چگونه از بازی‌های کامپیوتر عکس بگیریم؟

چگونه از بازی‌های کامپیوتر عکس بگیریم؟
  • 1396/11/12
  • زهرا معبودی
  • 0

تا به حال شده دلتان بخواهد از یکی از مناظر زیبای بازی ویدیویی جدیدتان عکس بگیرید؟ خب، امکان این کار وجود دارد. در حقیقت، برخی ابزارها حتی به شما اجازه می‌دهند تا بازی را متوقف کرده و با استفاده از یک دوربین متحرک از داخل بازی اسکرین شات بگیرید.

گویا آی تی: میانبرهای رایجی که برای تهیه‌ی اسکرین شات از کامپیوترهای دسکتاپ وجود دارد غالباً در بازی‌ها درست کار نمی‌کند. اگر دکمه‌های Win + Print Screen را فشار دهید شاید در نهایت با یک صفحه‌ی سیاه یا تصویری از میزکارتان مواجه شوید، پس برای انجام این کار باید از روش‌های دیگری استفاده کنید.

خوشبختانه، استیم (Steam) برای عکس گرفتن از بازی‌ها یک میانبر مخصوص دارد و این ویژگی درون درایور کارت‌های گرافیک NVIDIA و AMD هم قرار داده شده است. اگر کارت گرافیک NVIDIA دارید و در حال تست یک بازی جدید هستید، با استفاده از NVIDIA Ansel می‌توانید بازی را متوقف کنید و بهترین موقعیت را برای گرفتن اسکرین شات از شخصیت خود مهیا نمایید. با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید.

گرفتن اسکرین شات با استفاده از میانبر استیم

اگر بر روی استیم بازی می‌کنید، می‌توانید از قابلیت اسکرین شات داخلی این سرویس استفاده کنید. کافی است دکمه‌ی F12 را فشار دهید تا عکس گرفته شود. با انجام این کار صدای شاتر به گوش می‌رسد و نوتیفیکیشن Screenshot saved هم در گوشه‌ی صفحه ظاهر می‌شود.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

اگر بخواهید می‌توانید دکمه‌ی F12 را به هر دکمه‌ی دیگری تغییر دهید. برای انجام این کار از رابط استیم به مسیر Steam > Settings > In-Game بروید و گزینه‌ی Screenshot shortcut keys را عوض کنید.

 

برای مشاهده‌ی تصاویری که از داخل بازی تهیه کردید، با فشردن دکمه‌ی Shift+Tab و کلیک بر روی دکمه‌ی View Screenshots می‌توانید به بخش مربوطه بروید.

 

بعد از خارج شدن از بازی، می‌توانید از صفحه‌ی بازی در کتابخانه‌ی استیم اسکرین شات‌های خود را ببینید. به سمت پایین اسکرول کنید تا به صفحه‌ی بازی مربوطه برسید و از بخش Screenshots دکمه‌ی View Screenshot Library را ببینید.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

کتابخانه‌ی اسکرین شات‌ها به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را بر روی استیم آپلود کنید و آن‌ها را با همه‌ی کاربران، فقط دوستان، یا برای دسترسی شخصی خودتان به اشتراک بگذارید. علاوه بر این امکان اشتراک‌گذاری تصاویر بر روی فیسبوک هم وجود دارد. همچنین، این‌جا دکمه‌ای تحت عنوان Show on Disk هم وجود دارد که اسکرین شات‌ها را به شکل فایل‌های تصویری بر روی کامپیوتر شما نشان می‌دهد، و می‌گذارد تا هر کاری خواستید با آن‌ها بکنید.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

گرفتن اسکرین شات با استفاده از میانبرهای داخل بازی

 

خیلی از بازی‌ها، به خصوص بازی‌هایی که روی استیم نیستند، عملکردها و میانبرهای خاص خودشان را برای گرفتن اسکرین شات دارند. کلید گرفتن اسکرین شات اغلب همان Print Screen است، اما ممکن است این کلید در برخی بازی‌ها فرق داشته باشد. اگر این کلید را فشار دهید، عکسی از بازی گرفته می‌شود و بر روی دیسک ذخیره می‌گردد.

 

برای مثال در بازی‌های Battle.net شرکت بلیزارد، دکمه‌ی Print Screen همیشه برای گرفتن اسکرین شات استفاده می‌شود. سپس می‌توانید این اسکرین شات‌ها را از پوشه‌ای که درون هاردتان ذخیره شده پیدا کنید. برای مثال، بازی Overwatch اسکرین شات‌ها را در مسیر DocumentsOverwatchScreenShotsOverwatch ذخیره می‌کند.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

بسته به این که بخواهید از چه بازی اسکرین شات بگیرید، می‌توانید در اینترنت جستجو کنید تا ببینید با چه دکمه‌ای باید از بازی اسکرین شات بگیرید و فایل‌ها در چه مسیری ذخیره می‌شود.

 

گرفتن اسکرین شات با استفاده از NVIDIA GeForce Exprerience

 

اگر از کارت گرافیک NVIDIA استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد برنامه‌ی GeForce Experience این شرکت را هم نصب کرده‌اید. این برنامه کاربردهای مختلفی دارد و یکی از آن‌ها قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توانید از درون هر بازی عکس بگیرید. برای گرفتن اسکرین شات با GeForce Experience از دکمه‌های ترکیبی Alt+F1 استفاده کنید. این اسکرین شات در گالری خود برنامه ذخیره می‌شود و نوتیفیکیشن Screenshot has been saved to Gallery را هم در گوشه‌ی صفحه مشاهده خواهید کرد.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

برای مشاهده‌ی اسکرین شات‌ها، در هر جایی که باشید می‌توانید دکمه‌های Alt+Z را فشار دهید تا منوی مربوطه باز شود. سپس روی گزینه‌ی Gallery کلیک کنید تا همه‌ی تصاویر و ویدیوهای ShadowPlay را ببینید. علاوه بر این، اسکرین شات‌ها و ویدیوهایی که با GeForce Experience تهیه کرده‌اید از بخش Videos[Name of Game] قابل مشاهده هستند.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

گرفتن اسکرین شات‌های حرفه‌ای از درون بازی با استفاده از NVIDIA Ansel

 

GeForce Experience یک قابلیت فوق العاده دارد که نامش NVIDIA Ansel است و می‌تواند با یک دوربین متحرک از داخل بازی عکس بگیرد. این قابلیت فقط در برخی از بازی‌های خاص کار می‌کند که سازنده‌اش چنین امکانی را مهیا کرده باشد. ویژگی مذکور کاملاً جدید است، بنابراین تنها بعضی از بازی‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. برای مشاهده‌ی لیست کامل بازی‌های مجهز به قابلیت Ansel به سایت NVIDIA مراجعه کنید. برخی از این بازی‌ها عبارت‌اند از: Dishonored 2، Hellblade: Senua’s Sacrifice، Middle-earth: Shadow of War و The Witcher 3: Wild Hunt.

 

برای استفاده از قابلیت NVIDIA Ansel در بازی‌های مذکور، کافی است دکمه‌های Alt+F2 را فشار دهید. با این کار بازی فریز شده و نوار کناری Ansel ظاهر می‌شود. برای این که بتوانید اسکرین شات‌های خوبی بگیرید، باید با استفاده از دکمه‌های جهت‌دار کیبورد و کلیک و درگ کردن موس موقعیت دوربین را در فضای بازی تغییر دهید.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

برای استفاده از افکت‌های مختلف (مثل sepia tone) یا تنظیم میدان دید، می‌توانید گزینه‌های نوار کناری را تغییر دهید. از پایین می‌توانید تعیین کنید که اسکرین شات معمولی باشد یا باکیفیت بالا تا جزئیات بیشتری را در خود جای دهد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید اسکرین شات ۳۶۰ درجه‌ای بگیرید. اسکرین شات‌های ۳۶۰ درجه‌ای به روش‌های مختلف از جمله استفاده از مرورگر یا هدست‌های VR قابل مشاهده هستند.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

در نهایت بر روی دکمه‌ی Snap کلیک کنید تا اسکرین شات شما ذخیره شود. بعد از این که اسکرین شات‌های مورد نظر خود را گرفتید، می‌توانید آن‌ها را از بخش گالری GeForce Experience ببینید. کافی است دکمه‌ی Alt+Z را فشار دهید و روی Gallery کلیک کنید. این اسکرین شات‌ها در کنار ویدیوهای ShadowPlay یا اسکرین شات‌های معمولی GeForce Experience در بخش Videos[Name of Game] هم قابل مشاهده هستند.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

AMD ReLive

 

اگر کارت گرافیک AMD دارید می‌توانید از قابلیت AMD ReLive استفاده کنید، اما این ویژگی تنها در صورتی کار می‌کند که کارت گرافیک شما مجهز به معماری Graphics Core Next این شرکت باشد.

 

این برنامه هم چیزی بیشتر از NVIDIA Ansel ندارد. درست مثل استیم و GeForce Experience، با این قابلیت هم می‌توانید از بازی خود اسکرین شات یا ویدیو تهیه کنید.

 

بعد از این که ReLive را فعال کردید، با فشار دادن دکمه‌های Ctrl+Shift+E یا Alt+Z و سپس کلیک بر روی Screenshot می‌توانید از داخل بازی اسکرین شات بگیرید. این برنامه به طور پیشفرض اسکرین شات‌های شما را داخل پوشه‌ی Videos ذخیره می‌کند.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

 

گرفتن اسکرین شات با استفاده از نوار بازی ویندوز ۱۰

 

نوار بازی (Game Bar) ویندوز ۱۰ قابلیت گرفتن اسکرین شات هم دارد، بنابراین اگر نتوانستید از روش‌های قبلی استفاده کنید، می‌توانید از این ویژگی کمک بگیرید. برای استفاده از این روش با فشار دادن دکمه‌های Windows+Alt+Print Screen یا Windows+G می‌توانید نوار بازی را باز کرده و روی دکمه‌ی Screenshot کلیک کنید. این میانبرها در صورت تمایل شما از بخش Settings > Gaming > Game bar قابل تغییر هستند.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

وقتی با استفاده از نوار بازی اسکرین شات بگیرید، نوتیفیکیشن Screenshot saved در گوشه‌ی صفحه ظاهر می‌شود. تصاویری که به این روش تهیه شود همراه با ویدیوهایی که با کمک قابلیت Game DVR ویندوز ۱۰ تهیه شده باشد، در بخش VideosCaptures ذخیره می‌شود.

 

How to Take Screenshots of Your PC Games

دیدگاه خود را در رابطه با این ترفند با گویا آی تی در میان بگذارید و این مقاله را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *