۹ راز برای پیدا کردن شغل دوست داشتنی و رسالت زندگی

۹ راز برای پیدا کردن شغل دوست داشتنی و رسالت زندگی
  • 1397/11/9
  • زهرا معبودی
  • 1

شغل دوست داشتنی! چیزی که شاید این روزها، فقط خاطره ای از آن باقی مانده باشد! چرا که خیلی ها معتقدند که شغل اصلا نیست چه برسد به دوست داشتنی یا منزجر کننده! مثلا در کلام معصومین علیهم السلام هم خوانده ایم که کار تفریح است و می دانیم که منظور از کاری که تفریح است همان کاری است که ما به آن می گوییم شغل دوست داشتنی!

خب حالا از کجا پیدایش کنیم؟ من اعتقاد دارم وقتی که شیوه زندگی مان را تغییر می دهیم می توانیم به بهترین شکل، آن چه را که دوست نداریم پس دهیم  و آن چه را که دوست داریم به دست آوریم.

اگر تو در شرایطی هستی که شغلت را دوست نداری، به این دلیل است که، آن را انتخاب کرده ای! دست از انتخابت بردار تا بتوانی آن شغل دوست داشتنی را از آن خود کنی.

البته به این راحتی ها هم نیست. من چند نکته در این باره باید بنویسم و فقط تو باید آن ها را اجرا کنی. این نکته ها راه کارهایی است که انسان های موفق همان کسانی که شغل دوست داشتنی دارند توصیه کرده اند

برای پیدا کردن شغل دوست داشتنی چکار کنیم؟

راهکاری های زیر را دنبال کن! فقط همین

متوقف کردن کارهایی که دوست ندارید!

پیدا کردن شغل دوست داشتنی

صاحب این عکس، گری وینچوک است که فردی موفق در زمینه کاری اش است. او در رابطه با پیدا کردن شغل دوست داشتنی می گوید:

من برای این که به خود واقعی ام دست پیدا کنم، دیگران را نادیده گرفتم. پس به خودتان گوش دهید و کاری را که انجام می دهید و از آن تنفر دارید متوقف کنید. شغلی که دوست ندارید را انتخاب نکنید چرا که هزینه آن بیشتر از سود هایش است.

حرف او این است که برای خوشایند کسی کاری نکنید! مثلا خیلی ها به دانشگاه می روند تا فقط دیگران را خشنود کنند در حالی که او در حال تلف کردن عمر خودش است نباید دیگران واقعا اهمیت داشته باشند.

اگر نمی دانید دقیقا باید چکار کنید تا بتوانید شغل دوست داشتنی تان را پیدا کنید، کار قبلی را متوقف کنید و کمی در این باره تحقیق و بررسی داشته باشید مثلا می توانید در مورد خود فکر کنید و نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید و روی نقاط قوت خود انرژی بیشتری بگذارید.

در این باره عجله نکنید و در مورد نقاط ضعف هایتان نیز هرگز خود را قضاوت نکنید.

وقتی که رویای خود را پیدا کردید، محکم به ان بچسبید و از کار کردن در این زمینه لذت ببرید.

گری وینچوک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت VaynerMedia که با بیش از ۷۰۰ کارمند با درآمد سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار یک فرد موفق در زمینه شغلی و رسالت زندگی اش است.

 

از خودتان حساب بکشید

شغل دوست داشتنی

شاید با خودتان بگویید این توصیه چه ربطی دارد! اما توصیه مربوط به صاحب عکس بالا به نام آلیسون بیرد است. شاید شما در زندگی خود در شرایطی قرار گرفته اید که خودتان هرگز مسبب آن نبوده اید! شرایط زندگی، فردی، اجتماعی و غیره!

مثلا این خانم دارای پدری بود که زندانی بود و مادرش مهربان بود اما مجبور بود سه شیفت کار کند! بنابراین طبیعی است که این دختر در دوران کودکی و نوجوانی محبتی نچشیده و تقریبا رها شده بوده است.

اگر شما هم به دنبال این هستید که چکار کنید تا بتوانید شغل دوست داشتنی تان را پیدا کنید کافی است که از خود بپرسید که آیا من انعکاس دهنده موهبت هایم هستم؟ آیا چیزی برای ارائه به هستی دارم ؟ این سوالات به شما کمک می کند که بتوانید به بهترین شکل، اعتماد به نفس پیدا کنید و متوجه شوید که رسالت خاصی بر دوش شماست و به دنبال آن رسالت باشید.

وقتی صحبت از کار و شغل دوست داشتنی می شود صرفا حرف ما این نیست که شما، به دنبال کاری بروید که حسابی پول درآورید بلکه بیشتر مربوط به موضوعی است که شخصیت شما را اعتلا می بخشد و رسالت شما را جلوی راه تان قرار می دهد.

آللیسون برد، معروف ترین مربی فروش و بنیانگذار Church of Profit Acceleration ، که در سال ۲۰۱۸ بابت فروش  به مشتریان ۱۳٫ ۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

 

 ارزش ساز شوید

شغل دوست داشتنی و رسالت زندگی

این توصیه خوب مربوط به صاحب این عکس به نام Glennda Baker LeBlanc است.

پیدا کردن کار معنی دار صرفا به این معنی نیست که شما، باید به دنبال کاری باشید که مردم و اجتماع آن را پذیرفته اند و مخصوصا به صورت فیزیکی صورت می گیرد! مثلا کار کردن با ماشین مکانیکی و یا بیل مکانیکی یک نوع شغل معنی دار در اجتماع است. اما وقتی صحبت از معنای واقعی می شود خانم Glennda Baker LeBlanc به آن جا می رسد که چیزی او را اغنا می کند که بتواند به کمک آن ارزشی را حفظ کند.

او حدود ۲۶ سال است که در املاک و مستغلات در حال کمک به مردم است. خوشحالی او از این است که توانسته در طول این سال ها به مردم کمک کند و آن ها را تا یافتن یک سر پناه حمایت کند.

Glennda Baker LeBlanc بیش از ربع قرن است که در زمینه املاک فعالیت دارد و به مشاوره می پردازد، و توانسته سالانه نیم میلیارد دلار فروش حرفه ای در سال را فراهم کند.

 

سرهم بندی کردن ایده ها هم خوب جواب می دهد

رسالت زندگی و شغل دوست داشتنی

ایده ی سر هم بندی کردن ایده ها، از کنی راتر است که عکسش را در بالا می بینید.

داستان  کنی راتر را خیلی دوست دارم. او می گوید که چند سال پیش در حال ساختن یک اسباب بازی بودم. این کار را ضمن کار روزانه ام انجام می دادم. فرزندانم و همسایه ها از این موضوع خیلی استقبال کردند و من تصمیم گرفتم شیوه ساختن این اسباب بازی را به مردم به طور آنلاین یاد بدهم.

هنگامی که می خواستم این کار را انجام دهم متوجه شدم که یک امکان برای پرداخت با یک کلیک وجود ندارد بنابراین این نیاز روز را شناختم و شروع کردم به ساختن آن و شرکتم را دایر کردم!

برای این که بتوانید یک کار دوست داشتنی پیدا کنید، لازم نیست که حتما، باید سریع آن کار را شروع کنید! کافی است در کنار کاری که شما به آن مشغول هستید تلاش های دیگری هم داشته باشید. زمینه سازی هایی ایجاد کنید و آرام آرام کار مورد نظر را شکل دهید.

کنی راتر، مدیر عامل و موسس شرکت Kajabi است که در جایگاه خود یک فرد موفق و کارآفرین است.

 

چیزهای مختلف را تست کنید

پیدا کردن شغل دوست داشتنی

تست کردن چیزهای مختلف توصیه رائول ویلیسیس است. رائول ویلیسیس کسی است که از ۱۳ سالگی شوق و ذوق کار کردن داشته و از همان سن و سال کارهایی را به عنوان شغل درآمد زاد به دست گرفته است. او می گوید انگیزه اصلی من در ۱۳ سالگی پول درآوردن بود اما همینطور که بزرگ تر شدم متوجه شدم که همه چیز پول نیست! باید انگیزه دیگری هم داشته باشم تا بتوانم کارم را ادامه دهم. من درآمد خوبی داشتم اما لازم بود چیزهای دیگری نیز تست کنم.

چیزی که رائول  به ان دست یافته بود این بود که پول دراوردن صرفا به تنهایی او را خوشحال نمی کند. برای همه همین طور است. برای پیدا کردن معنا در زندگی و کار معنا دار به این فکر کنید که چکاری است که اگر برای آن پول پرداخت نشود باز هم حاضر هستید این کار را انجام دهید؟ البته خیالتان راحت باشد که اگر در این امر صادقانه کار کنید، تا جایی پیش می رود که بتوانید از همان کاری که دلی انجام می دهید پول هم درآورید.

Rawul Villacis، مدیر عامل شرکت “Next Level Experience“، یک سازمان است که به بازماندگان سطح بالا اجازه می دهد رهبران بهتری شوند؛

از خودت بپرس که چگونه می توانی به دیگران خدمت کنی

پیدا کردن شغل دوست داشتنی

Amy Sangster صاحب این عکس می گوید، زمانی که در حال کار کردن در بانک بودم یکی از دوستانم که شغلی حسابی لاکچری داشت از زندگی شخصی اش می نالید و شکایت می کرد که وقت کافی برای بودن با عزیزانش ندارد. این شغل قطعا دوست داشتنی نیست. اما چیزی که مهم است باید این باشد که شما به این فکر کنید که واقعا چه چیزی و دستاوردی برای خدمت کردن به مردم دارید. چه چیزی موجب می شود که شما احساس کنید که دارید کار بزرگی انجام می دهید و دیگران را خشنود می کنید؟

Amy Sangster، یکی از بنیانگذاران Infinite Prosperity که در حال آموزش سرمایه گذاری، تجارت، و ایجاد ثروت به صورت رایگان است.

چه چیزی شما را تحریک می کند؟

شغل دوست داشتنی

الکساندر کوزووان هم توصیه های جالبی دارد. او می گوید با سازه های فلزی کودکانه زیاد بازی کرده است! تقریبا هر چه را تصور کرده می توانسته آن را بسازد. او می گوید که بارها و بارها چیزی را تصور کرده ام و بعد با تلاش و تکرار و ممارست آن را ساخته ام و کلی انگیزه گرفته ام. دیدن دستاورد هایش مهم ترین احساس انگیزشی را برای او به ارمغان آورده است.

تخیل موجب افزایش انگیزه در او شده است. او می گوید در سنین بزرگ سالی نیز وقتی که مسائل را با الگوریتم های پیچیده به چالش می کشیدم و بعد از چند روز، آن ها را حل می کردم خیلی احساس خوبی داشتم و متوجه شدم که این الگو در من زنده است و من را به پیش می راند.

حالا شما بگویید چه چیزی به شما هیجان می دهد؟ شما را به پیش می راند؟ چه چیزی موجب می شود که برای هر چیزی تلاش کنید؟ این عنصر را در زندگی خود پیدا کنید و بر اساس ان تلاش هایی داشته باشید.

با توجه به این عنصر و تلاش بر مبنای آن شغل دوست داشتنی خود را می توانید پیدا کنید!

الکساندر کوزووان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Setapp و MacPaw که برنامه گلچین آن CleanMyMac بیش از ۵ میلیون کاربر دارد

تغییراتی ایجاد کنید که شما و دیگران را خوشحال می کند!

شغل دوست داشتنی

Jason Hall کسی است که به شادی و خوشحالی برای موفقیت اعتقاد دارد. او می گوید برای این که تولید گر و مفهومی باشید، لازم است که از کار و شغلی که دارید خشنود باشید. اگر احساس می کنید خوشحال نیستید صبر کنید و لذت کارتان را پیدا کنید.

مثلا شاید شما متوجه شوید که مشتریان تان از خدمات شما خوشحال می شوند! این خود به طور اتوماتیک به خوشحالی تو نیز کمک خواهد کرد. بنابراین به دنبال رسیدن به شادی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در کسب و کار و شغل خود باشید.

جیسون هال، نویسنده، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Five Channels؛ تولید درآمد ۳۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۸ برای مشتریان

به افکارت توجه کن

شغل دوست داشتنی

Guy Sheetrit، در رابطه با کارش می گوید که من صاحب کسب و کاری کوچک بودم اما روش های سنتی و بازاریابی قدیمی دیگر جوابگوی من نبودند. به همین خاطر توسعه و طراحی سایت و سئو را یاد گرفتم و کسب و کارم را ارتقا دادم و بعد از آن به طور تمام وقت روی سئو و توسعه کسب و کار شغلم را بنا نهادم!

او معتقد است که ضمیر ناخود آگاه انسان آدمی را به جایی پیش می برد که شاید اعتماد کردن به آن در ابتدا کمی سخت باشد و یا شهود از آن دشوار تر باشد اما اگر به این احساس اعتماد داشته باشیم می توانیم به راحتی زمینه های جدیدی را بیابیم.

گای شتریت، مدیر عامل شرکت Over The Top SEO که راهکارهای بازاریابی سفارشی برای تجارت الکترونیک، شرکت های محلی برای بیش از ۵۰۰ شرکت را فراهم می کند

بدین صورت می توان حدس زد که پیدا کردن کار معنی دار، شغل دوست داشتنی و تمام این موارد اینقدرها هم سخت نیست! کافی است کمی جسور بود و اعتماد به نفس داشت و اعتقاد داشت که هر کس می تواند چندین شغل دوست داشتنی داشته باشد و رسالت خود را پیدا کند.

پیدا کردن رسالت یکی از مهم ترین عنصرها در زندگی است که اگر آن را بیابیم هم زندگی معنا داری خواهیم داشت و هم از شغل دوست داشتنی و کار رضایت بخش خشنود خواهیم شد.

راستی شما رسالت خود را چگونه پیدا کرده اید؟

منبع | منبع عکسها: Oracles

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *