۶ تنظیم حریم خصوصی که می بایست در گوشی اندرویدی یا آیفون چک کنید

۶ تنظیم حریم خصوصی که می بایست در گوشی اندرویدی یا آیفون چک کنید
  • 1397/1/7
  • زهرا معبودی
  • 0

با شروع کار به عنوان یک پیام رسان با تصاویری که به طور خودکار تخریب می شدند، اسنپ چت تبدیل به یک پلتفورم شبکه اجتماعی کامل شده است. گویا آی تی: با افزایش قابلیت ها اجازه دسترسی های بیشتری افزوده می شد و ما هم معمولا همیشه کلید “OK”  را می زنیم و ادامه می دهیم. اما برخی اوقات بد نیست که نگاهی به تنظیمات بیاندازیم و ببینیم که چه اطلاعات شخصی ای را در اختیار همگان قرار داده ایم.

قابلیت هایی نظیر Ghost Mode می تواند با عدم نمایش مکان شما از حریم خصوصی شما محافظت کند در حالی که دیگر قابلیت های اسنپ چت نظیر پیش فرض های ردیابی تبلیغات و آنتی اسپم به شما آسایش خاطر می دهند. ما در ادامه وارد جزئیات هر یک از این تنظیمات حریم خصوصی برای کاربران اندرویدی و آیفون می شویم که اگر نگرانی امنیتی دارید خیالتان را آسوده کنیم.

Ghost Mode یا حالت روح

راهی بسیار خوب برای خصوصی ماند فعال سازی این قابلیت است. به طور پیش فرض این تنظیم فعال است اما اگر با Snap Map کار کرده باشید این قابلیت به طور خودکار غیر فعال می شود از این رو بد نیست دوباره آن را بررسی کنید. پس از فعال سازی هیچکس حتی دوستان شما نیز نمی توانند محل دقیق شما را پیدا کنند.

۲-Factor Authentication

فعال سازی ۲FA یا همان تایید صلاحیت دو مرحله ای بهترین کار برای ایمن سازی اکانت شماست زیرا تنها راه وارد شدن به اسنپ چت شما وارد کردن رمز عبور و یک کد خاص است که به موبایل شما پیامک می شود. چندین راه برای فعال سازی آن وجود دارد. اول بر روی Bitmoji خودتان در سمت چپ فوقانی صفحه بزنید و سپس بر روی علامت چرخ دنده سمت راست فوقانی بزنید تا وارد تنظیمات شوید.

حریم خصوصی در اندروید و آیفون

سپس بر روی “Login Verification” بزنید (که اسنپ چت به آن ۲FA می گوید). شما می توانید بدین دو طریق این قابلیت را فعال کنید: از طریق پیامک و یا از طریق اپلیکیشن تایید صلاحیت متفرقه.

حریم خصوصی در اندروید و آیفون

فعال سازی با پیامک بسیار آسان است. بر روی “SMS” در صفحه Login Verification بزنید تا کد تایید صلاحیت را از طریق پیامک در هر بار لاگین کردن برای شما ارسال شود.

حریم خصوصی در اندروید و آیفون

اگر می خواهید از اپلیکیشن تایید صلاحیت متفرقه استفاده کنید ما استفاده از Google Authenticator را پیشنهاد می کنیم. پس از نصب کردن این اپلیکیشن به صفحه Login Verification در اسنپ چت بروید و از آن جا بر روی “Authentication App” بزنید و سپس “Set Up Manually” را بزنید و اسنپ چت پس از یک جستجو سریع اپلیکیشن Google Authenticator را خوایت یافت. سپس  برنامه گوگل را باز کنید و از شما خواسته می شود که برای نام کاربری اسنپ چت “Add the token” انجام دهید. بر روی “Yes” بزنید و وارد اسنپ چت شوید و کد را وارد کنید و “Continue” را بزنید.

حریم خصوصی در اندروید و آیفون

چه کسی می تواند با شما ارتباط برقرار کند

در تنظیمات اپلیکیشن (بر روی تصویرتان در صفحه اصلی بر روی آیکون چرخ دنده بزنید)، به پایین آمده تا به یک تیتر Who can… برسید. بر روی “Contact Me” بزنید و مطمئن شوید که بر روی “My Friends” تنظیم شده است. بدین صورت افراد غریبه نمی توانند با داشتن نام کاربری شما به شما پیام بدهند.

حریم خصوصی در اندروید و آیفون

چه کسی می تواند استوری شما را ببیند

درست همانند گزینه قبل، بهتر است که تنها دوستان شما بتوانند استوری شما را ببینند. به همان بخش Who can… بروید و گزینه “View My Story” را بزنید و مطمئن شوید که گزینه بر روی “My Friends” تنظیم شده است. از طرفی می توانید گزینه “Custom” را انتخاب کنید. این قابلیت علی الخصوص برای وقتی که می خواهید کاربران خاصی را بلاک کنید مناسب است از این رو My Friends حریم خصوصی بهتری فراهم می کند.

حریم خصوصی در اندروید و آیفون

چه کسی می تواند شما را اد کند

احتمالا مهم تر از همه این است که نمی خواهید افراد غریبه شما را اد کنند. در همان بخش Who can… بر روی “See me in Quick Add” بزنید. مطمئن شوید که گزینه تیک نداشته باشد تا کسانی که شما آن ها را اد نکرده اید نتوانند شما را اد کنند. با این حال، اگر به آن ها اسنپ کد یا نام کابری بدهید می توانند شما را اد کنند.

حریم خصوصی در اندروید و آیفون

Ad Tracking

به طور پیش فرض، اسنپ چت بر اساس کوکی ها و دیگر داده های جستجو برایتان تبلیغات نمایش می دهد. اگر یک وبسایت کوکی های Ad tracking داشته باشد و طرف قرارداد با اسنپ چت باشد شما در اسنپ چت بر اساس فعالیت هایتان در وبسایت مذکور تبلیغات هدف مند  دریافت خواهید کرد.

این کار این روز ها معمول است اما شما مجبور نیستید در این کار نقشی داشته باشید. برای راهایی از این تبلیغات اختصاصی به بخش تنظیمات در اسنپ چت بروید و گزینه “Additional Services” را انتخاب کنید. از آن جا گزینه “Manage” را انتخاب کنید و بر روی “Ad Preferences” بزنید و تیک هر دو گزینه موجود را بردارید. به خاطر داشته باشید که با تغییر دادن این تنظیم شما همچنان تبلیغات را مشاهده می کنید اما دیگر از ردیاب های بین پلتفورمی برای دریافت تبلیغات هدفمند استفاده نخواهید کرد.

حریم خصوصی در اندروید و آیفون

دیدگاه خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *