چرا گلکسی S10 سامسونگ فلش LED نوتیفی ها را حذف کرده است؟

چرا گلکسی S10 سامسونگ فلش LED نوتیفی ها را حذف کرده است؟
  • 1397/12/5
  • زهرا معبودی
  • 0

هر چند خبر های ریز و درشتی از پرچم دار سامسونگ به نام گلکسی S10 کم و بیش به گوش ما می رسید اما امروز رسما به معرفی کامل ویژگی های این گوشی هوشمند پرداختیم. برای اطلاع از ویژگی ها و معرفی گلکسی S10 می توانید این لینک را مطالعه کنید.

اما در حاشیه های معرفی این گوشی به نکته ظریفی برخورد کردیم که شاید شما را هم غافلگیر کند. فلش های ال ای دی نوتیفی به مرور روی تمام دستگاه ها قرار گرفتند و با کمک تکنولوژی قابلیت مدیریت آن ها روز به روز افزایش یافت تا جایی که شما می توانستید مشخص کنید که چه پیامی با چه رنگی ارائه شود! حتی می توانستید برای اپلیکیشن های مختلف نوتیفی های رنگی خاص را برنامه ریزی کنید.

یکی از مهم ترین مزیت های این قابلیت صرفه جویی در شارژ باتری گوشی، و عدم نیاز به چک کردن مداوم گوشی بود. اما در این لحظه در حالی که سامسونگ نسل ۱۰ ام از گلکسی های سری S خود را منتشر کرده متوجه شدیم که فلش نوتیفی در آن حذف شده است! به راستی چرا و چه چیزی را می توان جایگزین آن کرد؟

علت حذف فلش نوتیفی در گلکسی S10

نکته ای که وجود دارد هم اکنون گلکسی اس ۱۰ از قابلیت فلش نوتیفی برخوردار نیست. علت اصلی این موضوع که کاملا غیر عمد صورت گرفته، کاهش فضای روی نمایشگر، و برخورداری از نمایشگر Infinity-O می باشد.

البته با وجود این مساله و محدودیت ها بقیه سنسورها به خوبی روی گوشی قرار داده شده اند!

اما بعضی ها می گویند با حذف فلش نوتیفی در گلکسی s10 هیچ جایگزینی برای چراغ اعلان وجود ندارد ، بنابراین کاربران باید با استفاده از ضربه زدن روی نمایشگر متوجه شوند که آیا نوتیفی ای دریافت کرده اند یا نه! درست مثل روزهایی که خبری از گوشی هوشمند نبود. خوشبختانه One UI / Android Pie دارای یک گزینه است که به شما امکان می دهد روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا  صفحه نمایش به مدت ۳۰ ثانیه روشن شود و بتوانید نوتیفی های رسیده را چک کنید! از طرفی اگر نگران این هستید که عمر باتری تان زود تمام شود می توانید این تنظیمات را دستکاری نکنید.

موضوع حذف فلش نوتیفی ها کاربران را غافلگیر کرده و انتظار می رود که سامسونگ در مورد آن اقدامی جدید داشته باشد و بتواند  راه حلی برای این موضوع پیدا کند و آن را با Galaxy Note 10 یا Galaxy S11 معرفی کند.

با این وجود آیا شما هنوز هم حاضر هستید که هزینه بالا داشته باشید و یک دستگاه گلکسی s10 خریداری کنید؟

منبع:  sammobile  و  gadgethacks

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *