تبلیغ محصولات بازاریابی مشارکتی برای فهرست مشترکان ایمیل مارکتینگ

تبلیغ محصولات بازاریابی مشارکتی برای فهرست مشترکان ایمیل مارکتینگ
  • 1397/3/24
  • مهدی پیوندی
  • 0

توانایی ترغیب مردم به خریداری محصول از شما به عنوان بازاریابی که در جهت فروش محصولات دیگران تلاش می کند مهارت ارزشمندی است که نه تنها سودآور است، بلکه حس خوبی را هم در شما ایجاد می کند. حتی اگر خودتان کسب و کاری دارید و محصولات تولیدی خود را می فروشید، اضافه کردن امکان بازاریابی مشارکتی و استفاده از کمک دیگران برای فروش می تواند درآمد شما را دوچندان کند و برای کسب و کارتان ارزش آفرین باشد.

  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی مشارکتی این مطلب را مطالعه کنید.

خوشبختانه افرادی که به تازگی در حوزه بازاریابی مشارکتی قدم گذاشته اند برای موفقیت به مهارت های پیشرفته فروش نیازی ندارند (که البته اگر این مهارتها را هم داشته باشند، چه بهتر). در صورتی که یک بازار هدف سودآور و بکر را انتخاب کنید، پلتفرم مناسبی داشته باشید و از مسیر درستی در جهت رشد جامعه مخاطبان خود حرکت کنید، با ایجاد روابط بلندمدت و به کمک به اصطلاح «بازاریابی رابطه ای» می توانید از طریق فروش مشارکتی درآمد کسب کنید. چیزی که همیشه در مبحث فروش اهمیت دارد و بارها در بخش آموزش فروش روی آن تاکید کرده ایم این است که در هر صورت برای موفقیت در فروش باید از طریق پیشنهاد محصولات مناسب به مخاطبان متناسب سعی کنید که به آنها کمک کنید تا باری را از دوش خود بردارند.

نکته مهم در بازاریابی مشارکتی این است که به سمت پلتفرم مورد استفاده خود ترافیک جذب کنید، فهرستی از مشترکان را ایجاد و حفظ کنید و تخصص و ارزش آفرینی خود را به آنها نشان بدهید، و به طور مرتب با ارائه محتوای باکیفیت و پیشنهادات متناسب برای خرید با آنها در ارتباط باشید.

 

بازاریابی مشارکتی به معنای فروش جبری نیست

ما قبلاً فروش جبری، فروش به زور یا زورچپانی را در آخرین بخش این مطلب از بخش آموزش فروش توضیح داده ایم. در بازاریابی مشارکتی (و چه بسا کلاً) نباید به این روشها متوسل شوید، چرا که اغلب قریب به اتفاق مردم از اینکه تحت بمباران تاکتیک های پرفشار قرار بگیرند خوش شان نمی آید.

اما همین مردم از پیشنهادات افرادی که آنها را می شناسند، دوست شان دارند و مورد اعتمادشان هستند با آغوش باز استقبال می کنند. اینجا همانجایی است که فهرست مشترکان ایمیل مارکتینگ شما به کارتان می آید. احتمالاً این مثل قدیمی را شنیده اید که «مردم از اینکه کسی به آنها چیزی بفروشد متنفرند، اما عاشق خرید هستند.»

حتی در دورانی که بازاریابی رسانه های اجتماعی روز به روز هدفمندتر و دقیق تر می شود، ارسال ایمیل برای فهرست مشترکان تان هنوز هم قابل اعتمادترین و مقرون به صرفه ترین روش تبلیغات برای بازاریابی مشارکتی است.

وقتی که از ایمیل مارکتینگ صحبت می کنیم، لزوماً نباید کار دشواری را در پیش داشته باشید. در واقع، کافی است که ایمیل های خود را به نحوی تهیه و تنظیم کنید که انگار مستقیماً با دوست یا مشتری بالقوه یا بالفعل خود صحبت می کنید. معمولاً ایمیل هایی که با لحن محاوره ای تری نوشته می شوند عملکرد بهتری دارند، بنابراین لزومی ندارد که به دنبال پیداکردن کلمه ها و عبارات پیچیده و سنگین باشید.

نه فقط این، بلکه مخصوصاً برای افراد تازه کار، ایمیل های متنی ساده از همه تاثیرگذارتر هستند. هضم این ایمیل ها آسانتر است و حسی از صداقت و اصالت را به خواننده منتقل می کنند. با این حال، در بسیاری از موارد، بازاریاب های مشارکتی تحت تاثیر تاکتیک های جدید و جالبی قرار می گیرند که با وجود جلب توجه، اما فروشی را رقم نمی زنند.

در واقع، لزومی ندارد که وقت یا پول زیادی را برای تولید خبرنامه ای که مملو از ریزه کاری های گرافیکی است صرف کنید، بلکه کافی است که همانطور که برای دوست تان نامه می نویسید، یک ایمیل متنی ساده برای مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود تهیه و ارسال کنید.

نکات زیر را در کمپین های آتی بازاریابی خود در ذهن داشته باشید:

  • بدون اطاله کلام و زیاده گویی، مزایا و منافع محصول مورد نظر را برای مخاطب روشن کنید. ایمیل شما رمان یا قرارداد تجاری نیست، لذا لزومی ندارد که ویژگی های محصول را فهرست کنید.
  • در معرفی محصول دقت به خرج بدهید و از تکرار پرهیز کنید.
  • پیشنهاد خود را شخصی سازی و سفارشی کنید. داستان موفقیت مشتریان قبلی و نتایج مثبت استفاده از محصول مورد نظر را صادقانه و بصورت خلاصه یا لینک در ایمیل خود بگنجانید.
  • در استفاده از لینک زیاده روی نکنید. یک لینک برای بازاریابی مشارکتی در اوائل یا اواسط صفحه و یک لینک در انتهای متن کفایت می کند.
  • ایمیل های خود را با سایر روش های ترویج استفاده از محصول، مانند ارائه پاداش یا امتیاز ترکیب کنید.

 

ویژگی های بازاریاب های موفق

بازاریاب هایی که در بازاریابی مشارکتی به موفقیت دست پیدا می کنند در فعالیت های بازاریابی رابطه ای خود استمرار و انسجام را حفظ می کنند، به این معنی که حداقل هر هفته برای فهرست مشترکان شان ایمیل ارسال می کنند، یک پست جدید در وبلاگ خود انتشار می دهند و/یا به هر نحوی که شده با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند. تا وقتی که پیشنهادات مرتبط ارائه می کنید و به مخاطب خود سودی می رسانید زیاده روی نکرده اید.

دوم اینکه، آنها در تنظیم و اجرای کمپین های خود پشتکار دارند، اما آنقدر زرنگ هستند که بدانند کدام موارد را در چه زمانی باید کنار بگذارند و چه تغییراتی باید ایجاد کنند تا نتایج بهتری را به دست بیاورند.

بهترین بازاریاب ها از ابزارهای مختلفی برای سنجش و ارزیابی عملکرد خود استفاده می کنند و همیشه از انتقادات و پیشنهادات مشترکان و همکاران خود با آغوش باز استقبال می کنند. لذا اگر ایده جالبی که برای بازاریابی داشتید به شکست انجامید دلسرد نشوید، بلکه به سراغ ایده بعدی بروید.

سوم آنکه بازاریاب های موفق، موفقیت خود را بر اساس چیزهایی فراتر از پول و کسب درآمد می سنجند. شما چطور متوجه می شوید که یک بازاریاب موفق هستید؟ احتمالاً خود حسابگرتان از درون شما دستش را بلند می کند و می گوید: «وقتی که فلان میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشم.» از آنجایی که کسب درآمد یک مشوق قوی است، نمی توان آن را نادیده گرفت. با این حال، آیا نمی توانید موفقیت خود را مثلاً با تعداد زندگی هایی که با معرفی محصولات سودمند به طور مثبت تحت تاثیر قرار داده اید بسنجید؟ البته که از این طریق درآمد هم کسب خواهید کرد و حتی به احتمال قریب به یقین، درآمد بیشتری هم به دست خواهید آورد.

 

حرف آخر

ارزشمندترین اصلی که در هر بخشی از بازاریابی یا فروش که در آن مشغول به کار هستید باید سرلوحه کار خود قرار بدهید، احترام به مخاطب تحت هر شرایطی است. مخاطبان شما همان افرادی هستند که شما را وارد زندگی خود می کنند و جیب تان را پر می کنند. متقابلاً این وظیفه شماست که محتوای مفید و معناداری را به آنها عرضه کنید که با خواسته ها و نیازهایشان همخوانی دارد و پیشنهاداتی را ارائه کنید که با اهداف آنها همسو است. از این طریق است که به رویاهای خود دست پیدا خواهید کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *