجود دارند که می توانند موجب عدم فروش خوب این گوشی شوند. از جمله ی این مشکلات، می توان به مشکلات مربوط به نمایشگر اشاره کرد. در همان اوایل گزارش های در باب بی روح بودن رنگ های نمایشگر و همچنین عدم هماهنگی روشنایی پیکسل های آن پخش شد. پس از آن اینگونه اعلام شد که تعدادی از گوشی ها نمایشگرشان در حین کار سوخته است و پس از آن نیز گزارش هایی در باب وجود برخی مشکلات صدا در حین تماس از پیکسل ۲ ایکس ال به پیکسل دو شنیده شد.
با همه ی این احوال، گوگل قول داده که در سریع ترین زمان به رفع این مشکلات بپردازد. بدیهی است که گوگل «می بایست» به رفع این مشکلات بپردازد در غیر این صورت، زیانی سنگین را تجربه خواهد کرد.

۸- استنشال فون:

با وجود آن که مخترع اندروید، یعنی اندی روبین، درصدد برآمده بود که با ارائه ی استنشال فون امکاناتی جدید ارائه کند، اما ارائه ی این گوشی نتوانست با موفقیت همراه شود.
اول آن که در همان ابتدا برای ارائه ی این گوشی تأخیرات بسیاری پیش آمد. پس از ارائه نیز شرکت استنشال به اشتباه برخی اطلاعات خصوصی تعدادی از کاربران اش را انتشار داد و به همین دلیل و برخی دلایل دیگر در دو هفته ی اول تنها ۵۰۰۰ دستگاه استنشال به فروش رفت و این رقمی بسیار فاجعه آمیز بود. به همین سبب بود که مدتی بعد ۲۰۰ دلار از قیمت این گوشی کم شد تا شاید با فروش بیشتری مواجه شود.

۷- آیفون ۴:

با وجود آن که آیفون ۴ نیز از جمله گوشی هایی بود که توانست تحولاتی را در گوشی های هوشمند ایجاد کند، از یک ایراد برخوردار بود و آن این بود که در صورت قرار دادن دست در برخی بخش های خاص گوشی، سیگنال آنتن افت پیدا می کرد. البته این مشکل بسیار جنجال آفرین شد اما در نهایت اپل ابتدا با ارائه ی کاورهای رایگان و پس از آن با ایجاد تغییراتی در طراحی، بر این مشکل فائق آمد.

۶- HTC First:

در HTC First برای فیسبوک یک لانچر اختصاصی طراحی شده بود. اما باز هم با وجود آن که این گوشی نیز همچون سایر گوشی های این فهرست از وضعیت خوبی در قسمت مشخصات برخوردار بود، و حتی امکان غیر فعال کردن لانچر مختصِ فیبسوک نیز وجود داشت، ولیکن دست آخر این گوشی نیز عرصه ی رقابت را ترک کرد و مدتی بعد نیز فروش اش توسط AT&T متوقف گردید.

۵- موتورولا ROKR E1:

در سال ۲۰۰۵، یعنی حدود دو سال قبل از عرضه ی آیفون، این گوشی با همکاری موتورولا و اپل ساخته شد. موتورولا ROKR E1 علاوه بر آن که قادر به پشتیبانی از آیتونز بود از ظاهری همانند آیپاد نیز برخوردار بود. اما در عین حال دارای مشکلات خاص خود نیز بود. فی المثل تنها قابلیت ذخیره ی ۱۰۰ آهنگ را داشت و یا قادر به پشتیبانی از یو اس بی پر سرعت نبود. دست آخر پیش از آن که آیفون عرضه گردد، عمر این گوشی نیز پایان یافت و تولید آن متوقف شد.

۴- بلک بری Storm:

می توان گفت سیر نزولی شرکت بلک بری پس از شکست Storm آغاز شد. آن زمان بلک بری می توانست به واسطه ی این گوشی با شرکت اپل رقابتی سخت در اندازد اما، حتی با وجودی که این گوشی به واسطه ی تبلیغات شرکت ورایزون برای مدتی محدود توانست فروش خوبی داشته باشد، دست آخر با شکست مواجه شد و نتوانست با آیفون رقابت کند. آن هم به سبب این که این گوشی وای فای نداشت و یا آن که صفحه ی لمس اش آن چنان که باید راحت نبود.

۳- مایکروسافت Kin:

گوشی های Kin One و Kin Two در همان اوایل، یعنی حتی پیش از آن که عرضه شوند، به سبب تأخیری که در عرضه شان پیش آمد معلوم بود که چه وضعیت و سرنوشتی خواهند داشت. این دو گوشی حدوداً ۵۰ روز توانستند در بازار باشند. هر دوی آن ها فاقد اپ استور، اپ پیام رسان فوری و حتی تقویم بودند. افزون بر این، از بدِ اقبال، این دو گوشی که قرار بود با استفاده از طرح های اینترنتی ارزان قیمت به گوشی های محبوب نوجوانان تبدیل شوند، به سبب پا پس کشیدن شرکت ورایزون به این هدف نیز نائل نگشتند.

۲- آمازون Fire Phone:

این گوشی و گوشی بعدی دو گوشی ای هستند که به نسبت سایر گوشی های این فهرست شکست سخت تری خورند. مدیر عامل شرکت آمازون، جف بزوس، که به تازگی ثروتمندترین فرد جهان نیز شده، در آن زمان امید زیادی به این گوشی داشت. Fire Phone در هر چهار گوشه اش از دوربین مادون قرمز برخوردار بود، آن هم به سبب استفاده از قابلیت Firefly. با استفاده از آن ها این امکان برای کاربر فراهم بود که با عکس گرفتن از هر محصولی بتواند مشخصات آن محصول را بررسی کرده و به صفحه ی خرید آن در آمازون دسترسی داشته باشد.
با این حال این گوشی از مشکلات متعددی برخوردار بود و نتوانست سری در میان سرها در آورد.

۱- گلکسی نوت ۷:

اما رتبه ی نخستِ این فهرست، از آنِ گلکسی نوت ۷ است. گوشی ای که تا کنون هیچ گوشی ای شکست اش را تجربه نکرده است. نوت ۷ یک گوشی بسیار عالی و نوآورانه بود اما به سبب انفجارهای متعدد باتری اش سرنوشتی بد گریبان اش را گرفت.
تنها مدت کوتاهی پس از عرضه ی این گوشی، خبرها یک به یک در باب انفجار باتری آن منتشر می شدند و خدا می داند مسئولان سامسونگ در آن دوره دچار چه فشارهایی شدند. به هر حال مدت زمانی کوتاه نگذشت که سامسونگ فروش نوت ۷ را متوقف کرده و بیانیه ای برای پس دادن گوشی ها برای تعویض با گوشی های جدید منتشر ساخت. اما بدِ ماجرا این بود که گوشی های جدید نیز وضعیتی آن گونه داشتند و سامسونگ با توقف تولید این گوشی متحمل زیانی ۵ میلیارد دلاری شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *