۲۰ تاکتیک برای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ

۲۰ تاکتیک برای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ
  • 1397/2/3
  • مهدی پیوندی
  • 0

بازاریاب ها وقت زیادی را در جهت برنامه ریزی برای کمپین های ایمیل مارکتینگ، نوشتن متن و ایجاد طرح های زیبا و کاربرپسند برای ایمیل هایشان صرف می کنند. در عین حال، چیزی که هنوز هم یکی از مهم ترین مولفه های موفقیت در کمپین های ایمیل مارکتینگ به حساب می آید، فهرست مشترکان است. در واقع، همه چیز به دسترسی شما به مخاطبان متناسب و مناسب بستگی دارد.

ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی، به ۲۰ تاکتیک عملیاتی اشاره خواهیم کرد که به کمک آنها می توانید تقویت هر چه بیشتر فهرست مشترکان ایمیل مارکتینگ خود را هدف قرار بدهید. توجه به این نکات نه تنها به شما در جهت رشد فهرست ایمیلی تان کمک خواهد کرد، بلکه علاوه بر آن، باعث مضاعف شدن ارزش و منفعتی خواهد شد که به مشترکان خود می رسانید.

 

استفاده از ایمیل

شاید استفاده از خودِ ایمیل برای جذب مشترکان بیشتر با منطق جور در نیاید، اما در حقیقت، استفاده از این کانال بسیار موثر است. بهره گیری از ایمیل یکی از بهترین و موثرترین روشها برای تقویت فهرست ایمیل مارکتینگ به شمار می رود، مخصوصاً اگر به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

  1. محتوای ایمیل های خود را تقویت کنید. اگر به دنبال افزایش تعداد مشترکان و تقویت فهرست ایمیل مارکتینگ تان هستید، محتوایی که از طریق ایمیل در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید باید حساب شده، مرتبط، متناسب و جالب باشد. ضمناً محتوای خوب و جذاب باعث می شود که مشترکان شما آن محتوا را با افرادی که جزو فهرست شما نیستند به اشتراک بگذارند؛ انگار که با یک تیر دو هدف زده اید.
  2. مشترکان فهرست خود را تشویق و تحریک کنید تا ایمیل های شما را به اشتراک بگذارند. از مشترکان کنونی خود کمک بگیرید تا محتوای شما به دست افراد بیشتری برسد. در این راستا، قرار دادن دکمه های به اشتراک گذاری را فراموش نکنید. علاوه بر این، یک لینک اشتراک را هم به ایمیل های خود اضافه کنید تا آنهایی که ایمیل های شما را از جانب فرد دیگری دریافت می کنند به راحتی بتوانند عضو فهرست ایمیل مارکتینگ شما بشوند.
  3. یک مسابقه اینترنتی به راه بیندازید. تحقیقات نشان می دهد که عملکرد چند جایزه ارزان قیمت از یک جایزه بزرگ بهتر است، چرا که مردم احساس می کنند که شانس برنده شدن شان بیشتر خواهد بود. جوایزی را در نظر بگیرید که بیشتر به مذاق مخاطبان شما خوش می آیند.
  4. گزینه های اشتراک مختلفی را در اختیار مخاطب قرار بدهید. تصور کنید که شرکتی که به آن علاقه دارید زیاده روی کرده و آنقدر ایمیل برای شما فرستاده که خسته شده اید. در این حالت، به سراغ گزینه لغو اشتراک می روید، اما متوجه می شوید که می توانید گزینه های دیگری، مثل دریافت یک ایمیل در هفته یا ماه را نیز انتخاب کنید. وجود این گزینه ها باعث می شود که اشتراک خود را حفظ کنید. علاوه بر این، امکان انتخاب موضوع ایمیل ها را نیز فراهم کنید. از این طریق، تناسب ایمیل ها با مخاطب و به تبع آن، تعامل و میزان فروش افزایش پیدا خواهد کرد.
  5. به فهرست منفعل خود جان تازه ای ببخشید. اجرای کمپین های فعالسازی مجدد از جمله بهترین روش ها برای جلب نظر مشترکان غیرفعال است که مزایای خواندن و تعامل با ایمیل ها را به آنها یادآوری می کند. به کمک ایمیل هایی که در این قالب ارسال می کنید باید ارزش و منفعتی که به مشترک می رسانید را به وی نشان بدهید.
  6. در قسمت امضای ایمیل های کارکنان شرکت یک لینک قرار بدهید. شما می توانید و باید به قسمت امضای ایمیل هایی که از جانب شما یا همکاران تان به دیگران ارسال می شوند لینک اضافه کنید. یکی از بهترین گزینه ها برای این بخش، لینک ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ است. فراخوان به عمل لینک خود را به یک یا دو خط محدود کنید. با استفاده از سیستم های نظارتی، آمار کلیک ها را زیر نظر بگیرید تا بتوانید تاثیر کار خود را بسنجید و به تناسبِ نتایجی که کسب کرده اید برنامه ریزی کنید.

برای موفقیت همه جانبه از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

به احتمال قریب به یقین، شرکت شما در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی حضور دارد. در ادامه به روش هایی اشاره خواهیم کرد که به کمک آنها می توانید شانس خود برای جذب مشترک از طریق این کانال ها را افزایش بدهید.

 

  1. یک پیشنهاد مشتری ساز را از طریق تبلیغ در اینستاگرام ارائه کنید. با رعایت برخی شرایط، تبلیغات اینستاگرام این پتانسیل را دارد که بسیار موثر واقع شود. یک کمپین اینستاگرامی به راه بیندازید که در آن کالا، سرویس یا امتیازی را ارائه می کنید که دریافت آن مستلزم ثبت آدرس ایمیل است.
  2. در صفحات خودتان در شبکه های اجتماعی یک پیشنهاد وسوسه کننده قرار بدهید که نیاز به فعالسازی اشتراک داشته باشد. صفحات خودتان را هم غیرفعال نگذارید و با یک پیشنهاد جذاب برای ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ تان از آنها در جهت گسترش مخاطبان خود بهره برداری کنید.
  3. لینک ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ تان را در بخش بیوی (bio) اینستاگرام و قسمت مشخصات و اطلاعات سایر شبکه های اجتماعی قرار بدهید. این یک روش ساده، بدون هزینه و موثر است که امتحان کردنش هیچ ضرری ندارد.
  4. در شبکه های اجتماعی حرفه ای، مانند لینکدین فعالیت داشته باشید. فعالیت در بحث های گروهی و به اشتراک گذاری محتوا می تواند شرکت شما را در معرض دید مشتریان بیشتری قرار بدهد و به تدریج جایگاه تان به عنوان یک رهبر فکری در زمینه ای که فعالیت می کنید را تثبیت کند. از این طریق می توانید موارد جالب و مفیدی، مانند ایبوک یا وبینارهای کسب و کارتان را به سایر اعضای گروه معرفی کنید که این به نوبه خود باعث افزایش احتمال تبدیل آنها به مشتری راغب خواهد شد.
  5. به حفظ انسجام و هماهنگی کمپین های خود در شبکه های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشید. به عنوان مثال، لحن، طرح و برنامه های شما باید برندتان و آنچه که ارائه می دهید تناسب داشته باشد.

همه چیز به محتوا وابسته است

هر چه هم بگوییم، کم گفته ایم: محتوای شما باید برای مخاطب مربوطه، مرتبط، ارزشمند و جالب باشد. به کمک ایده های زیر می توانید تولید محتوای ایمیل های خود را در جهت گسترش و تقویت فهرست ایمیل مارکتینگ تان بهبود ببخشید:

 

  1. پیشنهادات مشترک ساز ارائه بدهید. چیزی که شما باید در اختیار مخاطب قرار بدهید به خواسته و نیاز خاص او بستگی دارد. آیا مشتری شما به دنبال ترفندهای دستیابی به موفقیت از رهبران فکری مطرح است؟ آیا از ویدیوهای آموزشی که به سادگی قابل هضم هستند استقبال می کند؟ به توضیحات مرحله به مرحله ای علاقمند است که فرآیندهای پیچیده را ساده سازی می کنند؟ ضرورتی ندارد که امتیاز یا جایزه بزرگی به مخاطب بدهید، گزینه های بی پایانی در برابر شما قرار دارد؛ فقط روی ارزش آفرینی و رساندن سود به مخاطب خود تمرکز کنید تا در عوض، مشترکان و مشتریان ارزشمندی را به دست بیاورید.
  2. یک ابزار یا مرجع اینترنتی رایگان ارائه کنید. در برابر این ابزار یا مرجع یک قفل قرار بدهید که با ثبت آدرس ایمیل باز می شود و امکان دریافت آن ابزار یا منبع را فراهم می کند. چیزی که مشترکان شما بیش از هر چیز دیگری به دنبال آن هستند، سود و منفعت است. ابزارها و منابعی مانند یک ایبوک یا اینفوگرافی می تواند باعث موفقیت بیشتر آنها بشود. اگر مشترکان شما واقعاً به این باور برسند که منابعی که در اختیارشان قرار می دهید سودمند است، نسبت به برندتان احساس وفاداری پیدا می کنند و این به نوبه خود، باعث افزایش احتمال به اشتراک گذاشتن محتوا و تجریبات شان با نزدیکان و اطرافیان شان خواهد شد.

برای گسترش و تقویت فهرست مشترکان ایمیل مارکتینگ خود با دیگران همکاری کنید

همکاری با دیگران می تواند برای شما سودمند واقع شود. با استفاده از تاکتیک های زیر می توانید از فرصت همکاری در راستای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ خود بهره برداری کنید.

 

  1. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید. اینفلوئنسرهایی که با کسب و کار یا حوزه فعالیت شما ارتباط دارند را دنبال کنید و پست ها و مطالب مرتبط و متناسب آنها را با دنبال کنندگان خودتان به اشتراک بگذارید. معمولاً این کار بعد از چند بار تکرار جواب می دهد و باعث می شود که تعدادی از آن اینفلوئنسرها با شما ارتباط برقرار کنند. هنگامی که با یک اینفلوئنسر رابطه برقرار کرده و به او کمک می کنید، او هم با کمک به شما در تبلیغ عضویت در فهرست ایمیل مارکتینگ تان به یاری شما خواهد شتافت.
  2. یک کمپین یا رویداد بازاریابی مشترک برگزار کنید. میزبانی اجرای یک کمپین یا رویداد بازاریابی مشترک، مثلاً یک وبینار را بر عهده بگیرید. از شریک خود بخواهید تا ثبت نام در فهرست شما را برای مخاطبان خود تبلیغ کند.
  3. برای وبلاگ های مطرح مطلب بنویسید. در هنگام تولید مطلب برای پست مهمان در سایر وبلاگ ها، یک فراخوان به عمل دعوت به اشتراک در وبلاگ سایت یا فهرست ایمیل مارکتینگ خودتان را نیز در آن بگنجانید.

از روشهای سنتی بازاریابی و تبلیغات کمک بگیرید

 

  1. حضوراً درخواست کنید. در رویدادهای حضوری به سراغ شرکت کنندگان بروید و آدرس ایمیل آنها را جمع آوری کنید. می توانید خودتان مراسم برگزار کنید یا در نمایشگاه های تجاری حضور پیدا کنید. یک محتوا یا هدیه خاص ارائه کنید که دریافت آن مستلزم ثبت آدرس ایمیل باشد.
  2. گزینه های دیگری را به جای روشهای سنتی پیشنهاد کنید. اگر از کمپین های سنتی بازاریابی، مانند پست معمولی استفاده می کنید، مخاطبان خود را تشویق کنید تا برای دریافت پیام های شما آدرس ایمیل خود را ثبت کنند. به این منظور، می توانید یک آدرس اینترنتی برایشان بفرستید تا از طریق آن، نشانی ایمیل خود را درج کنند. توجه داشته باشید که از آنجایی که این آدرس باید به صورت دستی وارد شود، لازم است که بسیار کوتاه باشد.
  3. یک سمینار رایگان برگزار کنید. می توانید درج مشخصات و ثبت نام برای شرکت در این مراسم را الزامی کنید. بعد از پایان مراسم هم می توانید فایل ضبط شده آن را به عنوان یک مشوق برای ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ خود در اختیار کاربران دیگر قرار بدهید.
  4. از تبلیغ در موتورهای جستجو کمک بگیرید. تبلیغ در موتورهای جستجو، مانند گوگل، یکی از موثرترین روش ها برای هدایت ترافیک به وبسایت و جذب مشتریان بالقوه است. در این حالت، مشتریان بالقوه شما فقط هنگامی تبلیغات تان را مشاهده می کنند که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند. یکی از بهترین گزینه های این نوع از تبلیغات، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC است که همانطور که از نامش بر می آید، تنها در صورتی باید پولی بپردازید که کاربر روی لینک تبلیغ کلیک کند.

ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی مجله گویا آی تی به ۲۰ مورد از روش های مختلفی اشاره کردیم که به کمک آنها می توانید نسبت به توسعه و تقویت فهرست ایمیل مارکتینگ خود اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که فهرست مشترکان ایمیل مارکتینگ شما یکی از مهم ترین سرمایه های کسب و کار شما است. بنابراین همین امروز دست به کار شوید!

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *