چطور قابلیت Nearby Sharing در ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنیم؟

چطور قابلیت Nearby Sharing در ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنیم؟
  • 1397/2/11
  • زهرا معبودی
  • 0

خاصیت Nearby Sharing که در ویندوز ۱۰ وجود دارد، به کاربران این ویندوز کمک می کند تا بتوانند به یکدیگر، فایل و لینک و مواردی نظیر این به اشتراک بگذارند. روش کار کردن با Nearby Sharing در ویندوز ۱۰ را در گویا آی تی شرح دادیم اما حالا اگر بخواهید این قابلیت را غیرفعال کنید این راهنما را بخوانید.

غیرفعال سازی Nearby Sharing در ویندوز ۱۰

گویا آی تی: برای اینکه بخواهید Nearby Sharing را در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنید کافی است که به اپلیکیشن تنظیمات مراجعه کنید. زمانی که این قابلیت را غیرفعال کنید دیگر خبری از نوتیفی با عنوان Looking for nearby devices روی ویندوز نخواهد بود و امکان اشتراک گذاری با شما فراهم نخواهد بود.

خب برای انجام این کار باید اپلیکیشن تنظیمات را اجرا کنید. برای این کار یکی از دو راه زیر را انتخاب کنید

۱- به بخش استارت بروید و روی آیکون مربوط به تنظیمات که شبیه چرخ دنده است کلیک کنید

۲- از دکمه ترکیبی Windows+I استفاده کنید

وقتی پنجره تنظیمات را باز می کنید،  دسته بندی های مختلفی در آن مشاهده می کنید که در سمت چپ گزینه System وجود دارد. مطابق آن چه در عکس زیر می بینید روی این گزینه کلیک کنید:

System

در صفحه ای که باز می شود می توانید در ساید بار چپ Shared Experiences را مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید تا در سمت راست گزینه  Nearby Sharing را مشاهده کنید. در زیر همین قسمت یک تاگل وجود دارد که اگر آن را بکشید off می شود. دقیقا همین کار را انجام دهید.

غیرفعال کردن  Nearby Sharing

بدین صورت این قابلیت غیرفعال می شود و امکان دریافت فایل از سیستم های کناری وجود نخواهد داشت.

یک نکته استثنایی:

زمانی که شما بخواهید امکان دریافت فایل را از سایر سیستم ها، غیرفعال کنید اما برای سیستم هایی که خودتان مدیریت آن را برعهده دارید این قابلیت فعال باشد یک آپشن اضافی وجود دارد که این محدودیت را رفع کند.

در وسط صفحه یک آپشن وجود دارد به نام I can share or receive content from که یک منوی کشویی است، آن را باز کنید و بعد گزینه My devices only را انتخاب کنید.

برای اینکه ویندوز سیستم های مخصوص شما را تشخیص دهد، باید در تمامی آن ویندوز ها، تنها با یک اکانت مشترک وارد شوید.

فایل ها کجا ذخیره می شوند

وقتی که کسی فایلی را برای شما ارسال می کند، در بخشی از ویندوز تان ذخیره می شود. برای پیدا کردن آن ها در همین صفحه، می توانید محل ذخیره سازی را مشاهده کنید. حتی می توانید آن مسیر را تغییر دهید.

به طور اتوماتیک قابلیت اشتراک گذاری نزدیک در ویندوز ۱۰ فعال است و شما می توانید روش فعال سازی و استفاده از آن را در اینجا مشاهده کنید. در صورتی که بعد از غیرفعال سازی بخواهید دوباره آن را فعال کنید به همین مسیر بروید و بعد off را با کشیدن تاگل آن، on کنید و از آن دوباره استفاده کنید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را برای ما بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *