اطلاع از میزان باطری دستگاه های متصل به بلوتوث آیفون

اطلاع از میزان باطری دستگاه های متصل به بلوتوث آیفون
  • 1397/11/28
  • زهرا معبودی
  • 0

برای اطلاع از درصد شارژ باتری دیوایس متصل به آیفون باید ابتدا با مفهوم شناساگر باتری در آیفون آشنا شوید. اگر به بالای گوشی های هوشمند خود نظیر آیفون نگاه کنید متوجه می شوید که با کمک قابلیت درصد باتری، می توانید متوجه شوید که چه مقدار از حجم باتری مصرف شده و چه مقدار هنوز قابل استفاده باقی مانده است. شما می توانید از مرکز کنترل به این بخش دسترسی داشته باشید اما چیز دیگری که اهمیت دارد میزان شارژ باتری دستگاه هایی است که به کمک بلوتوث به آیفون شما وصل شده اند. دانستن این قابلیت به شما کمک می کند که بتوانید مدیریت بهتری بر استفاده آن ها داشته باشید.

نمایش درصد شارژ باتری دیوایس متصل به آیفون

تقریبا از زمانی که آی او اس ۹ روی کار آمده این قابلیت نیز در آیفون فراهم شده تا بتواند با سنجش میزان باطری ها، کاری کند تا شما بتوانید از میزان طول عمر باتری دیوایس ها اطمینان حاصل کنید. هر چند در بسیاری از دستگاه ها ابزاری برای سنجش میزان باتری وجود ندارد، تا به خودی خود بتوانید به آن دست پیدا کنید اما آیفون قادر است که این دیوایس ها را ارزیابی کند و میزان شارژ آن ها را گزارش کند.

درصد شارژ باتری دیوایس متصل به آیفون

از جمله دیوایس هایی که آیفون قادر به خواندن میزان باتری آن ها است به شرح زیر می باشد:

  • ساعت هوشمند مثل : Apple Watch, Fossil Q Hybrid
  • هدفون ها مثل : AirPods and case, QCY QY7, Jabra HALO2, AudioMX HB-8A, Jarv NMotion BTHL-201, Anker Soundcore, SoundTrax, some Jaybirds, Moto Pulse, Bose SoundSport, Sony MDR-1000X, Beats headphones, Beats earphones
  • کیس باتری مثل : Apple Smart Battery Case
  • بلند گو ها مثل : Anker Soundcore, Bose SoundLink, Beats
  • دیگر دیوایس ها : MYNT Trackers, Apple Pencil (iPad only), AirTurn PEDpro

برخی از دیوایس هایی که از ۴ سال پیش روی کار آمده اند از این قابلیت بهره مند هستند در عین حال با یک بار اتصال و استفاده از ویجت مورد نظر، در آیفون راحت می توان تنها با یک بار اتصال متوجه شد که ابزار مورد نظر چقدر باتری دارد.

 

گام اول:  تنظیمات Today View را باز کنید

برای دیدن  Today View کافی است که در هر مکان که هستید، نظیر لاک اسکرین، یا در صفحه خانگی و یا مرکز نوتیفی ها، به سمت راست سوایپ کنید. در این حالت می توانید ویجت های مختلفی را ببینید. انقدر اسکرول کنید تا به عبارت Edit برسید.

درصد شارژ باتری دیوایس متصل به آیفون
ویرایش ویجت ها در آیفون برای نمایش درصد باتری دیوایس های بلوتوثی
ویرایش ویجت ها در آیفون برای نمایش درصد باتری دیوایس های بلوتوثی
ویرایش ویجت ها در آیفون برای نمایش درصد باتری دیوایس های بلوتوثی

گام دوم: افزودن ویجت باتری در آیفون

وقتی که در منوی Add Widgets قرار گرفتید، کافی است  در بخش More Widgets. و گزینه Batteries روی دکمه سبزرنگ بعلاوه یا آیکون (+) کلیک کنید. این کار ویجتی را ایجاد می کند که شما می توانید با گرفتن آن و کشیدن آن ویجت را در هر کجا که دوست دارید قرار دهید. Done را در نهایت بزنید تا اطمینان حاصل کنید که از تمام تنظیمات کنونی برای ویجت مورد نظر اطمینان دارید.

افزودن ویجت باتری

نکته: اگر نمی توانید ویجت Batteries را پیدا کنید بدین معنی است که دستگاه شما قابلیت و سازگاری برای پذیرش دیوایس های بلوتوثی را ندارد. اگر دستگاه بلوتوثی به سیستم موبایل تان وصل است، اما دوباره این ویجت ایجاد نشده است، باز هم این اتصال را بر قرار کنید و فرآیند ایجاد ویجت را مطابق آموزش بالا ادامه دهید تا این ویجت را مشاهده کنید.

اگر شما بخواهید ویجت باتری را حذف کنید باز هم کار آسان است. درصد شارژ باتری دیوایس متصل به آیفون تنها از طریق این ویجت نمایش داده می شود و با حذف کردن این قابلیت نیز از دسترس شما خارج می وشود.

کافی است تمام گام های بالا را دنبال کنید این بار در کنار ویجت Batteries می توانید علامت – را بزنید تا ویجت مورد نظر حذف شود.

 

گام سوم: چک کردن میزان باتری دیوایس های بلوتوثی

در این مرحله شما ویجت را ایجاد کرده اید و می دانید که گوشی موبایل شما به چند دستگاه مختلف با بلوتوث متصل شده است. برای مشاهده میزان درصد باتری ها می توانید ادامه مطلب را دنبال کنید

هر وقت بخواهید میزان درصد باتری و شارژ دیوایس هایی مثل هدست، اسپیکر و هدفون و غیره را مشاهده کنید به ویجت مراجعه کنید.

در ویجت لیست دیوایس ها را مشاهده می کنید. د مقابل هر دیوایس یک علامت باتری مخصوص قرار دارد که در آن عددی نوشته شده است.

مشاهده میزان باتری هر دیوایس متصل به آیفون

به طور کلی هر دیوایسی که به سیستم آیفون شما وصل باشد میزان باتری آن را مشاهده خواهید کرد. اگر نمی خواهید این ویژگی به قوت خود باقی بماند می توانید ویجت را حذف کنید یا به ios های قدیمی تر مهاجرت کنید.

یکی از مزیت های این ابزار این است که می توانید از آن به عنوان یک شناساگر برای میزان وضعیت باتری دستگاه مورد استفاده قرار دهید چرا که بسیاری از دستگاه ها از این قابلیت محروم اند اما آیفون می تواند میزان باتری آن ها را شناسایی کند.

در رابطه با این مطلب اگر سوالی دارید در بخش نظرات بنویسید.

منبع 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *