معرفی گوشی Samsung Galaxy A9 اولین گوشی ۴ دوربین دار دنیا

معرفی گوشی Samsung Galaxy A9 اولین گوشی ۴ دوربین دار دنیا
  • 1397/8/5
  • زهرا معبودی
  • 0

حدودا دو هفته پیش بود که سامسونگ گوشی جدید خود، برای سری A را معرفی نمود. این گوشی که به نام Samsung Galaxy A9 مشهور شده است، در حقیقت چهارمین عضو از خانواده گلکسی A محسوب می شود. اپل برای این سری اعداد فرد در نظر گرفته است. با این حساب این عضو جدید که امسال وارد این گروه شده پس از نام های گلکسی A3، گلکسی A5، گلکسی A7، به صورت گلکسی A9 مشهور شده است.

البته نمی توان مثل سابق این سری از گوشی های سامسونگ را در رده های زیرین سامسونگ های سری S در نظر گرفت چرا که با مقایسه ای کوتاه و پر شتاب که بین این گوشی یعنی گلکسی A9 و گوشی های پرچم دار روز مثل آیفون XS MAX و گلکسی های رقیب داشتم، متوجه شدم که گوشی گلکسی A9 نه تنها در رده پایین تری در این باره نیست، بلکه در بعضی چیز ها و ویژگی های گوشی، واقعا پرچم دار تمام گوشی های دنیا است.

امروز در این مطلب به معرفی گوشی گلکسی A9 سامسونگ می پردازم.

 گلکسی A9 سامسونگ
گلکسی A9 سامسونگ اولین گوشی جدید و پر رقابت، از سری A در سال ۲۰۱۸

 

بررسی ویژگی های نمایشگر در گوشی Samsung Galaxy A9

انتظار داشتیم که سامسونگ گوشی جدید خود را به گونه ای طراحی کند و آن را توسعه دهد که چشم بسیاری از کاربران را به خود جذب کند و حداقل خریداران A7 را به سمت خود سوق دهد. تصور ما کاملا درست بود. از آن جا که روز های اخیر شاهد معرفی گوشی هایی با اندازه و ابعاد خاص بوده ایم متوجه شدیم که سامسونگ در این باره هم کار خود را به خوبی انجام داده است.

برای مثال اگر بررسی ظاهری و طراحی Samsung Galaxy A9 را از طراحی نمایشگر شروع کنیم باید بگوییم که، سامسونگ برای این گوشی جدید نمایشگر ۶٫۳ اینچی در نظر گرفته است. وقتی که یک گوشی با نمایشگری در مرز و محدوده ۶ اینچ انتشار می یابد، در حقیقت، باید ابعاد و اندازه گوشی را با اندازه ای بیش از ۱۵ سانتی متر تصور کرد. در باره گوشی سامسونگ گلکسی A9 نیز این ویژگی صدق می کند.

میزان رزلوشن این گوشی به میزان ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ پیکسل در نظر گرفته اند، که رقمی متوسط است و در مقایسه با گوشی های رده بالای روز، هنوز جای کار دارد. در عین حال تراکم پیکسلی حاضر بر این گوشی به میزان ۳۹۲ پیکسل بر اینچ گزارش شده است. این رقم در مقایسه با تراکم پیکسلی گوشی های روز که به ۵۳۰ می رسند، در رده متوسطی قرار دارد اما قابل قبول است و نتیجه خوبی از خود به نمایش می گذارد.

تکنولوژی بکار رفته در طراحی نمایشگر این گوشی Super AMOLED است که معمولا از پیش سامسونگ تجربه آن را داشته و با رضایت کامل دوباره آن را برای گوشی جدید خود برگزیده است.

اما یکی از مهم ترین چیزهایی که برای کاربران اهمیت دارد، سنسورهای بکار رفته در نمایشگر گوشی است. سنسورهای بکار رفته در نمایشگر با سنسورهای داخلی گوشی موضوعیت متفاوتی دارند و به طور متفاوت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

اما برای این گوشی سنسورهای نمایشگر به صورت

  • حسگر نور محیط
  • حسگر مجاورت

گزارش شده اند که در حقیقت لازمه ی هر گوشی به شمار می آیند.

 گلکسی A9 سامسونگ
در این تصویر میزان باریک بودن گلکسی A9 سامسونگ را مشاهده می کنید.

 

بررسی مشخصات دوربین در گوشی گلکسی A9 سامسونگ

یکی از چیزهایی که در سال های اخیر دریافته ایم، این بوده که سامسونگ با تولید هر نسل جدید از هر سری، نظیر A یا J یا S سعی بر این دارد که بر یک ویژگی خاص از گوشی ها بیشتر متمرکز باشد. برای مثال در مورد گلکسی A9 هر چند که ویژگی های برجسته زیادی وجود دارد اما کیفیت دوربین در این گوشی نشان می دهد که با نسل جدیدی از گوشی ها روبرو هستیم.

ویژگی های دوربین نیز نشان می دهد که بیشتر افرادی که به دنبال یک دوربین دیجیتالی خاص و پر کیفیت هستند، می توانند با اعتماد کامل A9 سامسونگ را انتخاب کنند.

 گلکسی A9 سامسونگ
اولین تیتر خبری از گلکسی A9 سامسونگ در روزهای اخیر، با عنوان اولین گوشی ۴ دوربینه دنیا معرفی شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اما این گوشی از نظر دوربین جلو و عقب، واقعا بی نظیر است

مخصوصا افرادی که به تماس تصویری و سلفی علاقه دارند، A9 را انتخاب خواهند کرد.

برای این گوشی دو دوربین عقب و جلو در نظر گرفته شده که هر دو با کیفیت ۲۴ مگاپیکسل معرفی شده اند. ویژگی دوربین دوم و سوم و چهارم، نیز در لیست جزییات دوربین بیان شده اند که هر کدام کیفیت خاص خود را دارند . برای مثال برای دوربین دوم عقب این گوشی یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی اعلام شده است. بنابراین می توان دوربین عقب را به صورت دوربینی معرفی کرد که اجزای آن با یک دوربین دوم نیز تکمیل می شود. این دوربین با فلش ساده LED تکمیل می شود.

دوربین های این گوشی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت بالا و تماس های ویدیویی و انتشار ویدیو را با خود به همراه دارند.

 

معرفی ویژگی های ظاهری گوشی گلکسی A9 سامسونگ

برای این که این گوشی را بهتر تصور کنید به معرفی ویژگی های ظاهری آن بسنده می کنیم که این ویژگی ها شامل:

  1. ابعاد گوشی گلکسی A9
  2. رنگ بندی های A9 سامسونگ

می باشد.

برای تصور ظاهری گوشی بهترین پیشنهاد، توجه به ابعاد گوشی است. همانطور که گفته شد، نمایشگر ۶٫۳ اینچی این گوشی بیان گر این است که گوشی جدید سری A سامسونگ دارای ابعادی بزرگ تر از ۱۵ سانتی متر است. با این حساب، ابعاد به طور دقیق به صورت ۱۶۲٫۵ در ۷۷ در ۷٫۸ میلی متر گزارش شده است.

رنگ های در نظر گرفته شده برای این گوشی به صورت

  • آبی
  • مشکی
  • صورتی

درنظر گرفته شده است. با این حساب می توان گفت که این گوشی مورد توجه قشرهای مختلف قرار خواهد گرفت چرا که رنگ بندی دقیقا به همین هدف صورت گرفته است.

 گلکسی A9 سامسونگ
گلکسی A9 سامسونگ از نظر طراحی ظاهری و ابعاد، یکی از جذاب ترین گوشی های برند مشهور سامسونگ است

 

بررسی مشخصات سخت افزاری گوشی گلکسی A9 سامسونگ

گوشی گلکسی A9 سامسونگ از نظر سخت افزاری، نیز حرف هایی برای گفتن دارد. معمولا وقتی صحبت از سخت افزار می شود بیشتر تمرکزمان بر روی

  1. پردازنده های  گوشی گلکسی A9 سامسونگ
  2. میزان حافظه در گوشی
  3. میزان ظرفیت باتری

است.

بررسی مشخصات پردازنده گرافیکی و مرکزی گوشی گلکسی A9 سامسونگ

برای گوشی گلکسی آ ۹ سامسونگ، سیستم پردازشی به صورت Qualcomm Snapdragon 660 SDM660 در نظر گرفته شده که از یک پردازنده ۸ هسته ای، برای انجام پردازش های لازم در آن استفاده شده است. این پردازنده مرکزی، با فرکانس ۲۲۰۰ مگاهرتز اقدامات پردازشی را به خوبی انجام می دهد که در مقایسه با گوشی های رده بالا، در یک طیف ( به طور تقریبی ) قرار دارند.

اما سیستم پردازشی گرافیکی این گوشی جدید سامسونگ ۲۰۱۸ نیز همچون گوشی های قدیمی تر از نوع Adreno است که اختصاصا برای گلکسی A9 سامسونگ Adreno 512 معرفی شده که نسل جدیدتری از این سرویس است.

 گلکسی A9 سامسونگ

اگر تا کنون صاحب گوشی های گلکسی سامسونگ بوده اید که از پردازشگر گرافیکی Adreno بهره مند بوده اند و از این بابت راضی بوده اید، اطمینان داشته باشید که رضایت شما با Adreno 512 بیشتر جلب می شود. از آن جا که گرافیک اپلیکیشن ها و بازی ها روز به روز بهبود پیدا می کنند، در گوشی های هوشمند نیز پردازشگر باید روز به روز پیشرفت کند که خوشبختانه سامسونگ به این موضوع توجه دارد.

اما برای این که تجربه بازی و یا کاربری اپلیکیشن ها را به خوبی داشته باشید تنها نیازمندی شما پردازش گرافیکی نیست بلکه به حافظه هایی مثل حافظه رم نیز باید توجه کنید.

 

بررسی وضعیت حافظه رم و حافظه داخلی گلکسی A9 سامسونگ

گلکسی A9 سامسونگ برای اولین بار است که توسعه یافته است. اما ویژگی های حافظه ای آن نیز موجب می شود که کاربران استقبال خوبی از آن داشته باشند. در این باره کافی است که فقط به دو آپشن زیر توجه کنید

 گلکسی A9 سامسونگ

وضعیت حافظه رم گلکسی A9 سامسونگ

در حالی که بسیاری از پرچم دار های قدرتمند گوشی های هوشمند از حافظه های رم ۴ گیگابایتی و یا کمتر بهره مند هستند، در اقدامی خاص، سامسونگ گوشی های این سری خود را با حافظه رم ۶ گیگابایتی توسعه داده است که گلکسی A9 سامسونگ نیز در میان این گوشی ها مشاهده شده است. حالا تصورش را کنید که چقدر اپلیکیشن ها و بازی ها به موازات هم به خوبی کار خواهند کرد.

 

وضعیت حافظه داخلی گلکسی A9 سامسونگ

اما در کنار میزان حافظه رم، حافظه رام یا حافظه اصلی گوشی نیز اهمیت بسزایی دارد. در این باره گلکسی A9 سامسونگ هم با رقم های راضی کننده به بازار آمده است. با این حساب، طبق مشخصات دریافت شده از سامسونگ این گوشی از یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار است که با کمک اسلات های کارت حافظه قادر خواهید بود تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ان را افزایش دهید.

با این ویژگی ها که تا کنون به خدمت شما ارائه شد می توان گفت که با یک گوشی رده بالا از سامسونگ مواجه هستیم که این گوشی با سیستم عامل Android  ۸٫۰ Oreo  بهترین عملکرد را برای شما ارائه خواهد داد.

 گلکسی A9 سامسونگ

 

بررسی مشخصات باتری گوشی گلکسی A9 سامسونگ

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هر گوشی باید داشته باشد تا کاربر رضایت حداقلی از آن داشته باشد خاصیت باتری آن است! به همین دلیل طی یکی دو سال اخیر توسعه دهندگان به دنبال طراحی گوشی هایی بوده اند که میزان مصرف باتری شان کاهش یابد و از طرفی با افزایش ظرفیت باتری، کاری کرده اند که طول عمر باتری بیشتر باشد.

البته امکاناتی نظیر شارژ وایرلس یا شارژ سریع نیز برای گوشی ها در نظر گرفته شده تا در این باره رضایت کاربران جلب شود.

 گلکسی A9 سامسونگ

با این وضعیت، باید گوشی A9 در این باره نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. با بررسی گزارش های معرفی این گوشی متوجه شدیم که گلکسی A9 از باتری برخوردار است که ظرفیت آن ۳۸۰۰ میلی امپر است. این رقم برای من جالب بود چرا که در مقایسه ای که برای گوشی آیفون XS MAX داشتیم، رقم ظرفیت باتری با حساسیت بالا به میزان ۳۱۰۰ میلی آمپر گزارش کردیم.

بیشتر بدانید: مقایسه تفاوت گوشی iPhone XS Max و iPhone X

اما این باتری از قابلیت شارژ سریع نیز برخوردار است که برای این موضوع از سرویس اختصاصی سامسونگ به نام Samsung Adaptive Fast Charging استفاده شده است.

 

سایر اطلاعات در مورد گوشی گلکسی A9

گوشی گلکسی A9 از رده ی گوشی های دو سیم کارته است که هر دو به صورت نانو سیم مورد استفاده قرار می گیرند.

امکانات ارتباطی این گوشی نظیر گوشی های روز دیگر، از جمله بروز ترین امکانات است که از جمله آن ها می توان به خاصیت بلوتوث ۵ اشاره داشت.

از جمله سنسورهای داخلی گوشی به صورت

  1. Accelerometer
  2. Gyroscope
  3. Compass
  4. Hall

گزارش شده اند.

همچنین گوشی از قابلیت های صوتی خاص نظیر دستورات صوتی، تماس صوتی و ضبط صوتی نیز برخوردار است.

گوشی جدید سری A سامسونگ موسوم به گلکسی A9 از دو خروجی صدا برخوردار است که به صورت صدای خروجی گوشی و تلفن در نظر گرفته شده است اما بهترین ویژگی آن در این باره وجود جک ۳٫۵ میلی متری هدفون است که کماکان با گوشی های سامسونگ همراه است ( برخلاف گوشی های آیفون )

این گوشی که در ۱۱ اکتوبر ۲۰۱۸ معرفی شده است قرار است ۱۵ نوامبر همین سال، منتشر شود.

هر چند همیشه برای گوشی های مختلف از هر سری، مدل های متفاوت با ویژگی های متفاوت در نظر گرفته می شود اما سامسونگ گلکسی A9 خود را کاملا یکتا طراحی کرده  است.

 

رقبای گوشی گلکسی A9 سامسونگ

با توجه به این که این گوشی در زمره گوشی های رده بالای سامسونگ به شمار می آید، ( حداقل از متوسط بالاتر است ) برای آن انواع و اقسام رقبا لیست شده اند که پاره ای از این رقبا، در لیست برند سامسونگ و برخی دیگر به پرچم دار های دیگر برند ها اختصاص یافته است. در زیر تصویری از رقبای گلکسی A9 سامسونگ را مشاهده می کنید

 گلکسی A9 سامسونگ
لیست تصاویر و نام ۱۰ رقیب اول گوشی گلکسی A9 سامسونگ

نظر خود را در رابطه با این گوشی با ما در میان بگذارید و بگویید که انتظار داشتید این گوشی با چه ویژگی خاصی منتشر شود.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *