چگونه از قابلیت Near Share ویندوز ۱۰ استفاده کنیم؟

چگونه از قابلیت Near Share ویندوز ۱۰ استفاده کنیم؟
  • 1396/11/23
  • زهرا معبودی
  • 0

به زودی قابلیت جدید و فوق العاده‌ای در زمینه‌ی اشتراک‌گذاری به ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود. این قابلیت Near Share نام دارد و از روی AirDrop اپل کپی شده است. Near Share به شما اجازه می‌دهد تا با کامپیوترهایی که در نزدیکی شما قرار دارند فایل و لینک ردوبدل کنید.گویا آی تی: این کامپیوترها باید مورد تایید شما باشند و با هم بر روی یک شبکه قرار داشته باشید. این ویژگی در نسخه‌ی Insider Build 17083 ویندوز ۱۰ موجود است و فقط با کامپیوترهایی که از این نسخه استفاده کنند کار می‌کند. علاوه بر این برای ارسال لینک‌ها و فایل‌ها به بلوتوث هم نیاز دارید.

 

Near Share ویندوز ۱۰

 

Near Share در بخش قابلیت‌های مربوط به اشتراک‌گذاری ویندوز ۱۰ قرار داده شده است. اپلیکیشن‌هایی که از قابلیت Share پشتیبانی می‌کنند به Near Share هم دسترسی خواهند داشت. اما فعلاً فقط با استفاده از File Explorer می‌توانید آن را امتحان کنید. کافی است یک پوشه را باز کرده و فایلی انتخاب نمایید. بعد از این که فایل انتخاب شد، زبانه‌ی جدیدی تحت عنوان Share در بخش زبانه‌ها ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کرده و دکمه‌ی سبز رنگ Share را انتخاب نمایید.

 

 Near Sharing

 

با این کار لیستی از اپلیکیشن‌های موجود که می‌توانید فایل را با آن‌ها به اشتراک بگذارید باز می‌شود. به سمت پایین اسکرول کرده و به دنبال بخش Nearby Devices بگردید. با کمک این بخش ویندوز ۱۰ به دنبال سایر کامپیوترهایی که امکان ارسال و دریافت فایل از طریق Near Share داشته باشند می‌گردد.

 

 Near Sharing

 

در کامپیوتر دوم هم برای دریافت فایل باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

  • بلوتوث را روشن کنید.
  • قابلیت Near Share را از بخش Action Center فعال نمایید.
  • از نسخه‌ی Insider Build 17083 ویندوز ۱۰ یا نسخه‌های بالاتر آن استفاده کنید.

 

فعال‌سازی Near Share

 

در Action Center ویندوز ۱۰ گزینه‌ای برای فعال یا غیرفعال کردن Near Share قرار داده شده است. پس Action Center را باز کرده و دنبال دکمه‌ای تحت عنوان Near Sharing بگردید. سپس روی آن کلیک کنید تا فعال شود. وقتی فعال شد، سایر کامپیوترهای متصل به شبکه می‌توانند آن را از بخش Nearby Devices مشاهده کنند.

 

 Near Sharing

 

تا زمانی که طرف مقابل درخواست شما را تایید نکند فایل‌ها یا لینک‌های شما منتقل نمی‌شود. وقتی یک نفر سعی می‌کند برای شما فایل یا لینک بفرستد، نوتیفیکیشنی حاوی پیام مذکور برای شما ظاهر می‌شود. سپس می‌توانید دریافت فایل را قبول یا رد کنید. اگر پیشنهاد را رد نمایید، کامپیوتر فرستنده به لیست سیاه منتقل نمی‌شود.

 

این قابلیت احتمالاً با آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ و از طریق یک نسخه‌ی پایدار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که این ویژگی را تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ ببینیم ولی این حدس فعلاً چیزی بیشتر از یک پیش‌بینی نیست. علاوه بر این باید شاهد استقبال خوبی از این قابلیت باشیم، چون با این روش امکان اشتراک‌گذاری بیسیم فایل‌ها فراهم می‌شود و دیگر لازم نیست خودتان را درگیر تنظیمات مربوط به بخش Network Sharing نمایید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *