خبرنامه ایمیلی: ۷ نکته قابل توجه

خبرنامه ایمیلی: ۷ نکته قابل توجه
  • 1396/10/11
  • مهدی پیوندی
  • 0

همه ما بر این باوریم که می دانیم که چگونه باید خبرنامه ایمیلی تهیه کنیم. اصلاً مگر کاری ساده تر از این هم وجود دارد؟ اما بهتر است بیشتر فکر کنید و آن همه خبرنامه بی خاصیتی که هر روز در اینباکس خود مشاهده می کنید را به خاطر بیاورید. ما در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی گویا آی تی به ذکر نکاتی می پردازیم که با توجه به آنها می توانید خبرنامه هایی را ارسال کنید که توسط مشترکان تان باز می شوند، دیده می شوند و به امید خدا پسندیده می شوند!

 

  1. ابتدا مشخص کنید که آیا واقعاً به خبرنامه نیاز است

از خودتان این سوال را بپرسید که آیا دلیل تهیه و ارسال خبرنامه برای شما این است که محتوای مناسبی دارید که می خواهید آن را با مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود در میان بگذارید یا اینکه دلیل شما از این کار فقط دنباله روی از دیگران است. اگر پاسخ شما اولین مورد است، ادامه بدهید. در عین حال حتماً برای خبرنامه های خود اهداف واضح و قابل سنجشی را مشخص کنید. آیا هدف شما افزایش فروش است، یا اینکه می خواهید مشتریان راغب بیشتری را جذب کنید، یا مشتریان فعلی را حفظ کنید و یا هر چیز دیگر؟ اطلاع از اینکه واقعاً به دنبال چه چیزی هستید به شما کمک می کند تا تلاش های خود را روی تحقق همان مورد متمرکز کنید، اهداف خرد تعیین کنید و میزان موفقیت خود را بسنجید.

 

  1. انتظاراتی که می شود از خبرنامه شما داشت را مشخص کنید

آیا مشترکان شما می دانند که برای دریافت چه چیزی ثبت نام می کنند؟ از همان ابتدا به وضوح مشخص کنید که چه مطالبی را دریافت خواهند کرد. آیا اولین خبرها و تصاویر درباره محصولات جدید را برای آنها ارسال می کنید، یا اینکه خبرنامه شما تخفیف محور است، یا شاید هم جملات و داستان های الهام بخش می فرستید و یا اینکه محتوای آموزشی ارسال می کنید؟ اطمینان پیدا کنید که انتظارات مخاطبان خود را برآورده می کنید و اینباکس آنها را با محتوایی که به آن علاقه ای ندارند بمباران نمی کنید.

علاوه بر تعیین نوع محتوا، بهتر است این را هم مشخص کنید که هر چند وقت یک بار از جانب شما خبرنامه دریافت خواهند کرد. یک بار در هفته؟ هر ماه یک خبرنامه؟ لازم است که یک روند مستمر و منسجم را آغاز و آن را حفظ کنید. مشترکان تان به شما اعتماد کرده اند و آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند. سوء استفاده از این اعتماد راه خوبی برای قرار گرفتن در پوشه اسپم یا افزایش میزان لغو اشتراک خواهد بود.

 

  1. تعادل محتوا را حفظ کنید

اگر قاطعانه از همان ابتدا مشخص نکرده اید که خبرنامه شما فقط و فقط حاوی کد تخفیف خواهد بود نباید آن را به یک دفترچه کوپن تبدیل کنید. یکی از قوانینی که حاصل تجربه بازاریاب های فعال در حوزه ایمیل مارکتینگ است اینطور حکم می کند که محتوای خبرنامه ها باید ۹۰ درصد آموزنده و سودمند و ۱۰ درصد تبلیغی و ترویجی باشد. رعایت این قانون فضای کافی برای یک فراخوان به عمل دقیق و مناسب را فراهم می کند و در عین حال بخش اعظم محتوای ایمیل را به محتوایی اختصاص می دهد که به درد مشتری می خورد و به اصطلاح برای وی «ارزش آفرین» است.

  1. سبک و سیاق برند خود را حفظ کنید

در هر خبرنامه ای که ارسال می کنید (مانند همه انواع ارتباط خود) باید استانداردهای برند در رابطه با طراحی، پیام و لحن را رعایت کنید. البته کمی بامزگی هم می تواند به شما کمک کند. در عین حال، علیرغم اینکه می توانید مشترکان خود را شگفت زده کنید، مراقب باشید که آنها را مشمئز نکنید.

 

  1. برای موبایل اولویت قائل شوید

امروزه چیزی نزدیک به ۵۴ درصد از ایمیل ها در دستگاه های همراه باز می شوند و پیش بینی می شود که این رقم پیوسته رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد. بنابراین همیشه باید موبایل و سایر دستگاه های همراه را مد نظر داشته باشید.

در هنگام طراحی قالب خبرنامه خود واکنشگرا بودن و بهینه سازی حداکثری برای موبایل را مد نظر قرار دهید. این به معنی آن است که باید محتوا را به نحوی تنظیم کنید که بدون نیاز به زوم کردن در صفحه های کوچک قابل مشاهده باشد، دکمه ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند و مواردی از این قبیل. ضمناً حجم تصاویر را هم کاهش بدهید تا زودتر بارگذاری شوند.

 

  1. خبرنامه های خاص و منحصر به فرد ارسال کنید

احتمالاً بسیاری از مشترکان خبرنامه های شما علاقمندترین طرفداران برندتان هستند. بنابراین، با ارائه آیتم های محتوایی خاص و منحصر به فرد به آنها پاداش بدهید.

 

  1. تست کنید، نظارت داشته باشید و متناسب با نتایج بررسی های خود خبرنامه ها را جرح و تعدیل کنید

اهدافی که در ابتدا تعیین کرده اید را به عنوان مرجع در ذهن داشته باشید. بررسی کنید که در کجا همه چیز به خوبی به پیش می رود و کجا به بهبود نیاز است. آیا به اهداف نزدیک شده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است تبریک می گوییم. جلوتر بروید و اهداف بلندتری را تعیین کنید. چنانچه پاسخ منفی است از خودتان بپرسید که چرا و به دنبال دلیل باشید. سپس به جرح و تعدیل و تست کردن ادامه بدهید تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنید.

 

حرف آخر

اگر درست عمل کنید استفاده از خبرنامه های ایمیلی می تواند روش بسیار مناسبی برای حفظ ارتباط با مخاطبان و درگیرسازی و تعامل مستمر با آنها باشد. به نکاتی که در این مطلب از مجموعه مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ به آنها اشاره شد توجه کنید و همین امروز دست به کار شوید و خبرنامه های متناسب، هدفمند و سودمندی را برای مشترکان فهرست بازاریابی ایمیلی خود ارسال کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *