معیار استیو جابز در استخدام افراد در شرکت اپل

معیار استیو جابز در استخدام افراد در شرکت اپل
  • 1396/9/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

معیار استیو جابز برای استخدام افراد در شرکت اپل تخصص افراد نبود، بلکه معیاری بود تا اندازه ای دور از ذهن. برای دانستن معیار استیو جابز برای استخدام افراد در شرکت اپل، این نوشتار از گویا آی تی را تا به انتها بخوانید.

گویا آی تی – استیو جابز زمانی که اپل را تأسیس کرد خود می دانست که اپل روزی به موفقیت خواهد رسید. این شرکت در همان اوایل کار دو مدیر حرفه ای را جذب نمود، اما فعالیت این دو مدیر دیری نپایید چرا که توسط استیو جابز اخراج شدند. پس از آن است که استیو جابز در پی یک ویژگی مهم در کارکنان و افرادی بود که قصد فعالیت در شرکت اپل را داشتند و این ویژگی چیزی نیست جز اشتیاق.

جابز بر آن بود که اشتیاق، یا همان شور و علاقه، بسیار بیشتر از تخصص می تواند در موفقیت سهیم باشد چرا که افراد مشتاق حتماً در زمینه ی کاری مورد علاقه ی خود از آخرین اخبار و تکنولوژی ها با خبر هستند و به همین سبب می دانند که به چه طریقی می توان کارها را انجام داد.

جابز اهمیتی به این موضوع نمی داد که فرد مورد نظر در کجا تحصیل کرده یا پیش از این در چه مکانی مشغول به کار بوده است. او به دنبال کسانی بود که عاشق هستند و مشتاق. او کسانی را خوش داشت که با شور و اشتیاق در پی حل مسائل هستند.

پس از آن که جابز دو مدیر حرفه ای را اخراج کرد، یک خانم با نام دبی کولمن، که پیش از آن در قسمتی دیگر مشغول به کار بود، را جایگزین مدیران اخراجی کرد. در همان زمان، مارک کوبانِ میلیاردر پیش بینی کرد که دبی کولمن ۳۲ ساله می تواند بیشترین ارزش را در شرکت اپل از آن خود کند. سه سال پس از این ماجرا بود که همین کولمن توانست به مدیر ارشد مالی اپل ارتقا یابد، امری که صرفاً کوبان و جابز انتظار آن را می کشیدند.

در واقع از نگاه جابز مهم ترین چیز، همان طور که گفته شد، شور و اشتیاق و علاقه است. یکی از نخستین مهندسان نرم افزار اپل در همین راستا می گوید زمانی که فردی برای مصاحبه ی شغلی می آمد، تیم مصاحبه کننده آنچنان پرسشی نمی پرسید و یک نمونه ی اولیه از مکینتاش را به او نشان می داد. اگر فرد مورد نظر واکنشی آنچنانی از خود نشان نمی داد خیلی سریع رد می شد. اما اگر چشمانش برق می زدند و شور و اشتیاقی واقعی از خود نشان می داد می توانست در شرکت اپل مشغول به کار شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *