چطور مانع فشرده سازی عکس ها در توییتر شویم؟

چطور مانع فشرده سازی عکس ها در توییتر شویم؟
  • 1397/11/9
  • زهرا معبودی
  • 0

توییتر یک شبکه اجتماعی است که اخیرا توجه ها به آن بسیار بیشتر شده است! هر چند این شبکه، جایی برای اشتراک گذاری عکس نیست و معمولا توییت ها متنی هستند اما چیزی که وجود دارد این است که توییت هایی که عکس دارند بیشتر  به اشتراک گذاشته می شوند و اصطلاحا ریتوییت می شوند.

اما برای کاربران هم مهم است که عکس هایی به اشتراک بگذارند که بتوانند کیفیت را ارائه کنند.

تقریبا تمام شبکه های اجتماعی ابزاری دارند که عکس ها را فشرده می کنند! مثلا فرمت عکس ها هر چه باشد باید تبدیل به jpeg شوند! فرمتی افتضاح که کیفیت را حفظ نمی کند.

اگر بخواهید عکس هایی که توسط توییتر نشر می کنید به کیفیت تمام اچ دی خود بمانند می توانید راهکار زیر را دنبال کنید.

 

فشرده سازی عکس در توییتر

خوشبختانه دو راه حل وجود دارد که می توانید با آن جلوی فشرده سازی عکس در توییتر را بگیرید!

 

راه اول: شیوه دستی ممانعت از فشرده سازی عکس توییتر

اولین راه این است که با کمک یک ابزار ویرایشگر عکس، یک خط پیکسل متن به بالای عکس اضافه کنید. دقت کنید که نیازی نیست روی رنگ خاصی کار کنید. در نهایت آن را در فرمت png ذخیره کنید.  در اینجا می توانید با یک ویرایشگر عکس حرفه ای آشنا شوید

اگر این کار برای شما خسته کننده است یا شما یک ویرایشگر تصویر ندارید که بتواند کار را انجام دهد (هر دو GIMP و Paint.Net کار می کنند)، می توانید از یک برنامه وب به نام Twitter image-compression preventer  استفاده کنید.

 

راه دوم: شیوه آنلاین برای جلوگیری از فشرده سازی عکس توییتر

برای استفاده از این شیوه، به این آدرس بروید. در این آدرس شما می توانید تصاویر را طوری ویرایش کنید که توییتر آن ها را فشرده سازی نکند.

وقتی وارد سایت شدید و سایت کاملا لود شد، تصویر مورد نظر خود را با درگ و دراپ کردن بکشید و در داخل سایت بیندازید.

با انجام این کار، یک صف پیکسل خالی به ابتدای عکس اضافه می شود.

البته می توانید به صورت دلخواه گزینه Display the fixed image instead of saving it را هم تیک دار کنید تا تصویر مورد نظر در مرورگر نمایش داده شود.

فشرده سازی عکس در توییتر

با این کار تصویر مورد نظر، با فرمت PNG ذخیره می شود و از آن به بعد هر بار که در توییتر آپلود شود، هرگز فشرده نمی شود. نکته ای که وجود دارد این است که، شما باید پیش از این کار، میزان کیفیت تصویر را به حدی برسانید که نیاز دارید.

اگر برای استفاده از توییتر از موبایل استفاده می کنید می توانید به کمک این وب سایت، به راحتی کار خود را در گوشی انجام دهید.

آیا در این رابطه سوالی دارید؟

منبع | منبع عکس: adage.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *