۴ نرم افزار ویرایش ویدیو برای سیستم عامل مک

۴ نرم افزار ویرایش ویدیو برای سیستم عامل مک
  • 1398/5/12
  • زهرا معبودی
  • 0

اولین باری که فیلم روی کار آمد ابزاری بود که صرفا متخصصان به آن اهمیت می دادند و با آن کار می کردند. اما از زمانی که شبکه های اجتماعی فیلم روی کار آمدند، چیزی مثل یوتیوب و غیره، فرصتی فراهم شد که فیلم ها به ابزاری برای ارتباط بین مردم تبدیل شوند. در چنین شرایطی وجوب نرم افزار ویرایش فیلم در مک کاملا احساس می شود.

در ادامه این مطلب قصد دارم به چند تا از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم برای مک بپردازم.

 

نرم افزار ویرایش فیلم برای مک به نام iMovie

اگر شما از جمله کاربران آماتور و تازه کار مک هستید و می خواهید فیلم ها را در مک به صورت سطحی ویرایش کنید، Apple iMovie  یکی از بهترین پیشنهاد ها برای شما است. Apple iMovie  دارای دو نوع نسخه رایگان و پولی است. نسخه پولی پیشرفته تر است و برای کاربران آماتور کمی دشوار است.

با کمک نرم افزار ویرایش ویدیو Apple iMovie  می توانید به راحتی قابلیت های مختلف را با هم ترکیب کنید و یک ویرایش روی فیلم خود اعمال کنید. البته که شما قصد ساخت یک فیلم بلند را ندارید پس نسخه رایگان از این نرم افزار عالی است.

نرم افزار ویرایش فیلم برای مک به نام iMovie

اگر می خواهید فیلم ها را برای آیفون ویرایش کنید، باز هم این نرم افزار عالی است چرا که نسخه ای هم برای ios دارد.

در این حالت می توانید ویرایش یک فیلم را در آیفون یا آی پد خود شروع کنید و بعد آن را در مک به پایان برسانید.

شاید در استفاده از نسخه رایگان از این نرم افزار نگران میزان کیفیت باشید. در این باره خیالتان را راحت کنم که می توانید تا کیفیت ۴k روی ویدیو های تان کار کنید. پس نگران میزان کیفیت و وضوح آن نباشید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

برنامه ویرایش فیلم در مک به نام Final Cut Pro X

اگر فکر می کنید iMovie  که در بخش قبل معرفی شد، برای شما خیلی بیش از حد آماتورانه است یا دست کم به ویژگی های بالاتری نیاز دارید،  Final Cut Pro X پیشنهاد خوبی برای شماست. با یک مقایسه سر انگشتی می توان فهمید که  Final Cut Pro X یک سر و گردن از هر جهت بالاتر از نرم افزار قبلی است.

برنامه ویرایش فیلم در مک به نام Final Cut Pro X

استفاده از Final Cut Pro نسبت به برخی دیگر از ویرایشگرهای ویدیو ساده تر است ، اما به اندازه کافی قدرتمند است که اغلب توسط متخصصان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با این حساب می توان به راحتی یک فیلم را کمی ماهرانه تر با آن ویرایش کرد و از رابط کاربری راحت آن لذت برد.

اما Final Cut Pro X یک نرم افزار رایگان نیست. هر چند که نرم افزاری تقریبا حرفه ای به شمار می آید، در مقابل قیمت هزاران دلاری ویرایشگر های حرفه ای، قیمتی بسیار کم دارد. برای داشتن یک نسخه از این برنامه ادیتور فیلم در مک، می توانید فقط با پرداخت ۲۹۹ دلار به هدف خود برسید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

نرم افزار حرفه ای ویرایش فیلم در مک Adobe Premiere Pro

Premiere نام آشنایی برای کسانی است که حداقل یک بار بطور حرفه ای یا اماتور به دنبال برنامه ای برای ادیت فیلم در ویندوز یا مک بوده اند. Final Cut Pro X که در بخش قبل معرفی شد، دارای رابط کاربری است که تقریبا شبیه به ادیتورهای فیلم نیست اما پریمایر یک فرصت عالی برای کسانی است که می خواهند از نرم افزاری پیشرفته برخوردار باشند و با رابط کاربری ادیتوری کار کنند.

نرم افزار حرفه ای ویرایش فیلم در مک Adobe Premiere Pro

خوشبختانه از آن جا که این نرم افزار در صنعت ادیت فیلم مشهور شده است، دارای آموزش های بسیار زیادی در اینترنت است. با این حال شما می توانید این نرم افزار را با نسخه های آموزشی آن به صورت ماهانه خریداری کنید. ( البته باید به زبان اصلی آشنا باشید تا مفهوم فیلم ها را درک کنید، اما شما می توانید از آموزش های فارسی نیز در وب استفاده نمایید )

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

ادیتور فیلم در مک DaVinci Resolve

اگر نرم افزار iMovie  را تست کرده اید و احساس می کنید امکاناتش بسیار محدود است و از طرفی به دنبال یک نرم افزار حرفه ای تر هستید، DaVinci Resolve انتخاب خوبی برای شماست.

قدرت تنظیم کیفیت در این برنامه عالی است و این یعنی دست شما باز است که تا ۴k به کیفیت رسیدگی کنید.

ادیتور فیلم در مک DaVinci Resolve

DaVinci Resolve به طور شاخص تر به رنگ ها تمرکز کرده و این فرصتی برای افرادی است که می خواهند روی رنگ ها کار کنند.

نسخه های اخیر DaVinci Resolve از سیستم های ویرایش مبتنی بر نوار قدیمی استفاده می کند تا برش فیلم ساده تر شود. اما سبک جدید آن یعنی Source Tape، به گونه ای مجازی و متفاوت تر، کار را برای شما راحت تر می کند.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

ویرایشگرهای ویدیویی بسیاری دیگر برای Mac وجود دارد ، اما اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، یکی از چهار گزینه فوق باید برای شما مناسب باشد. اگر بودجه ندارید ، با یکی از گزینه های رایگان شروع کنید. اگر فهمیدید که از مجموعه ویژگی های مختلف استفاده می کنید یا می خواهید چیز دیگری را امتحان کنید ،یا به هر حال می خواهید پیشرفته تر کار کنید، می توانید نسخه های پولی را خریداری کنید.

اگر سیستم عامل دیگری را اجرا می کنید ، Premiere Pro و DaVinci Resolve نیز در ویندوز کار می کنند. برای لینوکس هم ویرایشگر های ویدیو به وفور موجود است و این شما هستید که باید سرچ کنید و انتخاب کنید.

تجربه خود را از بهترین ادیتورهایی که تا کنون داشته اید با ما در میان بگذارید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *