۱۵ نکته از ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش

۱۵ نکته از ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش
  • 1396/8/27
  • مهدی پیوندی
  • 0

همانطور که بارها و بارها در مقالات مختلف آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی ذکر کرده ایم، این گونه از بازاریابی یکی از قدرتمندترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین انواع بازاریابی است که در بسیاری از موارد نسبت به پتانسیل آن غفلت شده است. آنچه در ادامه این مطلب می آید ۱۵ نکته برای بهره برداری بیشتر از این ابزار نیرومند و افزایش فروش است.

 

  1. برای فهرست خود ارزش قائل باشید. قدر فهرست مشترکان ایمیل مارکتینگ خود را بدانید، با اعضای آن رابطه ایجاد کنید، ارزش آن را افزایش دهید و در جهت رشد آن تلاش کنید. امروزه شاهد کسب و کارهای متعددی هستیم که به شکل موثری به جمع آوری ایمیل و اطلاعات لازم درباره صاحبان ایمیل ها نمی پردازند یا اینکه آنقدر به ندرت ایمیل ارسال می کنند که به تدریج از ذهن مشترکان خود پاک می شوند (مورد شماره ۱۲ را ببینید).

 

  1. همین امروز گردآوری و توسعه فهرست ایمیل مارکتینگ خود را آغاز کنید. تلاش های خود را به طور برنامه ریزی شده متمرکز کنید. در این راستا به یک بستر مناسب نیاز دارید که ما را به مورد شماره ۳ می رساند.

 

  1. یک بستر یا پلتفورم ایمیلی مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. بین پیچیدگی و قدرت تعادل برقرار کنید. هزینه ای که به خاطر جابجایی از یک سرویس دهنده به سرویس دهنده دیگر متحمل می شوید چندین برابر هزینه خدماتی است که برای یک دوره دریافت می کنید. هوشمندانه انتخاب کنید. تحقیق کنید و از سرویس دهنده و پلتفورمی استفاده کنید که امتحان خود را پس داده و یک تیم فنی قوی پشتوانه آن است.

 

  1. فرمت های مختلف را امتحان کنید و موثرترین و بهترین قالب را برای ایمیل های خود انتخاب کنید (مثلاً ایمیل متنی یا html؛ کوتاه یا طولانی و مواردی از این قبیل).

 

  1. ایمیل خود را به نحوی طراحی کنید که در موبایل و صفحات کوچکتر به درستی نمایش داده شود. در همین راستا حتماً پیش از آنکه ایمیل خود را ارسال کنید خوانایی و درستی طرح بندی آن را در چند دستگاه مختلف امتحان کنید؛ یعنی به مورد ۶ توجه کنید.

 

  1. پیش از ارسال هر ایمیل، آن را در مرورگرها و صفحات کوچک و بزرگ مختلف امتحان کنید. یک چک لیست درست کنید و مواردی از این قبیل را بررسی کنید: آیا همه لینک ها کار می کنند؟ آیا صفحات فرود به خوبی آماده سازی شده و امتحان شده اند؟ غلط های املایی و دستوری وجود ندارد؟

 

  1. از یک جفت چشم دیگر بخواهید تا ایمیل شما را بررسی کند. اگر چنین چیزی امکانپذیر نیست، ایمیل مورد نظر را برای یک ساعت کنار بگذارید و سپس با یک ذهن تازه دوباره به سراغ آن بروید.

 

  1. اگر از یک فهرست تازه یا فرمت جدید یا عنصر جدیدی در ایمیل خود استفاده می کنید، ابتدا با یک زیرمجموعه از فهرست خود شروع کنید (مثلاً ایمیل های جیمیل یا یاهو) تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی وجود ندارد. توجه به همین نکته می تواند مانع پشیمانی و نشستن عرق سرد بر پیشانی شما شود.

 

  1. روی عنوان ایمیل خود سرمایه گذاری کنید. این اولین چیزی است که مخاطب شما آن را می بیند و غالباً بر اساس آن در مورد بازکردن یا نادیده گرفتن ایمیل شما تصمیم می گیرد. از توسل به ترفند و عبارات انحرافی خودداری کنید، چرا که شاید استفاده از چنین روشهایی برای یک بار موثر باشد، اما اعتماد را از بین می برد و ارزش برند شما را در نزد مخاطبان تان کاهش خواهد داد. در واقع، انجام تست های A/B یا دوبخشی روی عناوین بسیار آسان است. کافی است که فهرست خود را به دو بخش تقسیم کنید و با مقایسه عنوان A با عنوان B مواردی همچون نرخ بازشدن، نرخ کلیک و نرخ تبدیل یا میزان خرید در صفحات فرود خود را ارزیابی کنید. چیزی که در اجرای این تست متفاوت است فقط عنوان است و سایر بخش ها یکسان هستند. این کار شما را قادر می سازد تا در وبسایت کسب و کار، امور بازاریابی و حتی گفتگوهای حضوری با مشتری نیز از بهترین عبارات و کلمات استفاده کنید.

 

  1. همه ایمیل های خود را از طرف یک نفر ارسال کنید و چنان بنویسید که انگار فقط برای همان فردی که آن را دریافت می کند نوشته شده اند. برای جمع و عموم مردم و از طرف یک گروه، بخش یا شرکت ننویسید. به کسب و کار خود یک وجهه انسانی بدهید و مستقیماً در چشمان مخاطب خود نگاه کنید و با وی ارتباط برقرار کنید.

 

  1. زیاد و بیش از حد درنگ نکنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در ایمیل مارکتینگ شاهد آن هستیم این است که صاحبان کسب و کار یا بازاریاب ها با امید به تهیه یک ایمیل بی نظیر و عاری از هر مشکل و فراهم شدن همه شرایط منتظر می مانند و صبر می کنند تا اینکه دیر می شود و اینجاست که به مورد دوازدهم می رسیم.

 

  1. به زمان توجه کنید. اولاً زمان مناسبی را برای ارسال ایمیل های خود انتخاب کنید، و در ثانی توجه داشته باشید که عدم ارسال ایمیل در سررسیدهای معین و به طور متناوب باعث پیوستن برند شما به خاطره ها می شود. شما باید به طور مرتب به مشترکان فهرست خود یادآوری کنید که چه در چنته دارید و چرا باید پیام های شما را مطالعه کنند، در غیر اینصورت رقبا گوی سبقت را از شما خواهند ربود.

 

  1. کاری کنید که ایمیل شما برای مخاطب ارزشمند باشد. می توانید در ایمیل های خود از آیتم های الهام بخش، یک داستان تاثیرگذار، یک پیشنهاد خاص یا هر چیزی که با کسب و کار شما در ارتباط است و به مذاق مخاطب تان خوش می آید استفاده کنید. اگر حضوراً با مخاطب خود گفتگو کنید از چه چیزهایی سخن به میان خواهید آورد؟ مخاطبان شما به چه چیزهایی اهمیت می دهند؟ چگونه می توانید آنها را تحت تاثیر قرار دهید؟ این تکیه گاه پیام شما خواهد بود.

 

  1. اطمینان پیدا کنید که همه تصاویر قابل کلیک هستند و همه ویدیوها دکمه پخش یا Play دارند.

 

  1. اگر یک ایمیل یا کمپین ایمیلی موفقیت آمیز بود دوباره از آن استفاده کنید. حداقل می توانید مجدداً آن را برای افرادی که برای بار اول آن را باز نکرده اند ارسال کنید. به علاوه، می توانید در ادامه و پس از گذشت یک دوره زمانی مناسب دوباره آن را برای مخاطبانی که خرید نکرده اند بفرستید. در آینده نیز پس از اعمال جرح و تعدیل های مناسب و متناسب می توانید مجدداً از آن بهره برداری کنید.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *