وجود باگ در سیستم عامل اندروید ۸٫۱ باعث خرابی گوشی می شود

وجود باگ در سیستم عامل اندروید ۸٫۱ باعث خرابی گوشی می شود
  • 1396/8/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گوگل اخیرا نمونه ای از سیستم عامل اندروید نسخه ۸٫۱ را برای توسعه دهندگان و استفاده بر روی گوشی های نکسوس ۵X و P6 ارائه کرده است. به گفته گوکل در این جدیدترین به روز رسانی سیستم عامل اندروید، بسیاری از مشکلات نسخه قبلی رفع شده است و تغییراتی نیز ایجاد شده است.

گویا آی تی – در این نسخه جدید از سیستم عامل اندروید قابلیت های زیادی تعبیه شده است. از جمله این قابلیت ها می توان به تم های روشن و تیره، API مربوط به شبکه های عصبی و همچنین فعالیت های پیمایش امن اشاره کرد. با این حال بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده توسط این سیستم عامل دچار نقص ها و مشکلات عمده ای نیز هست.
یکی از این مشکلات مربوط به زمانی است که کاربر رمز ورود خود را برای گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید ۸٫۱ فراموش کرده باشد. در این حالت کاربر رمز باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه را فراموش کرده است. در واقع در صورتی که کاربر رمز عبور خود را فراموش کرده باشد، چه رمز عبور به صورت الگو، عدد و یا پین کد باشد، باعث می شود که دستگاه از کار بیفتد و قابل استفاده نباشد. در نسخه های قبلی اندروید وجود FRP یا تنظیمات کارخانه باعث می شد که در صورتی که کاربر رمز عبور خود را فراموش کرده باشد، با وارد کردن رمز حساب کاربری گوگل خود به راحتی گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه تغییر دهد.

اما گوگل این قابلیت را در نسخه جدید سیستم عامل اندروید حذف کرده است. در نسخه جدید سیستم عامل اندروید، وارد کردن رمز عیور برای باز کردن قفل صفحه الزامی است. به عقیده بسیاری از کارشناسان این موضوع بیشتر مربوط به طراحی سیستم عامل و افزایش امنیت کاربران به حسب می آید تا یک گاف نرم افزاری توسط طراح سیستم عالم اندروید ۸٫۱٫ در واقع بیشتر از هر چیز این مسئله مربوط به اقدامات پیش گیرانه از سرقت اطلاعات و گوشی کاربران به حساب می آید.
در نسخه قبلی اندورید یعنی اندروید ۸٫۰ کاربر می توانست در صورت فراموش کردن رمز عبور قفل در گوشی، سیستم عامل را به یک نسخه قدیمی تر اندروید تبدیل نماید این در حالی است که این قابلیت در اندروید ۸٫۱ کاملا حذف شده اس و به همین دلیل کاربر در صورت فراموش کردن رمز عبور خود به هیچ عنوان قادر نخواهد بود از دستگاه خود استفاده کند و در واقع دستگاه بلا استفاده می ماند.

گوگل هنوز هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است و هیچ یادداشتی نیز در صفحات شبکه های مجازی خود و یا وب لاگ خود منتشر نکرده است. بسیاری بر این باورند گوگل در پی یافت راهی برای برطرف کردن این معضل است در حالی که عده ای بر این باورند گوگل نسبت به وجود چنین مشکلی آگاه بوده است و این موضوع بیشتر یک اقدام امنیتی از جانب گوگل است تا یک ایراد در طراحی سیستم عامل.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *