آشنایی با برند آنر در صنعت گوشی های هوشمند

آشنایی با برند آنر در صنعت گوشی های هوشمند
  • 1396/10/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

آنر ( Honor) یک زیر برند از کمپانی سرویس دهنده شبکه و لوازم ارتباطی هواوی است. دفتر اصلی این شرکت در شنزن چین است و محصولات تولیدی آن‌ها شامل محصولاتی نظیر سری گوشی‌های آنر، تبلت ها، گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی‌های پوشیدنی است.

گویا آی تی – ایده آنر، یک زیر برند از گروه هواوی، در اواخر ۲۰۱۱ مطرح و در سال ۲۰۱۳ به مرحله تولید رسید. از زمان آغاز عرضه این سری دستگاه‌های هوشمند، بودجه آنلاین شرکت هواوی نسبت به سایر شرکت‌های تکنولوژی در چین، افزایش زیادی پیدا کرده است.
این شرکت در سال ۲۰۱۴ عرضه جهانی آنر را آغاز کرد. در آوریل سال ۲۰۱۴، آنر ۳C را در مالزی عرضه کرد و در اکتبر سال ۲۰۱۴ با اعلامیه‌ای در برلین، وارد بازارهای اروپایی شد. اولین گوشی پرچمدار این شرکت در اروپا، آنر ۶ بود. ۲۰ میلیون از گوشی آنر ۶ فقط در عرض شش ماه اول سال ۲۰۱۵ فروخته شدد که این رقم با فروش کلی این کمپانی در سال ۲۰۱۴ برابری می‌کرد. تا ماه ژوئن ۲۰۱۴ شرکت هواوی این محصول خود را در ۷۴ کشور، ازجمله کشورهای اروپایی، هند و ژاپن، توزیع کرده بود.

آشنایی با برند آنر
دومین پرچمدار این سری از گوشی‌ها، آنر ۷ بود که در سال ۲۰۱۵ رسماً معرفی شد. در ماه اکتبر ۲۰۱۵، برند آنر هدف خود را دو برابر کردن فروش و رسیدن به ۵ میلیارد دلار سود عنوان کرد و اعلام کرد که طرح‌هایی برای فروش در کشور هند دارد.
فروشگاه آنلاین آنر، Vmall، که تا پیش از این فقط در چین قابل استفاده بود، در سال ۲۰۱۵ در اروپا و انگلیس نیز در دسترس عموم قرار گرفت. این فروشگاه خرید مستقیم این محصول از تولیدکننده را ممکن می‌ساخت. در اواخر سال ۲۰۱۵، آنر برنامه ورود خود به کشور آمریکا را در جهت فروش گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی تائید کرد.

آغاز کار این برند در ایالات متحده در ژانویه سال ۲۰۱۶ و در برنامه Consumer Electronics با گوشی آنر ۵X بود. این گوشی در ابتدا فقط برای خرید اینترنتی در دسترس مشتریان قرار داشت، اما بعدها فروشنده‌ها علاقه خود را به فروش این گوشی‌ها را در فروشگاه‌های فیزیکی خود ابراز کردند. در آگوست ۲۰۱۶، Recode در گزارشی اعلام کرد که آنر موفق به فروش ۶۰ میلیون از محصولات خود شده است و سهام خود را به ۸٫۴ میلیارد دلار رسانده است. سومین پرچمدار آنر، گوشی آنر ۸ نیز در سال ۲۰۱۶ عرضه شد.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، آنر از محصول جدید خود، آنر مجیک، پرده برداری کرد. آنر مجیک در آستانه سومین سالگرد این برند عرضه شد و دارای نرم افزار هوش مصنوعی طراحی شده برای “تعامل‌های هوشمند” بر طبق خواسته کاربر، بود.

در ژانویه ۲۰۱۷ در برنامه Consumer Electronics آنر اعلام کرد آنر ۶X که قبلاً فقط در چین قابل خریداری بود، به ۱۳ بازار دیگر هم راه پیدا می‌کند که یکی از آن‌ها ایالات متحده است. این دستگاه جایزه “بهترین محصول نمایشگاه CES 2017” را از بسیاری از نشریات تکنولوژی ازجمله Android Authority، Digital Trends ، Slash Gear و Talk Android دریافت کرد. پرچم‌دار بعدی، آنر ۸ پرو که با نام آنر V9 در چین شناخته می‌شد، در آوریل ۲۰۱۷ عرضه شد. چهارمین پرچمدار برند آنر نیز، آنر ۹ در ژوئن ۲۰۱۷ روانه بازار شد و در ماه اول عرضه، ۱ میلیون دستگاه از این گوشی به فروش رسید.

جورج ژاو مدیر عامل بخش جهانی این برند و اوا ویمرز روئیس بخش اروپای این برند است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *