۵ کمپین ایمیل مارکتینگ که هیچ کس را یارای مقاومت در برابر آنها نیست!

۵ کمپین ایمیل مارکتینگ که هیچ کس را یارای مقاومت در برابر آنها نیست!
  • 1396/10/16
  • مهدی پیوندی
  • 0

همانطور که بارها و بارها اشاره کرده اند و اشاره کرده ایم، ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از روش های بازاریابی موثر و مقرون به صرفه به شمار می رود. طبیعتاً ایمیل مارکتینگ به یک روش یا نوع خاصی از ایمیل محدود نمی شود. در واقع، انواع متعددی از کمپین های ایمیلی وجود دارند که به کمک آنها می توانید با جامعه مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. در عین حال، همه کمپین ها و روشها هم تاثیر یکسانی ندارند و برخی از آنها موثرتر و ارزش آفرین تر از دیگران هستند. ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به پنج نوع از موثرترین کمپین های ایمیل مارکتینگ اشاره می کنیم که هر چه هم که برای آنها وقت بگذارید حق مطلب را ادا نکرده اید (آمار ذکر شده بر اساس این گزارش بازاریابی است).

 

  1. کمپین های وفاداری

از بین ۵۴ درصدی از بازاریاب ها که از کمپین های وفاداری به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می کنند، ۷۹ درصد از آنها این دست از کمپین ها را تاثیرگذار یا به شدت تاثیرگذار می دانند. بررسی ها نشان می دهد که مشتریان از دریافت ایمیل های وفاداری استقبال می کنند، زیرا این ایمیل ها ارزشمند و سودآور هستند.

پنج نوع ایمیل وجود دارد که برای افزایش تعامل مشتریان خود در قالب کمپین های وفاداری می توانید از آنها استفاده کنید:

  1. ایمیل های فعالسازی که مشوق هایی را به مشتریان غیرفعال ارائه می دهند تا پس از یک دوره انفعال دوباره به آغوش کسب و کار شما بازگردند.
  2. اهدای جوایز ماهانه که به شما کمک می کند تا با متقاعدکردن مشتریان خود به مراجعه و انجام فراخوان به عمل مورد نظر برای دریافت پاداش خود با آنها ارتباط برقرار کنید.
  3. ارسال اطلاعیه به مشتریان برای دریافت تخفیف و مشوق های جدید متناسب با خرید قبلی می تواند به بیش فروشی محصولات (upsell) کمک کند.
  4. یادآور انقضای مهلت استفاده از مشوق ها به خریداران انگیزه داده و درآمد مستمر را افزایش می دهد.
  5. به وسیله ایمیل هایی که به مناسبت کسب یک دستاورد (مثلاً یک سال عضویت در فهرست ایمیل مارکتینگ) ارسال می کنید یک مولفه مرتبط با وفاداری را تبریک می گویید و از طریق آنها می توانید برای مشترک مورد نظر یک امتیاز ویژه قائل شوید.

 

  1. کمپین های تبلیغاتی

۷۷ درصد از بازاریاب ها از ایمیل های تبلیغی (ترویجی) به عنوان ایمیل های موثر یا بسیار موثر یاد می کنند و البته این دست از ایمیل ها به مذاق مشتریان نیز خوش می آیند. آیا کسی هست که به دریافت ایمیل در رابطه با یک فروش ویژه یا تخفیف خاص علاقه ای نداشته باشد؟ به علاوه، مشتریان از اطلاع رسانی درباره محصولات یا خدمات جدید نیز استقبال می کنند.

اجرای کمپین های تبلیغاتی ساده است، چرا که تمرکز آنها روی یک موضوع است. ایمیل های تبلیغی موثر دارای متن های موجزی هستند که دربردارنده اطلاعات کافی برای شرح و تبلیغ پیشنهاد هستند. معمولاً در این ایمیل ها از تصویر استفاده می شود تا توجه مخاطب جلب و حس کنجکاوی وی تحریک شود. ایمیل های تبلیغی فقط به اندازه ای از محتوا نیاز دارند که بتوانند هیجان ایجاد کنند و فضایی از فوریت و اضطرار را برای پیشنهاد ایجاد کند.

 

  1. ایمیل های خوشامدگویی

کاربرانی که به تازگی مشترک فهرست ایمیل مارکتینگ شما شده اند چشم انتظار دریافت ایمیل از جانب شما هستند. در واقع، بیشترین نرخ بازشدن به ایمیل های خوشامدگویی تعلق دارد و ۷۵ درصد از بازاریاب های فعال در حوزه ایمیل مارکتینگ از آنها با عنوان موثر یا بسیار موثر یاد می کنند. ایمیل های خوشامدگویی بیش از هر ایمیل دیگری می توانند موثر باشند، چرا که سرآغازی برای لبیک گفتن به درخواست مشتری برای ایجاد یک رابطه به شمار می روند. هنگامی که مشتریان به فهرست ایمیل مارکتینگ می پیوندند یا در وبسایت کسب و کار شما ثبت نام می کنند مشتاق هستند که از شما خبری بشنوند.

یک ایمیل خوشامدگویی خوب می تواند فضای مثبتی را در رابطه شما با مشتریان جدید ایجاد کند. این دست از ایمیل ها فوراً فرصتی را برای اعتمادسازی به وجود می آورند.

یک ایمیل خوشامدگویی در ساده ترین حالت باید دربردارنده مراتب قدردانی شما برای ثبت نام و یادآوری مزایایی که می توانند از شراکت با شما انتظار داشته باشند باشد. یکی از بهترین روشها برای جشن گرفتن این همکاری جدید و منت نهادن بر مشتری ارسال پاداش هایی مانند تخفیف یا پیشنهاد ارسال رایگان برای اولین خرید در ایمیل های خوشامدگویی است.

 

  1. دعوتنامه های اختصاصی

حضور در رویدادهای خاص و انحصاری حس مهم بودن را در انسان ایجاد می کند، لذا دریافت دعوتنامه برای این دست از رویدادها برای مشتریان به شدت خوشایند است. ۵۹ درصد از بازاریاب ها از ایمیل برای دعوت مشتریان خود به افتتاحیه ها، فروش ویژه، مراسم پرده برداری از محصول، رویدادهای شبکه سازی و مواردی از این قبیل استفاده می کنند که ۷۵ درصد از آنها کمپین های دعوتنامه را موثر یا بسیار موثر می دانند.

کمپین های ایمیل دعوتنامه با اطلاع رسانی جزئیات رویداد به مخاطبان ضریب آگاهی و مشارکت را افزایش داده و علاقمندی ایجاد می کنند. علاوه بر شرح رویداد و مورادی مانند تاریخ، زمان و مکان برگزاری آن بهتر است که تصاویری از محل برگزاری و نقل قول هایی حاکی از تایید اجتماعی توسط دیگران را نیز در ایمیل خود ارسال کنید تا موثق تر به نظر برسد و جذابیت بیشتری پیدا کند. به علاوه، با پیشنهاد تخفیف برای افرادی که زودتر در رویداد مورد نظر ثبت نام کنند می توانید میزان حضور در آن را افزایش بدهید.

 

  1. ایمیل های تبریک روز تولد

برای تبریک یکی از روزهای خاص در زندگی مشتریان تان چه روشی بهتر از این وجود دارد که یک ایمیل تبریک تولد را مستقیماً در اینباکس آنها قرار دهید؟ در شرایطی که ۵۱ درصد از بازاریاب های مطرح برای مشتریان خود ایمیل تبریک تولد ارسال می کنند و ۷۳ درصد از آنها این گروه از ایمیل ها را موثر یا بسیار موثر می دانند، به نظر می رسد که این ایمیل ها راه بسیار مناسب و تاثیرگذاری برای ارتباط با مشتریان و نشان دادن اهمیتی که برای آنها قائل هستید در همان روزی باشند که منحصراً مختص خود آنهاست.

ایمیل های تبریک موثر حتماً باید شخصی سازی شده باشند. ذکر نام مشتری در عنوان ایمیل احتمال بازشدن آن را افزایش می دهد. متن ایمیل را مختصر و مفید بنویسید، اما به طراحی آن یک سبک و سیاق جشن گونه بدهید. ضمناً مگر می شود تولد کسی را تبریک گفت و به او هدیه نداد؟ هدیه باید مهم ترین بخش ایمیل تبریک آمیز شما باشد. محصولات رایگان، کوپن های تخفیف و ارسال رایگان همگی می توانند هدیه های انگیزه بخشی باشند که مسبب خرید مشتری از کسب و کار شما می شوند.

 

ایمیل هنوز هم یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای ارتباط با مشتری است. پنج کمپین ایمیل مارکتینگی که در این مطلب از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ به شرح آنها پرداختیم همگی می توانند مشوق های قدرتمندی باشند که به ایجاد و حفظ رابطه شما با مشتریان کسب و کارتان کمک خواهند کرد. شما کدام موارد را به استراتژی های خود اضافه می کنید؟

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *