۳ مورد از مهم ترین مشکلات کمپین های ایمیل مارکتینگ و راه حل آنها

۳ مورد از مهم ترین مشکلات کمپین های ایمیل مارکتینگ و راه حل آنها
  • 1396/11/28
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل مارکتینگ نمرده است، اما برای آنکه آن را زنده نگه دارید به سه تاکتیکی که در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به آنها اشاره می کنیم نیاز خواهید داشت.

 

این روزها داستان های زیادی از مرگ ایمیل مارکتینگ به گوش می رسد، اما به همان اندازه که تعداد این داستانها زیاد است، از واقعیت بویی نبرده اند. حقیقت این است که ایمیل مارکتینگ از نظر جذب و حفظ مشتری، همچنان ۸۰ درصد بازده از خود نشان می دهد که این رقم در مقایسه با سایر روش ها هنوز هم بیشتر است. بنابراین، ایمیل مارکتینگ هیچ جا نخواهد رفت و همینجا هست!

ایمیل مارکتینگ کار آسانی نیست، اما این به معنی مرگ آن نیست؛ بلکه فقط کافی است که همانطوری که برای بخش های دیگر، از جمله فروش، منابع لازم را تخصیص می دهید، به مقتضیات ایمیل مارکتینگ خود هم توجه داشته باشید و برای تامین استلزامات آن برنامه ریزی کنید.

با این حال، پیش از آنکه منابع مناسب و متناسبی را به برنامه ها و فعالیت های مرتبط با ایمیل مارکتینگ خود اختصاص بدهید، لازم است که استراتژی های خود را به زیر ذره بین ببرید و رایج ترین مسائلی که ایمیل مارکتینگ را تا به این حد دشوار می سازند را حل کنید:

 

  1. ایمیل های شما هرگز به مقصد نمی رسند

فقط چند لحظه نرخ بازشدن ایمیل یا آمارهای کلیک در ایمیل را فراموش کنید و به این فکر کنید که اگر اصلاً ایمیل های شما به اینباکس مخاطب هدف نرسند چه می شود؟

Email Validation یا اعتبارسنجی ایمیل -که غالباً به آن توجهی نمی شود- تضمین می کند که ایمیل های شما به مقصد مورد نظر برسند، و این به نوبه خود دقت آمار کمپین های ایمیل مارکتینگ را افزایش خواهد داد.

در واقع، سرورهای ایمیل برای هر یک از فرستندگان یک sender score یا امتیاز فرستنده در نظر می گیرند که بین ۰ تا ۱۰۰ است. اگر امتیاز فرستنده بالاتری داشته باشید، تعداد بیشتری از ایمیل های شما وارد اینباکس مخاطب هدف خواهد شد. امتیاز فرستنده پایین به این معنی است که ایمیل های شما وارد پوشه های اسپم یا junk خواهد شد. حتی هیچ بعید نیست که سرورهای عمده ایمیل، مانند گوگل و یاهو کلاً شما را در فهرست سیاه خود قرار بدهند.

به منظور افزایش امتیاز خود و جلوگیری از قرار گرفتن در فهرست فرستندگان اسپم باید تلاش کنید تا شهرت و کیفیت کار خود را حفظ و از تاکتیک های درستی استفاده کنید. در این راستا می توانید از این مقاله از بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی کمک بگیرید.

 

  1. نمی دانید که کدام تاکتیک ها موثرتر هستند

شاید شما هم با چنین وضعیتی مواجه شده باشید: آمار و ارقامی که از ایمیل مارکتینگ خود مشاهده می کنید سیر منطقی ندارد و همینطور بالا و پایین می رود. یک ایمیل تاثیر خوبی دارد. ایمیل بعدی آن تاثیری که انتظارش را داشتید ندارد. سومین ایمیل که اساساً بود و نبودش فرقی نمی کرد. مشکل چیست؟

احتمالاً این مسأله از آنجا آب می خورد که شما یا تیم تان ایمیل های خود را به دقت ارزیابی نمی کنید تا ببینید که کدام تاکتیک ها و کدام عناصر بیشترین تاثیر را دارند و کدام موارد بی تاثیر بوده است. برای رفع این مشکل باید دست به دامان تست های دو یا چندبخشی بشوید تا عوامل موثر و تاثیرگذار را شناسایی کنید. آیا عنوان ایمیل شماست که باعث اثربخشی آن شده است؟ شاید هم فراخوان به ایمیل یا تصویری که در آن قرار داده اید؟ در هر صورت، تست های دوبخشی به شما نشان خواهند داد که کدام بخش های ایمیل مارکتینگ شما موثر و کدام قسمت ها بی اثر یا کم اثر هستند. با استفاده از این تست ها می توانید اثربخشی و کارآمدی کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را به بیش از دو برابر افزایش بدهید.

 

  1. محتوای ایمیل شما باعث بالفعل شدن مشتری بالقوه نمی شود

یکی از سوالاتی که در بسیاری از موارد برای فعالان حوزه بازاریابی ایمیلی مطرح می شود، این است که «چرا محتوای جذاب و خارق العاده من تاثیر خاصی ندارد؟» پاسخ به این سوال می تواند این باشد که محتوای مورد نظر با مهم ترین دغدغه ها و نیازهای مخاطب ارتباط خاصی پیدا نمی کند.

بهتر است که پیش از آنکه به سراغ فروش و متقاعدکردن مخاطب نسبت به خرید بروید، اطلاع رسانی را سرلوحه کار خود قرار بدهید. از این طریق، حق ارائه درخواست های بیشتری را به دست می آورید. در واقع، لازم است که پیش از آنکه خواسته خود را برای اولین بار مطرح کنید، به دنبال راه هایی برای افزایش اطلاعات مشتری در زمینه مورد نظر باشید و سپس، در طول خرید نیز به این اطلاع رسانی ادامه بدهید.

 

هنوز زمان به خاک سپردن ایمیل مارکتینگ فرا نرسیده است، بلکه وقت آن است که تلاش های خود روی این کانال موثر را دو برابر کنید. با چند جرح و تعدیل حساب شده و منطقی و استفاده از ابزارهای مناسب می توانید در زمره آن دسته از بازاریاب هایی قرار بگیرید که بالاترین میزان بازگشت سرمایه را از ایمیل مارکتینگ کسب کرده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *