نمی توانم در گوگل درایو فایل آپلود کنم ( راه حل ها )

نمی توانم در گوگل درایو فایل آپلود کنم ( راه حل ها )
  • 1398/3/25
  • زهرا معبودی
  • 0

گوگل درایو یکی از مهم ترین امکانات نرم افزاری وب در دهه اخیر بوده که امکان ذخیره سازی انواع فایل های پر کاربرد را به طور رایگان به کاربران گوگل می دهد. اما گاهی استفاده از این ابزار دردسر ساز است مثلا وقتی تلاش می کنی یک موسیقی، یا یک فایل را روی گوگل درایو بارگذاری کنی، اما این کار با موفقیت انجام نمی شود یا این که، کمی طول می کشد یا مشکلات دیگری که نتیجه آن، عدم آپلود موفق فایل است. خب در این مقاله قصد داریم به حل مشکل آپلود گوگل درایو بپردازیم.

آنچه که در اینجا آورده شده، راه حل های مربوط به گوگل درایو برای نسخه وب است. اگر شما از نرم افزارهای دیگری نظیر موبایل برای استفاده از گوگل درایو استفاده می کنید ممکن است مشکلات تان متفاوت باشد. در عین حال آن ها را برای من کامنت کنید.

 

افزونه های بلاک کننده تبلیغات را غیر فعال کنید

ادد بلاکر ها یا افزونه های بلاک کننده تبلیغات که مخصوصا روی گوگل درایو کار می کنند، نظیر AdGuard و uBlock Origin موجب می شوند که کار کردن روی گوگل درایو با کمی مشکل مواجه شود.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

این بلاکر ها برای بسیاری از موارد نظارت کامل بر گوگل درایو وب دارند و تلاش دارند ورودی های گوگل درایو امن باشند. اما گاهی اختلال ایجاد می کنند و نمی گذارند که دسترسی گوگل درایو به درستی صورت گیرد.

پس اگر هنگام آپلود کردن فایل در گوگل درایو به مشکل برخورد کرده اید، و یک نرم افزار ادد بلاکر دارید، آن را غیر فعال کنید و دوباره این وضعیت را بررسی کنید. البته عاقلانه است که این دسترسی را صرفا برای گوگل درایو غیر فعال کنید ( اگر امکان دارد ) و بعد دوباره به امتحان آپلود محتویات خود بپردازید.

 

فایل آپلودی خود را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید

گوگل قادر است تا به میزان ۵ ترابایت حافظه در اختیار شما قرار دهد و فایل های بسیار حجیم را برای تان آپلود کند حتی اگر اینترنت شما به این میزان، توان نداشته باشد.

اما برای برخی از فرمت ها مثل شیت ها و داکیومنت های ورد، دارای محدودیت ۵۰ مگابایتی است.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

اگر می خواهید صد ها گیگابایت فایل را در گوگل درایو آپلود کنید این کار امکان پذیر است اما ممکن است در اثنای راه مشکل پیش بیاید. پس بهترین کار این است که در  Google Drive به عنوان فایل های شخصی، فایل های تان را آپلود کنید و در قطعات کوچکتر آن ها را به صف کنید تا عملیات به خوبی و در نظم کامل تحت نظارت خود گوگل درایو صورت بپذیرد.

گاهی اوقات می خواهید یک فایل متنی ۱۰۰ مگابایتی را آپلود کنید و این کار به طور کامل صورت نمی گیرد، تنها راهی که دارید این است که آن را به دو سه قطعه تقسیم کنید و از گوگل درایو بخواهید آن را آپلود کند و البته خودتان هم منتظر بمانید.

 

وضعیت گوگل درایو را بررسی کنید

گوگل درایو یکی از ابزارهایی است که واقعا همیشه در دسترس است و زمان هایی که دسترسی به آن قطع می شود و یا با اختلال مواجه می شود بسیار بسیار نادر است.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

اما اگر شانس با شما یار نباشد، ممکن است درست هنگام آپلود کردن فایل در گوگل درایو توسط شما، این سرویس قطع باشد. پس برای چک کردن وضعیت به G Suite Status Dashboard بروید و وضعیت درایو را بررسی کنید و ببینید که آیا واقعا دسترسی ها قطع است یا نه. اگر قطع باشد مجبور هستید که اندکی صبر کنید و دوباره اقدام به آپلود کنید.

 

راه اندازی مجدد / نصب مجدد  Backup and Sync

Backup and Sync  نام جدید برای برنامه دسک تاپ گوگل درایو است که بی سر و صدا در ناحیه اطلاع رسانی روی صفحه نمایش شما (گوشه پایین سمت راست در ویندوز، گوشه بالا و سمت راست در OS X) قرار دارد.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

اگر مشکلی برای تان پیش آمده می توانید روی  Backup and Sync کلیک کنید و وارد منو ها شوید و روی Quit Backup and Sync کلیک کنید.

برای بازگشایی مجدد، عبارت backup and sync را در داخل قسمت سرچ در استارت منوی ویندوز بنویسید و اپلیکیشن دسکتاپ را از این طریق باز کنید.

همچنین یک روش جایگزین این است که backup and sync را دوباره نصب کنید برای این کار باید به Apps & features مراجعه کنید.

 

از پنجره Private/Incognito  استفاده کنید

استفاده از حالت خصوصی مرورگر معمولا یکی از اولین راهکارهای ما برای حل مشکلات در اینترنت است که آپلود نیز شامل آن می شود. حالت Private/Incognito یکی از امکانات و حالت هایی است که کوکی ها را ذخیره نمی کند و معمولا برای ابزارهای وب گاهی همین کوکی ها هستند که دردسر ساز می شوند.

برای استفاده از این حالت، یک پنجره باز کنید و اطلاعات گوگل را وارد کنید و بعد وارد گوگل درایو شوید و عملیات اپلود را انجام دهید.

برای باز کردن حالت خصوصی، می توانید از شورت کات های زیر در بسیاری از مرورگر ها استفاده کنید

Ctrl + Shift + N

Ctrl + Shift + P

یا این که می توانید از منوی اصلی مرورگر، آن را باز کنید.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

 

دیتای مرورگر را پاک کنید

مرورگرها کوکی ها، داده های ورودی سایت ها و کش سایت ها و سایر داده ها را در خود ذخیره می کنند که در طول مدت زمان استفاده از این مرورگر ها، بتوانید راحت تر به اطلاعات سایت ها دسترسی داشته باشید و از طرفی بتوانید سریع تر صفحات را باز کنید اما مساله این است که، گاهی همین اطلاعات مانع شونده هستند تا برخی عملیات خاص نظیر آپلود روی گوگل درایو صورت بگیرد.

برای این کار باید کش و دیتای مرورگر را پاک کنیم.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

برای پاک کردن دیتای مرورگر فرض می کنیم که از گوگل کروم استفاده می کنیم پس باید از شیوه زیر استفاده کنید:

از منوی اصلی گوگل کروم History را انتخاب کنید یا Ctrl + H. را بزنید.

در ادامه روی Clear browsing data کلیک کنید تا آپشن ها نمایش داده شوند و Clear Data را انتخاب کنید.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

از طرفی می توانید مستقیما به مسیر chrome://settings/clearBrowserData بروید و به مسیر اصلی دسترسی پیدا کنید.

دیتای مرورگر را پاک کنید و بعد فایل ها را آپلود کنید و وضعیت را بررسی کنید.

 

از مرورگر های مختلف استفاده کنید

اگر هیچ کدام از راه حل های بالا نتوانست مشکل شما را حل کند می توانید به راحتی، از مرورگر های دیگر استفاده کنید مثلا به جای کروم، می توانید از اپرا یا فایرفاکس استفاده کنید.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

گاهی اوقات مشکلات موقتی در مرورگر ها رخ می دهد که امکان آپلود فایل گوگل درایو را فراهم نمی کند. در این حالت تنها کاری که باید کنید این است که مرورگر خود را موقتا تغییر دهید. از جمله بهترین مرورگر ها برای استفاده از گوگل درایو و سایر ابزارهای گوگل  Chrome، Firefox، Opera، Safari، Internet Explorer و Microsoft Edge می توان نام برد.

اگر از یکی از این مرورگر ها استفاده کردید و مشکل حل شد، پس بهتر است که مرورگر قبلی خود را بروز رسانی کنید. معمولا بروز رسانی می تواند مسائل و باگ ها و محدودیت ها را حل کند.

 

امکان نمایش images را روشن کنید

به هر دلیل منطقی یا غیر منطقی، وقتی که در مرورگر تصاویر غیر فعال باشند، گوگل درایو به درستی کار نمی کند. حتی اگر شما از این ابزار برای مشاهده و یا ویرایش فایل استفاده کنید در عین حال، برای آپلود با مانع مواجه می شوید. با کمک این مقاله می توانید شیوه فعال کردن و غیر فعال کردن تصاویر در مرورگر را یاد بگیرید.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

 

ممکن است خطای شبکه وجود داشته باشد

گاهی وقت ها وجود خطای شبکه می تواند مساله ساز شود. مخصوصا برای زمانی که در حال استفاده از گوگل درایو هستید و عملیات آپلود شروع شده اما ناگهان عملیات قطع می شود خوب است که نگاهی به روتر خود بیندازید و وضعیت شبکه خود را بررسی کنید.

همچنین بهتر است در چنین شرایطی یک بار روتر خود را خاموش و روشن کنید.

نکته دیگر این که اگر از پرو+کسی ها استفاده می کنید، و یا وی پی ان فعال دارید، وجود برخی از این ابزارها موجب می شوند که شما نتوانید به درستی از ابزارها استفاده کنید.

اگر احساس می کنید خطا مربوط به شبکه داخلی شما است، بهترین راه حل این است که روتر خود را ریست کنید.

آپلود فایل گوگل درایو و حل مشکل ها

 

شاید فایل های تان مساله دار باشند

گاهی اوقات عملیات آپلود فایل گوگل درایو با مشکل مواجه می شود تنها و تنها بخاطر این که خود فایل شما مشکل دارد. در چنین حالتی بهتر است که چند فایل دیگر را تست کنید و عملیات آپلود را برای ان انجام دهید تا متوجه شوید که آیا واقعا مشکل از خود گوگل درایو است یا نه.

همچنین اطمینان داشته باشید که در نام فایل شما کاراکتر هایی مثل ? < > /  وجود نداشته باشد.

همچنین اگر فایل آپلودی تان، بزرگ است و چیزی بیش از ۲ گیگابایت است بهتر است که آن را تقسیم بندی کنید.

 

بدین ترتیب می توانید مشکل آپلود فایل در گوگل درایو را با چند راه حل سخت افزاری و نرم افزاری حل کنید. گاهی اوقات عدم امکان آپلود فایل گوگل درایو به این خاطر است که، کاربر، از نسخه رایگان و محدود گوگل درایو استفاده می کند در چنین شرایطی باید به نسخه اصلی ارتقا دهید و هزینه کنید.

تجربیات خود در این باره با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *