معرفی بهترین گوشیها و گجتهای نمایشگاه CES 2018

معرفی بهترین گوشیها و گجتهای نمایشگاه CES 2018
  • 1396/10/22
  • رقیه کُرد
  • 0

نمایشگاه CES 2018 چند روزی است که آغاز به کار کرده و روزانه شاهد معرفی محصولاتی فوق العاده هستیم. در این مطلب به معرفی بهترین محصولات چند گروه محبوب را خواهیم پرداخت.

تلفن های هوشمند

Sony Xperia XA2

این تلفن هوشمند میان رده دارای یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی است و از پردازنده قوی اسنپ دراگن ۶۳۰ استفاده می کند. عرضه این مدل از ماه فوریه در چهار رنگ نقره ای، سیاه، آبی و صورتی شروع خواهد شد و احتمالا قیمتی حدود ۳۰۰ دلار خواهد داشت.

Sony Xperia XA2 Ultra

در XA2 Ultra صفحه نمایش بزرگ تر بوده و ۶ اینچی است اما از همان پردازنده مدل XA2 استفاده شده است. البته یکی از نقاط قوت این تلفن وجود دوربین اختصاصی سلفی است. اگر چه هر دو مدل XA2 دارای دوربین سلفی با زاویه گسترده هستند اما  دوربین سلفی XA2 Ultra مجهز به ویژگی OIS بوده و عملکرد بهتری در تصویربرداری از جزئیات چهره شما و نه محیط اطراف خواهد داشت.

Sony Xperia L2

شرکت سونی عرضه مدل L2 را از فوریه سال جاری در امریکا آغاز خواهد کرد اما هنوز جزئیاتی از قیمت آن منتشر نشده است. هر چند Xperia L2 یک تلفن هوشمند ارزان قیمت با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی، پردازنده MediaTek و یک سورپرایز بزرگ خواهد بود یعنی وجود حسگر اثر انگشت!

 

Asus ZenFone Max Plus M1

تلفن هوشمند Max Plus شرکت ایسوس تا چندی دیگر وارد بازار امریکا خواهد شد. قیمت این مدل که در ماه فوریه عرضه خواهد شد ۲۲۹ دلار خواهد بود. این تلفن هوشمند از یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی FHD با نسبت تصویر ۲:۱ و باتری ۴۱۳۰ میلی آمپری بهره می برد.

Huwaei Mate 10 Pro

پرچمدار جدید شرکت چینی هوآیی هم در راه است. پیش سفارش این مدل از تاریخ چهارم فوریه آغاز و اولین ارسال ها در هجدم همین ماه به دست مشتریان خواهند رسید. امکان خرید این تلفن هوشمند مجهز به اندروید ۸ اوریو با قیمت ۸۰۰ دلار در اکثر فروشگاه های آنلاین فراهم خواهد شد. Mate 10 رقیب سرسخت پرچمداران شرکت های سامسونگ و اپل خواهد بود.

تبلت ها

HP Envy x2

این رقیب سرفیس مایکروسافت مجهز به یک پردازنده نسل هفتم اینتل است و صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی آن دارای وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ است. سیستم عامل ویندوز ۱۰ روی این تبلت نصب شده است و جالب اینجاست که مدل ویندوزی دیگر با همین نام عرضه خواهد شد که به جای پردازنده اینتل از پردازنده اسنپ دراگن ۸۳۵ کوالکام استفاده می کند. مدل جدیدتر و مجهز به پردازنده اینتل دارای یک کاور صفحه کلید است که می توان از آن به عنوان پوشش و هم به عنوان پایه استند استفاده کرد و البته عرضه قلم اختصاصی همراه Digital Pen شرکت HP با این محصول را نباید از قلم انداخت. ماندگاری باتری این دستگاه بیش از ۱۵ ساعت تخمین زده می شود. هنوز هیچ صحبتی از قیمت Eny x2 نشده و همانند بسیاری از محصولات عرضه شده در CES 2018 این تبلت هم در فصل بهار وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

Lenovo Miix 630

شرکت چینی لنوو هم با عرضه تبلت Miix 630 سر و صدای زیادی به پا کرده است. در قلب این تلبت پردازنده اسنپ دراگن ۸۳۵ تعبیه شده است. سیستم عامل دستگاه ویندوز ۱۰ اس خواهد بود و با استفاده از صفحه کلید اختصاصی عرضه شده، کاربران مشکلی در زمینه تایپ نخواهند داشت. با وجود استفاده از یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی عمر باتری این محصول ۲۰ ساعت تخمین زده شده است. اگر حاضرید ۸۰۰ دلار ناقابل برای تهیه این محصول هزینه کنید لنوو هم قول داده در ۶ ماه اول خرید امکان آپگرید رایگان به سیستم عامل ویندوز ۱۰ را برای شما فراهم کند. همان طور که می دانید در ویندوز ۱۰ اس خبری از نصب نرم افزار نیست و تنها می توان اپلیکیشن های ارائه شده در فروشگاه مایکروسافت را نصب کرد. این تبلت در ۶ ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

دستیاران خانگی هوشمند

LG ThinQ speaker

این اسپیکر جدید خانه های هوشمند از دستیار مجازی گوگل (Google Assistant) استفاده می کند از این رو هر کاری که Google Home بتواند انجام دهد، اسپیکر ThinQ شرکت ال جی هم قادر به انجام آن خواهد بود. این محصول خصوصا برای مشتریانی که سرمایه گذاری قابل توجهی در خرید محصولات سری ThinQ ال جی کرده اند بسیار مناسب خواهد بود. کاربران با استفاده از این اسپیکرها و دستیار گوگل قادر به کنترل و تعامل یکپارچه با محصولات سری ThinQ خواهند بود.

LG CLOi

از بین تمام دستیاران خانگی که تا کنون عرضه شده اند، ربات بامزه ClOi شرکت ال جی، عجیب ترین مدل است. اجازه دهید رک باشیم: در این برهه کنونی هر ربات دست ساز انسانی که سعی در گفتگو با ما کند و البته قصد بروز احساسات خود را هم داشته باشد طبیعتا دستگاهی عجیب و غریب جلوه خواهد کرد. طرز تعامل ربات CLOi ال جی با انسان ها دقیقا به همین شکل است. خوشبختانه (!) این دستیار هوشمند که قرار است تعامل خوبی با محصولات سری ThinQ ال جی داشته باشد، طی جلسه ارائه اکثر درخواست های رئیس بخش بازاریابی این شرکت را بدون پاسخ گذاشت. ربات CLOi با عملکرد نه چندان جالب نرم افزاری می تواند سوژه خوبی برای ساخت فیلم های ترسناک باشد. این ربات که قیمت آن هنوز مشخص نیست تا قبل از ماه ژوئن عرضه خواهد شد.

Lenovo Smart Display

Smart Display  اولین اسپیکر مجهز به صفحه نمایش است که از دستیار گوگل استفاده می کند، محصولی شبیه به دستگاه Amazon Echo Show. این دستگاه در دو نسخه ۸ و ۱۰٫۱ اینچی عرضه شده و سبک طراحی آن یادآور ابزارهای قدیمی است هر چند طراحی Echo Show شرکت آمازون هم چنگی به دل نمی زند. Smart Display شرکت لنوو دارای یک چیپ اسنپ دراگن ۶۲۴ و دو اسپیکر ۱۰ واتی است. اگر چه این دستگاه عنوان اولین اسپیکر مجهز به دستیار گوگل را یدک می کشد اما خبری از یکپارچگی خاص آن با اپلیکیشن ها و بازی های فروشگاه گوگل پلی نیست. البته طبق اخبار رسیده لنوو قرار است چنین کاری انجام دهد اما در این زمینه هنوز گام خاصی برداشته نشده است. این اسپیکر هوشمند در ماه جولای عرضه خواهد شد. مدل ۸ اینچی ۱۹۹ و مدل ۱۰٫۱ اینچی ۲۴۹ دلار قیمت گذاری شده اند.

JBL Link View

این دستیار خانگی که از نظر زیبایی وضعیت بهتری از سایر رقبا دارد هم از دستیار گوگل استفاده می کند. صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، امکان استریم صوتی بلوتوثی بسیار با کیفیت با فناوری Apt-X و مقاوم بودن صفحه نمایش در برابر آب از ویژگی های اصلی این محصول هستند. صحبتی از قیمت دستگاه نشده و احتمالا در تابستان پیش رو شاهد ورود آنها به بازارها خواهیم بود.

هدفون ها

Jabra Elite 65t و Jabra Elite Active 65t

این دو هدفون بی سیم شرکت جبرا که به ترتیب ۱۷۰ و ۱۹۰ دلار قیمت گذاری شده اند ماندگاری ۵ ساعته هنگام گوش دادن به آهنگ ها داشته و ضمنا با دستیاران هوشمندی مثل سیری، گوگل و الکسا هم سازگارند. مدل Active دارای یک شتاب دهنده داخلی برای نمایش آمار و ارقام فعالیت هاست و ضمنا در مقایسه با مدل معمولی ۶۵t  مقاومت بسیار بهتری در برابر آب، عرق و گرد و غبار از خود نشان می دهد.

Sony WF-SP700N, SP600N, SP500

اگر از نام های بسیار بد انتخاب شده صرفنظر کنیم باید بگوییم این هدفون های بی سیم جدید سونی با دستیار گوگل سازگار بوده و از ویژگی حذف نویز فعال هم بهره می برند. علاوه بر این هدفون های جدید مقاومت خوبی در برابر خیس شدن دارند اما ماندگاری آنها در هر بار شارژ، تنها سه ساعت است. هر چند جعبه شارژ ارائه شده با آنها امکان سه شارژ اضافه را هم فراهم می کند. قیمت تقریبی این هدفون ها چیزی نزدیک به ۱۸۰ دلار خواهد بود. سونی دو مدل نیمه بی سیم هم ارائه کرده است (دو گوشی هدفون با یک سیم به یکدیگر متصل هستند). این دو مدل WI-SP600N و WI-SP500 نام دارند. هدفون SP600N با قیمت ۱۵۰ دلار دارای ویژگی حذف نویز بوده اما با دستیار گوگل سازگار نیست ولی خوشبختانه ماندگاری باتری آن دو برابر یعنی چیزی نزدیک ۶ ساعت است. هدفون ارزان تر SP500 با قیمت ۸۰ دلار فاقد امکان کم تری است اما عمر باتری آن افزایش یافته و نیاز کاربر را برای ۸ ساعت گوش دادن پیوسته به موسیقی برطرف خواهد کرد. در این مدل هم خبری از ویژگی حذف نویز نیست.

JBL Reflect Mini 2 و Reflect Contour 2

این دو مدل هدفون بی سیم در فصل و با قیمت یکسان ۱۰۰ دلار عرضه خواهند شد. مدل Reflect Mini 2 کوچک تر بوده و طراحی زیباتری دارد در حالی که Contour 2 بزرگ تر بوده و دارای قلاب های روگوشی برای قرارگیری بهتر در گوش هاست. ماندگاری باتری این دو مدل بالای ۱۰ ساعت است و در برابر نفوذ آب یا عرض مقاومت نسبی دارند.

JBL GO 2  و Xtreme 2

مدل GO 2 با قیمت ۴۰ دلار یک هدفون بلوتوث سیار کوچک و مقاوم در برابر نفوذ آب است در حالی که مدل Xtreme 2 بزرگ تر بوده و کیفیت بسیار خوبی داشته و مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد.

Harman Kardon Allure Portable

یک هدفون هوشمند مجهز به دستیار هوشمند الکسا که کیفیت صوت بسیار خوبی دارد. در بهار امسال شاهد عرضه این محصول با قیمت ۱۹۹ دلار خواهیم بود.

Anker Zolo Liberty+

این هدفون های بی سیم مجهز به فناوری بلوتوث ۵ که امکان پخش پیوسته آهنگ تا ۳٫۵ ساعت را فراهم می کنند که البته زمان چندان قابل قبولی نیست. Zolo Liberty+ قیمتی حدود ۱۵۰ دلار خواهد داشت.

Sennheiser CX 6.0BT

هدفون های بلوتوث ۱۰۰ دلاری CX 6.BT از سبک طراحی مخصوصی که پشت گردن کاربر قرار می گیرد استفاده می کنند. اگر چه این طراحی چندان محبوب نیست اما شاید ماندگاری باتری ۶ ساعته آنها و همچنین قابلیت شارژ سریع نظر مشتری ها را به آنها جلب کند.

Audio-Technica ATH-SPORT70BT و ATH-SPORT50BT

این دو هدفون نیمه بی سیم که طراحی شبیه هدفون های قبلی دارند به ترتیب ۱۲۹ و ۶۹ دلار قیمت گذاری شده اند؛ البته رنگ و همچنین ویژگی ها و کیفیت صدای آنها هم متفاوت است. مدل گران تر یعنی SPORT70BT مجهز به راه اندازهای ۹ میلی متری و همچنین پشتیبانی داخلی از کدک با کیفیت AAC است. هر دو مدل در فصل بهار عرضه خواهند شد.

Audio-Technica ATH-ANC700BT QuietPoint

این محصول مشخصا برای رقابت با هدفون بسیار با کیفیت و موفق Bose QuietComfort 35 طراحی و ساخته شده است. این هدفون بلوتوثی با فناوری Apt-X  سازگار بوده و از پخش کدک AAC هم پشتیبانی می کند؛ ضمنا وجود ویژگی حذف نویز فعال که تنها در مدل های پیشرفته شاهد آن هستیم را نباید از قلم انداخت. قیمت این هدفون ۱۹۹ دلار بوده و در فصل بهار شاهد فروش آن خواهیم بود.

Audio-Technica ATH-DSR5BT

این هدفون قیمت بسیار بالایی معادل ۳۹۹ دلار دارد و با وجود هزینه ای که برای خرید آن خواهید کرد، طراحی آن احتمالا چنگی به دل شما نخواهد زد. این هدست بلوتوثی دور گردن کاربر قرار گرفته و گوشی های آن درون گوش جا خوش می کنند. هر چند از نظر کیفیت صدا، شرکت Audio-Technica به لطف استفاده از سیستم Pure Digital Drive قول بهترین کیفیت را داده است. این هدفون از یک چیپست جدید و یک سیستم انتقال سیگنال بهره می برد که از تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ جلوگیری می کند. این هدفون ها با فناوری Apt-X HD که امکان پخش صوت با وضوح بسیار بالا و کیفیت ۲۴ بیتی را فراهم می کند هم سازگارند.

Audio-Technica ATH-S200BT

بعد از مدل گران قیمت قبلی نوبت به هدفون روگوشی ATH-S200BT می رسد که قیمت بسیار معقول تری دارد یعنی تنها ۷۹ دلار. این هدفون در رنگ های جذابی عرضه شده و طراحی زیبایی دارد. مهم تر از همه اینها ماندگاری ۴۰ ساعته باتری تنها با یک بار شارژ است که البته باورش اندکی سخت است. متاسفانه در S200BT خبری از سازگاری با فناوری Apt-X و پشتیبانی از کدک AAC هم نیست. طبیعا با چنین قیمتی انتظار قابلیت های ویژه را نباید داشته باشید.

چیپ Qualcomm QCC5100

شرکت کوالکام که سابقه ای طولانی در ساخت پردازنده های سری اسنپ دراگن اکثر ابزارهای اندرویدی دارد در نمایشگاه CES یک چیپ بلوتوث کم مصرف جدید معرفی کرده است. این چیپ که برای هدفون های بی سیم عرضه شده زمان ماندگاری باتری ها را سه برابر بیشتر خواهد کرد. انتظار می رود در نیمه دوم سال شاهد عرضه هدفون های مجهز به این چیپ باشیم.

ابزارهای پوشیدنی

Garmin Forerunner 645

این ساعت مچی هوشمند مجهز به GPS (یک ویژگی معمول در محصولات شرکت گارمین) دارای امکاناتی ویژه برای ورزشکاران است. محصول Forerunner 645 در دو نگارش مختلف عرضه شده است. در مدل اول شاهد پشتیبانی از ذخیره سازی تا ۵۰۰ فایل هستید و در مدل دیگر این امکان وجود ندارد.

 

Suunto 3

این ساعت مچی هوشمند و ردیاب تناسب اندام طراحی بسیار زیبایی داشته و البته تاکید بیشتری بر حفظ سلامتی کاربر دارد. وجود حسگر ضربان قلب، سیستم انطباقی ورزش و نرمش، مقاومت در برابر آب و یک سری ویژگی کاربردی دیگر این محصول را تبدیل به گزینه ای بی نظیر برای دوستداران ورزش کرده است.

 

Vuzix Blade 

این عینک هوشمند مجهز به دوربین، میکروفون و حتی تاچ پد امکان تعامل با مغز متفکر که در پشت صحنه قرار دارد را فراهم می کنند یعی گفتگو با دستیار الکسای آمازون. عینک هوشمند Vuzix Blade علاوه بر وجود ویژگی های کاربردی طراحی بسیار زیبایی هم دارد. امیدواریم این محصول فوق العاده هم به سرنوشت عینک گوگل دچار نشود.

Omron HeartGuide

Omron یکی از شرکت های تولید کننده مطرح ابزارهای مانیتورینگ فشار خون در جهان است. این شرکت در نمایشگاه CES 2018 محصولی را معرفی کرده که به نظر می رسد اولین ردیاب تناسب اندام مجهز به ابزار اندازه گیری فشار خون با دقت بسیار بالا (در حد تجهیزات پیشرفته پزشکی) باشد. این ابزار فعلا در حال گذران مراحل آزمایشی است و به نظر می رسد با قیمت ۳۵۰ دلار به دست مصرف کننده نهایی برسد.

Inommdle Lab Sgnl

این ساعت هوشمند عجیب و ردیاب تناسب اندام از فناوری رسانش الکتریکی بدن برای انتقال صدای تماس از طریق دست شما، تا نوک انگشت استفاده خواهد کرد. هدف اصلی از انجام این کار فراهم شدن امکان برقراری تماس های کاملا خصوصی است… در حقیقت شما از نوک انگشت خود به عنوان گوشی تلفن استفاده خواهید کرد. به نظر شما عجیب نیست؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *