وجود باگ در سیستم عامل iOS 11 مانع تایپ کلمه “I” می شود

وجود باگ در سیستم عامل iOS 11 مانع تایپ کلمه “I” می شود
  • 1396/8/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اخیرا کاربران دستگاه های اپل شکایت هایی مبنی بر عدم اجرای دستور آن ها توسط اپلیکیشن Siri بر روی اپل واچ در خصوص ارائه گزارش آب و هوا مطرح کرده اند. در این حینف کاربران نسخه جدید سیستم عامل iOS یعنی iOS 11 نیز وجود مشکلی در این سیستم عامل را گزارش کرده اند. در واقع این مشکل که به نوعی یک باگ نرم افزاری در سیستم عامل iOS است، باعث می شود تا کاربر نتواند کلمه “I” را تایپ کند.

گویا آی تی – در واقع این باگ باعث می شود تا زمانی که کاربر بخواهد کلمه “I” به معنای “من” را تایپ کند، حرف “I” با حرف “A” جایگزین شود. بسیاری از کارشناسان وجود چنین خطایی را به دلیل وجود ایراد در شناسایی کد های یونیکد حروف می دانند. در واقع به نظر می رسد، در برخی از موراد کاربر هنگام تایپ کلمه “I” به معنی “من” با یونیکد شناخته نشده “[?]” مواجه می شود که در کنار حرف “A” هنگام تایپ کلمه “I” ظاهر می شود. یا در برخی از موارد ۵ خط عمودی در کنار حرف “A” ظاهر می شود که بستگی به موقعیتی از جمله دارد که کلمه “I” در آن قرار می گیرد.
این مشکل از سوی کاربران سیستم عامل های iOS 11 و iOS 10 منتشر شده است. همچنین برخی از کاربران سیستم عامل Mac نیز چنین مشکلی را گزارش کرده اند. اپل در اولین وامنش خود به این گزارش ها در خصوص وجود چنین مشکلاتی به کاربران توصیه کرده است تا اپلیکیشن کیبورد خود را یک بار ریست کنند تا این مشکل برطرف شود. اما بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده توسط کاربران این راه حل نیز نتوانسته است باعث رفع مشکل آن ها برای تایپ کلمه “I” در سیستم عامل iOS شود.
همچنین اپل راه حل دیگری ارائه کرده است که در آن می توان تنظیمات Text Replacement را تغییر داد. برای این کار کاربر می بایست وارد منوی تنظیمات شده و در برگه جنرال بر روی منوی کیبورد رفته و سپس وارد Text Replacement شود و حرف بزرگ I را با حرف کوچک i جابجا کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *