راهنمای محو کردن و blur کردن بخشی از عکس در فوتوشاپ

راهنمای محو کردن و blur کردن بخشی از عکس در فوتوشاپ
  • 1396/10/3
  • زهرا معبودی
  • 0

دلایل متعددی وجود دارد برای اینکه بخواهید با کمک نرم افزاری مثل فوتوشاپ، برخی از قسمت های یک عکس را محو کنید. شاید می خواهید عکسی روی شبکه های اجتماعی از منظره ای نشر دهید و نمی خواهید چهره خود و دوستان تان در آن مشخص باشد. یا اینکه در حال آموزش چیزی هستید و نمی خواهید برخی اطلاعات را به بیرون درز کنید. مثلا معمولا روی شماره موبایل ها و آی دی ها یک پوشش قرار می دهیم تا اطلاعات به صورت سراسری پخش نشود. 

گویا آی تی: اصطلاحا این کار بلور blur کردن نام دارد که توسط فوتوشاپ به راحتی قابل انجام است.

برای محو کردن و بلوری کردن تصویر یا بخشی از تصویر در فوتوشاپ راه کار های زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد فوتوشاپ شوید و عکسی که قصد دارید ویرایش را روی آن انجام دهید را باز کنید.

blur فوتوشاپ

بعد از اینکه عکس را باز کردید به  کمک نوار ابزاری که در سمت چپ فوتوشاپ قرار دارد، ابزار Marquee را مطابق عکس زیر انتخاب کنید. البته می توانید به جای انتخاب این مورد، دکمه m را فشار دهید.

حالا به کمک این ابزار، دور و محیط قسمتی که می خواهید آن را محو کنید یا بلوری کنید را مشخض کنید. مثلا من برای این آموزش قصد دارم چهره ی پسر سمت راست، را محو کنم ببینید:

blur فوتوشاپ

بعد از این کار به مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur بروید. تا به اینجا، شما یک عکس دارید که ناحیه بلور را انتخاب کرده اید. بعد پنجره Gaussian Blur باز می شود که پیش نمایشی از محل ویرایش به شما نشان می دهد:

Gaussian Blur

در این بخش با ابزارک radius کار دارید که در باکس بالا قابل مشاهده است. این بخش را به کمک میله ی زیر آن انقدر بکشید تا میزان محو شدگی را در روی عکس مشاهده کنید.

radius

بعد از این که میزان محو شدگی به حدی رسید که به هدف خود رسیدید، می توانید روی ok کلیک کنید تا عملیات تنظیمات به اتمام برسد.

blur فوتوشاپ

این قابلیت یکی از مهم ترین و مفید ترین ابزارهایی است که در فوتوشاپ در اختیار شما است. برای وب سایت هایی چون گویا آی تی که مرتبا در حال آموزش است، استفاده از چنین ابزارهایی بسیار ضرورت دارد. از این رو ما بارها از آن استفاده کرده ایم و در عکس های گویا آی تی می توانید خروجی های آن را مشاهده کنید.

البته برای کار حرفه ای تر می بایست روی لایه ها کار کنید و با ترکیب کاری، افکت های بهتری ایجاد کنید که بیان آن ها از هدف این مطلب اموزشی خارج است.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات ارزشمند خودرا با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *