معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+
  • 1396/12/9
  • زهرا معبودی
  • 0

سامسونگ بالاخره طی چند روز اخیر گوشی جدید اندرویدی خود را که به عنوان گل سر سبد گوشی های هوشمند سامسونگ به شمار می آید معرفی کرد و نام آن را Samsung Galaxy S9+ و Samsung Galaxy S9 نهاد. با یک نگاه ابتدایی که به مشخصه های این گوشی انداختم، برخی ویژگی ها را دوست داشتم چون ارتقا پیدا کرده بود اما برخی ویژگی ها کماکان در حد متوسط در این گوشی تعبیه شده اند. 

گویا آی تی: اگر قصد خرید این گوشی ها را دارید، لطفا کمی به نیازهای اولیه تان برای استفاده از گوشی توجه کنید و بعد به تناسب تنوع برند ها و مدل ها، یک گوشی کاملا دلخواه خریداری کنید.

خب بیایید با هم ویژگی های Samsung Galaxy S9+ را بررسی کنیم

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

بررسی ویژگی های طراحی گوشی Samsung Galaxy S9+

گوشی گلکسی اس ۹ پلاس، گوشی هوشمند اندرویدی است که به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید ۸ پشتیبانی می کند. اندازه ابعاد گوشی موضوعی است که برای خیلی ها اهمیت دارد. قبل از اینکه این گوشی را به دست بگیرید و آن را تجربه کنید بدانید که سامسونگ این گوشی را در سایز بزرگ و در ابعاد ۱۵۸٫۱ x 73.8 x 8.5 میلی متر ارائه کرده است.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

به تناسب بزرگ بودن این گوشی، وزن آن ۱۸۹ گرم نهایی شده که از متوسط گوشی های هم رده اش، حدود ۲۰ گرم سنگین تر است! آیا شما واقعا نگران ۲۰ گرم سنگینی هستید؟

این گوشی مطابق گوشی های پرچم دار این برند در هر دوره از بدنه ای شیشه ای و آلومینیمی تشکیل شده است. این ترکیب به گوشی زیبایی بیشتر و استحکام بهتری می بخشد.

دو تا از ویژگی های مهم این گوشی، بهره مندی از اسکنر عنبیه چشم و Fingerprint لمسی است.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

این گوشی هوشمند تحت گواهی تاییدیه IP 68 ارائه شده و ضد رطوبت و گرد و خاک است.

سامسونگ طراحی رنگ این گوشی را به گونه ای انجام داده که بتواند بعد از فروش آن را در دست اقشار مختلف مردم ببیند. از جمله می توان به طراحی رنگ های این گوشی به رنگ مشکی، خاکستری، بنفش و آبی اشاره کرد.

بررسی ویژگی های نمایشگر گوشی Samsung Galaxy S9+

در بخش نمایشگر این گوشی واقعا حرف هایی برای گفتن دارد.

نمایشگر گوشی گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ به اندازه ۶٫۲ اینچ در نظر گرفته شده است که رزولوشن فوق العاده آن به اندازه ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل گزارش شده است. این اندازه از نمایشگر با پوشش میزان گزارش شده از رزلوشن به تراکم پیکسلی بالای ۵۳۰ پیکسل در اینچ می انجامد که واقعا رقم فوق العاده و کم نظیری در میان گوشی های هوشمند است.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

نمایشگر یاد شده تحت تکنولوژی Super AMOLED طراحی و تولید شده است.

در نهایت از دیگر ویژگی های این نمایشگر پر قدرت می توان به قابلیت هایی مثل  پشتیبانی از ویدئو HDR، شیشه مقاوم در برابر خراش، حسگر نور محیطی، حسگر مجاورت اشاره داشت.

بررسی ویژگی های دوربین گوشی Samsung Galaxy S9+

اگر به عکاسی علاقمند هستید شاید این گوشی بتواند برخی از ویژگی هایش را در دل شما جا کند اما برخی دیگر واقعا حرفی برای گفتن ندارد. در دوره ای که بسیاری از گوشی های هوشمند با دوربین های عقب و اصلی بالا تر از ۱۲ مگاپیکسل ارائه می شوند، جای تعجب دارد که سامسونگ هنوز روی رقم ۱۲ مگاپیکسل تمرکز دارد.

حتی فلش پشتیبانی کننده از این دوربین، فلش ساده ال ای دی است. اما اندازه پیکسل سنسور دوربین به اندازه کافی ارتقا پیدا کرده و به میزان ۱٫۴ μm گزارش شده که فوق العاده است.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

دوربین سلفی گیر این گوشی نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است.

نظر کلی شما در رابطه با دوربین این گوشی چیست؟

بررسی ویژگی های سخت افزاری گوشی Samsung Galaxy S9+

این گوشی هوشمند از چیپ پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 SDM845 بهره مند است که یک پردازش گر ۸ هسته ای، با فرکانس پردازشی ۲٫۸ گیگاهرتز آن را مدیریت می کند.

پردازشگر گرافیکی این سیستم نیز Adreno 630 گزارش شده است که این پردازشگر و برند آن برای تمام اهالی سامسونگ کاملا نام آشنا است.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

ویژگی خاصی که از این گوشی به چشم واقعا می آید میزان حافظه رم است که به میزان ۶ گیگابایت گزارش شده است. دقت کنید که شما این گوشی را با حافظه داخلی و پیش فرض ۶۴ گیگابایتی خریداری می کنید اما به کمک توسعه دهنده های حافظه ای می توانید میزان آن را تا ۴۰۰ گیگابایت ارتقا دهید.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

باتری این گوشی با ظرفیت ۳۵۰۰ mAh بهترین انتخابی بوده که سامسونگ ترجیح داده برای گل سر سبد خود تایید کند. در کنا این پشتیبانی از شارژ وایرلس ویژگی جدیدی است که کاربران این گوشی را هیجان زده خواهد کرد.

از نظر اسپیکر گوشی گلکسی اس ۹ پلاس حرف جدیدی دارد! خروجی صدای این گوشی به دو صورت خروجی صدای تلفن ( برای تماس ) و خروجی موزیک تعبیه شده که برای خروج صدای موزیک، دو اسپیکر جداگانه روی گوشی تعبیه شده است. این قابلیت تقریبا میان گوشی های هوشمند کم نظیر بوده است.

از جمله سنسورهای تعبیه شده در این گوشی نیز می توان به Accelerometer, Gyroscope, Compass, Hall (for flip covers), Barometer اشاره کرد.

چراغ های ال ای دی پشتیبانی کننده از نوتیفی، بازخورد لمسی، آهنگ های زنگ، لرزش، حالت پرواز، حالت بی صدا، بلندگو نیز از دیگر قابلیت هایی است که برای بخش نوتیفی ها در نظر گرفته شده است.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

از دیگر ویژگی های مبتنی بر صوت در این گوشی می توان به شماره گیری صوتی، دستورات صوتی، ضبط صوت نیز اشاره کرد.

شاید با وجود برنامه های آنلاین و افزایش سرعت اینترنت، نیازی به استفاده از بلوتوث نداشته باشید اما اگر بخواهید هدست بلوتوثی به گوشی نصب کنید، کافی است که بدانید این گوشی از بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی می کند که آخرین تکنولوژی روز بلوتوثی تا کنون بوده است.

از نظر پشتیبانی از وای فای نیز این گوشی با مشخصه وای فای ۸۰۲٫۱۱ a, b, g, n, ac و به صورت دو بانده، معرفی شده که بهره مندی از Mobile hotspot ویژگی شاخص آن است. 

این گوشی از کانکتور یو اس بی USB Type-C ( با قابلیت معکوس سازی ) نیز پشتیبانی می کند.

گوشی گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ قرار است ۱۶ اکتبر روانه بازار شود و قیمتی که برای ان در نظر گرفته شده ۸۴۰ دلار است.

زمانی که بخواهید یک دستگاه گوشی سامسونگ گلگسی اس ۹ پلاس خریداری کنید فروشنده شما را با سه مدل از این گوشی مواجه خواهد کرد. اولین مدل، همان چیزی است که تا کنون برای شما از آن گفتیم.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

مدل دوم، در حقیقت از نظر پردازنده گرافیکی و پردازشگر مرکزی، دارای کمی تفاوت است:

دارای چیپ سیستم Samsung Exynos 9 9810

با پشتیبانی از یک سی پی یو ۸ هسته ای با ویژگی های  ۲۹۰۰ MHz, Exynos M3 and ARM Cortex-A55, 64-bit, 10 nm

پردازنده گرافیکی: Mali-G72 MP18

همچنین مدل سوم همان گوشی است که در ابتدا در مورد آن صحبت کردیم، منتها با تفاوت اینکه از دو اسلات سیم کارت بهره مند است که یکی از آن ها با بخش توسعه دهنده حافظه ای مشترک است.

معرفی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy S9+

آیا شما در صدد خریداری این گوشی هستید؟ به نظر شما این گوشی جدید سامسونگ با گلکسی اس ۸ چه تفاوت هایی دارد؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *