مروری بر ویژگی های گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

مروری بر ویژگی های گوشی Sony Xperia XA2 Ultra
  • 1396/10/24
  • زهرا معبودی
  • 0

Sony Xperia XA2 Ultra سومین گوشی معرفی شده ی اخیر سونی است که نگاه اجمالی به مشخصه های آن موجب شد که تصمیم بگیرم کمی در مورد آن با شما صحبت کنم. ویژگی های قید شده در این گوشی، به گونه ای است، که در میان این همه گوشی تازه متولد شده، نظرتان را به خود جلب خواهد کرد.

گویا آی تی: همراه با گویا آی تی، به بررسی ویژگی های گوشی Sony Xperia XA2 Ultra ادامه این مطلب را بخوانید.

معرفی اجمالی Sony Xperia XA2 Ultra :

با توجه به اینکه، این روزها خواسته های کاربران از تولید کنندگان گوشی های هوشمند این است که ارتقاع سخت افزاری داشته باشند، به نظر می رسد که Sony Xperia XA2 Ultra در دسته ی گوشی هایی است که یک سر و گردن از گوشی های معرفی شده برای سال ۲۰۱۸ بالاتر است. می توان گفت Sony Xperia XA2 Ultra یک گوشی همه کاره است و معمولا کاربری که آن را خریداری می کند، از آن راضی خواهد بود، اگر و تنها اگر، انتظار نمایشگری فوق العاده و high tech نباشد.

 Sony Xperia XA2 Ultra

بررسی طراحی ظاهری گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

Sony Xperia XA2 Ultra از جمله اسمارت فون های اندرویدی است که با پشتیبانی مستقیم و بدون نیاز به آپدیت، اندروید ۸ ارائه می شود.  ابعاد این گوشی به صورت ۱۶۳ x 80 x 9.5 mm میلی متر معرفی شده و می توان گفت که اولین گوشی ۱۶ سانتی متری است که من این روزها دیده ام. با توجه به ضخامت این گوشی که تقریبا نزدیک به ۱ سانتی متر است می توان مطمئن بود که با یک گوشی ضخیم سر و کار داریم. همه این ها موجب شده اند که وزن گوشی ۲۲۱ گرم باشد و این میزان تقریبا در میان متوسط گوشی های هوشمند هم رده اش، رقم جالبی نیست اما شاید برای شما این موضوع اهمیتی نداشته باشد. بهتر است هنگام خرید سنگینی این گوشی را جدی بگیرید و آن را تست کنید.

 Sony Xperia XA2 Ultra

بدنه گوشی Sony Xperia XA2 Ultra از جنس آلومینیم است و در رنگ های مشکی، طلایی، نقره ای و آبی ارائه شده است.

بررسی طراحی نمایشگر گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

نمایشگر ۶ اینچی این گوشی موجب شده که تفاوت کاملا محسوسی با سایر گوشی های هم رده خود داشته باشد. اما این نمایشگر ۶ اینچی که از تکنولوژی IPS LCD در ساخت آن استفاده شده است، به گونه ای است که دارای تراکم پیکسلی کمی است. برای درک بهتر این موضوع می توان به میزان رزولوشن ۱۰۸۰ x 1920 پیکسل اشاره داشت.

 Sony Xperia XA2 Ultra

از جمله سنسورهای بکار گرفته شده در این گوشی Scratch-resistant glass (Corning Gorilla Glass), Ambient light sensor, Proximity sensor است که باعث می شوند، بسیاری از اپلیکیشن ها روی این گوشی به خوبی جواب دهند. نبود سنسورها عملکرد برخی اپ ها را مختل می کنند و این گوشی در این باره کامل عمل کرده و جای نقص ندارد.

 Sony Xperia XA2 Ultra

بررسی طراحی دوربین گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

در مورد مشخصه های دوربین گوشی Sony Xperia XA2 Ultra تنها به بیان ۳ چیز اکتفا می کنیم چرا که همین ۳ آپشن گویای همه چیز است.

باید ابتدای امر  از سونی بخاطر دوربین عقب ۲۳ مگاپیکسلی آن تشکر کنیم که همیشه در این باره متفاوت عمل کرده است.

در ثانی باید گفت که با خرید این گوشی سلفی گیری که به شما تعلق می گیرد، ۱۶ مگاپیکسل است که اگر بگوییم عالی است واقعا کم گفته ایم.

همچنین دوربین عقب از فلش led برخوردار است اما با کمک این دوربین شما حتی قادر خواهید بود فیلم ۴k نیز بگیرید.

 Sony Xperia XA2 Ultra

بررسی طراحی سخت افزاری گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

گوشی جدید سونی از چیپ پردازنده Qualcomm Snapdragon 630 SDM630 پشتیبانی می کند که حامل پردازنده ای ۸ هسته ای با فرکانس پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتز است. از سویی پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 508 است و از حافظه ۴ گیگابایتی برای رم و حافظه داخلی ۶۴ مگابایتی برخوردار است. اگر قصد ضبط کردن فیلم های ۴k دارید بهتر است که به محض خرید به کمک اسلات های حافظه ای microSD, microSDHC, microSDXC، ظرفیت مموری گوشی را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

 Sony Xperia XA2 Ultra

بررسی باتری گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

این گوشی دارای باتری با ظرفیت ۳۵۸۰ میلی آمپر بر ثانیه است که البته از نحوه کارکرد این گوشی به تناسب عمر باتری، خبری هنوز در دست نیست.

 Sony Xperia XA2 Ultra

نکته مهمی که وجود دارد این است که با وجود اینکه این گوشی از ضخامت بالایی برخوردار است و گوشی هایی که در این رده قرار دارند معمولا دارای باتری های قابل تعویض توسط کاربر هستند، اما Sony Xperia XA2 Ultra  کماکان باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر دارد! این واقعا ناراحت کننده است چرا که استرس نگهداری آن بالا می رود.

 Sony Xperia XA2 Ultra

این گوشی از پخش رادیوی fm برخوردار است و خروجی صدای آن به دو صورت مجزای Earpiece, Loudspeaker می باشد. این جداسازی به طول عمر و کیفیت بیشتر گوشی ختم می شود.

این گوشی هوشمند جدید سونی، دارای قابلیت پشتیبانی از یک سیم کارت نانو است، اما دو نمونه دیگر از این گوشی ارائه شده که یکی از آن ها به جای برخورداری از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، تنها از حافظه ۳۲ گیگابایتی بهره مند است و مدل دوم نیز بجای پشتیبانی از یک سیم کارت، از دو سیم کارت پشتیبانی می کند.

 Sony Xperia XA2 Ultra

در حال حاضر، وجود حافظه رم بالا، دوربین های با کیفیت و البته ظاهر شیک آن، به عنوان برترین ویژگی های گوشی سونی به شمار می آید. در این باره دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *