نحوه ی باز کردن قفل کامپیوتر با استفاده از نرم افزار سامسونگ Flow

نحوه ی باز کردن قفل کامپیوتر با استفاده از نرم افزار سامسونگ Flow
  • 1396/9/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مدتی است که کمپانی های بزرگ فناوری درصدد پیوند برقرار کردن میان گوشی و لپتاپ هستند. فی المثل مایکروسافت با استفاده از continuum و اپل با استفاده از Continuity درصدد این کار برآمده اند. سامسونگ نیز با Flow برای این کار اقدام کرده است. با استفاده از فلو می توان یک کار را با گوشی آغاز کرد و همان کار را با لپتاپ ادامه داد. چگونگی انجام این کار، موضوعی است که در این نوشته به آن خواهیم پرداخت.

نحوه ی باز کردن قفل کامپیوتر با استفاده از نرم افزار سامسونگ فلو

۱- نخستین کار نصب نرم افزار سامسونگ فلو است. این نرم افزار را می توان از گوگل پلی برای گوشی و از فروشگاه مایکروسافت برای لپتاپ دانلود کرد. البته جز نرم افزار، برای لپتاپ به یک درایور نیز نیاز است که البته این درایور بعد از اجرای سامسونگ فلو به طور اتوماتیک دانلود و نصب می شود.
۲- پس از این کار، نوبت روشن کردن بلوتوث هر دو دستگاه، یعنی گوشی و لپتاپ، است. با روشن کردن بلوتوث هر دو دستگاه، می بایست آن ها pair یا همان جفت شوند.


۳- در مرحله ی بعد جهت استفاده از فلو می بایست یک پین کد برای ویندوز تعریف کرد. برای این کار باید در قسمت تنظیمات یک عدد ۴ رقمی انتخاب شود. در صورتی که پیش تر این کار صورت گرفته، دیگر نیازی به تعریف کردن پین کد نیست.
۴- پس از این کار، باید روی گزینه ی Register در ویندوز کلیک شود و کدی که ظاهر می شود نیز تأیید گردد. در این مرحله است که همه چیز برای باز کردن قفل کامپیوتر با استفاده از سنسور اثر انگشت و یا عنبیه گوشی فراهم می باشد. صرفاً باید یک بار اثر انگشت و عنبیه چشم با سنسور گوشی اسکن شوند.

 

البته نرم افزار فلو (Flow) تنها به این ویژگی محدود نیست، این نرم افزار از ویژگی های دیگری نیز برخوردار است. با استفاده از این نرم افزار، و با مراجعه به قسمت نوتیفیکیشن ها، می توان تمامی نوتیفیکیشن های گوشی را به صورت یکجا مشاهده کرد. همچنین امکان به نمایش درآمدن نوتیفیکیشن تماس یا پیام، به صورت زنده، در گوشه ی نمایشگر لپتاپ فراهم می شود. افزون بر این ها، در قسمت انتهایی هر پیام، گزینه ی ریپلای وجود دارد و از طریق آن می توان از لپتاپ به پیام مورد نظر پاسخ داد.
ویژگی دیگر این نرم افزار این است که می تواند امکان انتقال فایل میان گوشی و لپتاپ را فراهم سازد. برای این کار در لپتاپ صرف کشیدن فایل ها و رها کردن آن ها در پنجره ی این نرم افزار کافی است. در گوشی نیز می توان پس از انتخاب کردن فایل های دلخواه، گزینه ی Share مخصوص نرم افزار فلو را انتخاب کرد.
ویژگی دیگر فلو این است که با استفاده از آن می توان به راحتی از اینترنت گوشی در لپتاپ استفاده کرد. در همان آغاز کار با فلو، یک پرسش مبنی بر استفاده از اینترنت گوشی در لپتاپ برای کاربر نمایش داده می شود و صرفاً با انتخاب گزینه ی use می توان از اینترنت گوشی در لپتاپ استفاده کرد.

باز کردن قفل لپتاپ با گوشی

بدیهی است که نرم افزار فلو از Galaxy Note 8 پشتیبانی می کند. اما به جز این گوشی، گوشی های زیر نیز قابلیت استفاده از این نرم افزار را دارند:
Galaxy S8
Galaxy S8+
Galaxy S7
Galaxy S7 Edge
Galaxy S6
Galaxy S6 Edge
Galaxy S6 Edge +
Galaxy Note 5
Galaxy A5
ویندوز لپتاپ نیز بایستی ۱۰ بوده و همچنین از نسخه ی به روز رسانی Creators برخوردار باشد. همچنین در صورتی که تبلت های سامسونگ، از اندروید نوقا و بالاتر برخوردار باشند قابلیت استفاده از نرم افزار فلو را دارا هستند.

نرم افزار فلو Flow، چون نیک بنگریم، در واقع واکنشی از سوی سامسونگ به Continuity اپل است. نرم افزارهای دیگری مانند Flow برای گوشی های اندروید وجود دارند اما به راستی می توان گفت این Flow است که از باقی نرم افزارها جامع تر و کار راه انداز تر است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *