افزایش طول عمر محتوای وبلاگ به کمک ایمیل مارکتینگ

افزایش طول عمر محتوای وبلاگ به کمک ایمیل مارکتینگ
  • 1397/3/13
  • مهدی پیوندی
  • 0

آیا تا به حال یک مقاله جذاب و خارق العاده نوشته اید که خواسته باشید آن را تا ابد و برای همیشه با همه پارسی زبانان جهان به اشتراک بگذارید؟ متاسفانه، مشکل اینجاست که هر آیتم محتوایی و هر پست وبلاگی طول عمر محدودی دارد، تا جایی که اغلب قریب به اتفاق پست ها ۵۰ درصد از مجموع بازدید خود را در همان هفته اول بعد از انتشار دریافت می کنند.

البته می توانید پست تان را در رسانه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید، اما در آنجا هم برای همیشه ماندگار نخواهد ماند.

در هر صورت، دیر یا زود ترافیک پست متهورانه شما رو به کاهش خواهد گذاشت.

حتماً آرزو می کنید که ای کاش راه بهتری برای گسترش طول عمر مطالب وبلاگ تان وجود داشت و می توانستید آنها را مرتباً در برابر دیدگان مخاطبان جدیدی قرار بدهید.

خبر خوب اینکه آرزوی شما به واقعیت پیوسته است! به کمک ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می توانید پست های وبلاگ تان را برای مشترکان خود بازیابی کنید به عبارت دیگر، مجدداً آنها را مورد استفاده قرار بدهید. ما در ادامه این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی به ذکر و شرح سه نوع از انواع کمپین های ایمیل مارکتینگی خواهیم پرداخت که می توانید آنها را با استفاده از بهترین مقالات و مطالب وبلاگ تان به منصه ظهور برسانید.

 

تهیه خبرنامه از گلچین پست های وبلاگ

گزینش محتوا (Content curation) اصطلاحی در بازاریابی محتوایی است که به مرور محتوای موجود و به اشتراک گذاری آیتم های محتوایی مرتبط و متناسب از آن میان با مخاطبان تان اشاره دارد. گزینش محتوا روشی است که باعث صرفه جویی عمده ای در وقت شما خواهد شد، چرا که محتوایی را به اشتراک می گذارید که قبلاً تولید شده، علاوه بر این، روش موثری هم هست: یک مطالعه حاکی از آن است که این روش در مقایسه با تولید محتوا ۵٫۲ برابر درآمد و ۲٫۲ برابر ترافیک بیشتری را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به ارمغان می آورد.

در غالب موارد، بازاریاب ها محتوای تولیدی دیگران را گلچین می کنند و با مخاطبین خود به اشتراک می گذارند.

اما شما می توانید یک خبرنامه گزینش یا گلچین شده از مطالب وبلاگ خودتان را نیز تهیه و ارسال کنید.

چطور می توانید چنین خبرنامه ای تهیه کنید؟ کافی است که مطالب وبلاگ تان را متناسب با ایمیل مورد نظر گلچین کنید و آنها را در قالب یک خبرنامه ایمیلی بگنجانید. چنانچه پست های قدیمی تر نیز با ایمیل مربوطه و مخاطبان تان متناسب به نظر می رسند می توانید از آنها هم استفاده کنید. برای هر پست در قالب یکی دو جمله توضیح بدهید که چرا مطلب مورد نظر ارزش مطالعه کردن را دارد.

متقاعدکننده به نظر برسید؛ این فرصتی است که با بهره برداری از آن می توانید به کمک محتوا و ایمیل مارکتینگ به فروش دست پیدا کنید.

در مورد تناوب زمانی ارسال ایمیل های گلچین شده می توانید به صورت هفتگی، هر دو هفته یک بار یا ماهانه عمل کنید. مهم ترین نکته ای که باید آن را همیشه در نظر داشته باشید این است که محتوای ایمیل همیشه و در همه حال باید برای مخاطب ارزشمند به نظر برسد.

 

ارسال مجموعه ای از ایمیل های خوشامدگویی متشکل از مطالب وبلاگ

میزان بازشدن و کلیک خوردن ایمیل های خوشامدگویی در مقایسه با سایر انواع ایمیل، به ترتیب ۴ و ۵ برابر بیشتر است. لذا یک گزینه منطقی دیگر این است که مجموعه ای از ایمیل های خوشامدگویی تهیه کنید و با افزودن محتوای وبلاگ، خودی نشان بدهید تا یک کمپین ایمیل مارکتینگ موثر داشته باشید.

این مجموعه از ایمیل های خوشامدگویی فرصتی را برای قراردادن بهترین محتوای تولیدی در برابر مشترکان جدید ایجاد می کند و بنیاد مستحکمی را برای شکل گیری یک رابطه ماندگار (و سودآور!) به وجود خواهد آورد.

به منظور تهیه این مجموعه، ابتدا سه مورد از بهترین پست های وبلاگ تان را انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید که از کدام مطالب باید استفاده کنید، از Google Analytics کمک بگیرید.

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهیم از این پست ها استفاده کنیم:

  • ۳ اشتباه فاحش در ایمیل مارکتینگ که کمپین های شما را تحت تاثیر قرار می دهد
  • ۲۰ تاکتیک برای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ

با اولین ایمیل برای مشترکان جدیدتان یا همان ایمیل خوشامدگویی شروع می کنیم.

به خاطر داشته باشید که همیشه باید چهار مورد زیر را در ایمیل های خوشامدگویی خود بگنجانید:

  • تشکر به خاطر ثبت نام؛
  • اطلاع رسانی در رابطه با نوع محتوایی که از طریق ایمیل ارسال خواهید کرد و تناوب ارسال آن؛
  • مشوقی که وعده آن را برای ترغیب به ثبت نام داده بودید (در صورت وجود)؛
  • اطلاعات تماس.

ایمیل خوشامد شما می تواند چیزی شبیه به این باشد:

 

عنوان ایمیل: تشکر به خاطر ثبت نام در فهرست دریافت نکات ایمیل مارکتینگ

درود بر شما،

به فهرست دریافت نکته های ایمیل مارکتینگ خوش آمدید! من هر هفته یک نکته جدید برای شما ارسال خواهم کرد که به تقویت استراتژی ایمیل مارکتینگ تان کمک می کند. واقعاً مایلم که نظر شما را درباره نکته هایی که ارسال می کنم بدانم، بنابراین لطفاً حتماً مستقیماً به ایمیل های ارسالی پاسخ بدهید و نظر خودتان را بنویسید.

این هم از اولین نکته برای شروع: ۳ اشتباه فاحش در ایمیل مارکتینگ که کمپین های شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا شما هم در ایمیل مارکتینگ خود مرتکب اشتباه فاحشی شده اید؟ چه درسی از آن گرفته اید؟ با استفاده از دکمه پاسخ من را در جریان بگذارید!

باز هم از شما به خاطر ثبت نام تان سپاسگزارم.

فلانی

 

برای ایمیل بعدی، دومین پست خود را معرفی می کنید:

 

عنوان: نکاتی برای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ شما

سلام،

امیدوارم که خوش و خرم باشید. در ایمیل این هفته می خواهم به شما بگویم که چطور می توانید فهرست ایمیل مارکتینگ تان را تقویت کنید و تعداد اعضای آن را افزایش بدهید. لطفاً این مطلب را مطالعه کنید: ۲۰ تاکتیک برای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ.

شما از چه روش یا روشهایی برای تقویت فهرست ایمیل مارکتینگ خود استفاده می کنید؟ لطفاً با پاسخ به همین ایمیل من را هم در جریان بگذارید.

هفته آینده هم با یک ایمیل دیگر در خدمت خواهم بود،

فلانی

 

همانطور که مشاهده می کنید، تمام چیزی که نیاز دارید همین ایمیل های ساده و نسبتاً خودمانی است. تمرکز این ایمیل ها روی پستی است که می خواهیم آن را تبلیغ کنیم، بنابراین مشترکان ما فقط یک فراخوان به عمل دارند.

اما طول و تعداد ایمیل های کمپین خوشامدگویی شما چقدر باید باشد؟ پاسخ به این سوال به تعداد پست هایی بستگی دارد که می خواهید به اشتراک بگذارید. اگر یه مقاله دارید که می خواهید آنها را تبلیغ کنید، می توانید از سه ایمیل استفاده کنید. اگر تعداد مطالب تان بیشتر است، می توانید تعداد ایمیل های خوشامدگویی را بیشتر کنید.

فارغ از اینکه در این قالب چند ایمیل ارسال می کنید، حتماً در انتهای هر ایمیل از مخاطب خود نظر بخواهید. به عنوان مثال می توانید از آنها بپرسید که چه نوع محتوایی را بیشتر می پسندند، کدام قالب محتوایی را ترجیح می دهند (متن، ویدیو، اینفوگرافیک) یا چه تعداد و تناوبی از ارسال برای آنها مناسب تر به نظر می رسد.

 

آموزش از طریق یک دوره آموزشی ایمیلی

آیا به دنبال آن هستید که یک مهارت جدید را به مخاطبان خود آموزش بدهید؟ یا تمایل دارید که روش استفاده از محصول یا سرویسی که ارائه می کنید را یاد بگیرند؟ یک دوره آموزشی ایمیلی فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد تا به کمک محتوای سودمند، مشترکان خود را تحت تعلیم قرار بدهید.

بهترین نکته در مورد دوره آموزشی ایمیلی این است که برای شروع فقط به یک پست از وبلاگ تان نیاز دارید. اگر پست شما طولانی تر باشد و چندین زیرعنوان و بخش داشته باشد، کار شما برای تهیه و تنظیم یک دوره آموزشی آسانتر و موثرتر خواهد شد، اما در عین حال می توانید از هر مطلبی استفاده کنید.

ابتدا محتوای مورد نظر را انتخاب کرده و با توجه به آن مشخص کنید که دوره آموزشی شما چند درس می تواند داشته باشد. سپس محتوای مورد نظر را در قالب ایمیل های مجزا تقسیم بندی کنید.

به عنوان مثال، با استفاده از رئوس مطلب ۲۰ تاکتیک برای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ، درسهای ما می تواند به این ترتیب باشد:

درس ۱: چگونه از ایمیل برای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ مان استفاده کنیم؟

درس ۲: چگونه از شبکه های اجتماعی برای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ مان کمک بگیریم؟

درس ۳: چگونه از محتوا برای تقویت و رشد فهرست ایمیل مارکتینگ مان بهره برداری کنیم؟

درس ۴: چگونه با استفاده از کمک دیگران، فهرست ایمیل مارکتینگ مان را تقویت کنیم؟

درس ۵: چگونه با استفاده از روشهای سنتی و بازاریابی و تبلیغات می توانیم فهرست ایمیل مارکتینگ بهتری داشته باشیم؟

 

تمام کاری که در اینجا انجام دادیم این بود که بخش های یک مطلب را به درس های مجزا تقسیم کردیم که هر کدام از آنها به یک ایمیل برای مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی تبدیل خواهد شد.

در مورد تناوب و زمان بندی ارسال ایمیل ها، چنانچه طول درس های شما کوتاه است (کمتر از ۳۰۰ کلمه در هر کدام)، می توانید هر روز یک درس را ارسال کنید. اما اگر درس هایی که ارسال می کنید طولانی تر است، بین هر کدام چند روز فاصله بگذارید تا مشترک برای خواندن و هضم آنها فرصت داشته باشد.

 

نظر شما درباره این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ چیست؟ آیا از روشهایی که در اینجا به آنها اشاره شد استفاده کرده اید؟ آیا روش دیگری هم برای بهره برداری از مطالب وبلاگ به ذهن شما می رسد؟

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *